Disco Elysium - Stora diskussionstråden

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Joakim Bennet:

Snart så. Ni som ska köra om, vilken snut siktar ni på att bli dena gång? Jag funderar på en riktigt röd revolutionär. Sen får vi se om spelet håller med, det är ju lite quirky på det viset

Kommer gå all out på electrochemistry och se vart det tar mig. Har i tidigare genomspelningar fokuserat mer på att försöka vara en (relativt) stabil snut, men nu ska vi släppa loss och partaja. Slänga in lite suggestion också för att öka sleeze-faktorn. Givetvis är det även Superstar Cop som gäller.

Jepp, kom hit för att länka till videon. Två veckor kvar. Har lite kvar av Pillars of Eternity 2 och dessutom har jag tagit tag i Kingdom Come: Deliverance, så jag överlever förhoppningsvis till dess.

Kommer det en uppiffad PC-version också? Har inte köpt det än men är väldigt sugen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Snart så. Ni som ska köra om, vilken snut siktar ni på att bli dena gång? Jag funderar på en riktigt röd revolutionär. Sen får vi se om spelet håller med, det är ju lite quirky på det viset

Jag har inte spelat tidigare och går mer eller mindre helt blind in i spelet. Så får återkomma i frågan

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Kommer det en uppiffad PC-version också? Har inte köpt det än men är väldigt sugen.

Yes! Till PC också.

Skrivet av Yaarr!:

Yes! Till PC också.

Tack!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

FM-guru
F.d. Sisyr

Vad tycker @Joakim Bennet om detta?

Skrivet av GamesIndustry.biz:

Disco Elysium: The Final Cut classification rejected in Australia

The Australian Classification Board refused the classification of Disco Elysium: The Final Cut, the expanded edition of ZA/UM's hit.

Classification is refused for games that "depict, express or otherwise deal with matters of sex, drug misuse or addiction, crime, cruelty, violence or revolting or abhorrent phenomena in such a way that they offend against the standards of morality, decency and propriety generally accepted by reasonable adults to the extent that they should not be classified," the board said.

Skönt för australiensarna att slippa tycka och tänka själva, tycker jag!

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Skönt för australiensarna att slippa tycka och tänka själva, tycker jag!

"reasonable adults". jo tjena, vilka jäkla töntar.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Kommer det en uppiffad PC-version också? Har inte köpt det än men är väldigt sugen.

jepp, precis samtidigt!

ang: australien, de har alltid varit galna moralister som aldrig kom ur att hårdrocken är djävulens musik, knappast oväntat.

Skribent

Väntar fortfarande på att spelet ska poppa upp på PSN...


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Frilansare

Blir detta det stora Påskspelet kanske, hmm.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Väntar fortfarande på att spelet ska poppa upp på PSN...

Det kommer omkring 19:00, utvecklarna berättade på kvitter

Skribent
Skrivet av Matrosen:

Det kommer omkring 19:00, utvecklarna berättade på kvitter

Aha, tack.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Finns uppdateringen till PC tidigare eller kommer den också runt 19?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Thane:

Finns uppdateringen till PC tidigare eller kommer den också runt 19?

Haha, ivrig? Kommer som sagt 19, även på PC.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Haha lite smått! Men har en pågående Stellaris-runda som ska avslutas först så blir nog inte mer än att känna lite på uppdateringen ikväll!

Medlem

Hur är versionen nu till ps5? Den var ju väldigt buggig när den kom till konsolerna tydligen, är det bättre nu?

FM-guru
F.d. Sisyr

En av DE:s författare, Justin Keenan, har "besökt" (virtuellt, pandemi osv) GDC och snackat om design av narrativ och dialog i spel i allmänhet och Disco Elysium i synnerhet. Intressant om man gillar ämnet!

Testpilot

Så var det över. Mitt äventyr med Lieutenant Kim Kitsuragi, varade i ungefär en månad i verkliga livet men sju dagar i spelet.

Förstår nu var all hajp kom ifrån Det känns lite vemodigt att det är över men det var ett fint slut. Och även om jag inte gjorde allt perfekt kändes det ändå bra till slut.

Ibland var det lite snårigt och svårt att veta i vilken riktigt man borde ta och inte. Roligast var nog de interna stridigheterna vi hade med vårt egna system. Samt alla små sidospår och interaktionen med Kim.

Småsaker som sega laddningstider och svåra checks (ja, det hände att jag save scummade någon gång) och ibland lite väl utdragna textstycken som gjorde att jag klickade förbi lite snabbt. De är väl det enda som går att klaga på, annars blir spelet lite till vad du gör det till. Nyfiken på om det gick att gå hårt åt andra alternativ än jag gjorde men tror jag behåller den väg jag själv valde och har den fullt i minnet istället för att spela spelet igen.

Blev allt en liten mini-recension men tankar har inte riktigt hunnit landa ännu. Spelade heller aldrig original versionen men Final Cut som har ljud till allt i princip tror jag förhöjer upplevelsen en aning.

Finns nya Steam-rean för en liten peng. Köp!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skriv svar