Diskutera – Hur ofta spelar du klart?

Medlem

Så gott som alltid. Undantagen är om spelet är en enorm besvikelse eller om det är omänskligt svårt. Första spelet som jag minns som bliv it på hälft är Turtles 1 på NES. Som var skitsvårt. Någon här som har klarat det?

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Ofta, ibland, aldrig? Berätta hur du spelar!

#diskutera


Är det ett bra spel så är det rätt så själv klart att man ser efter texten rullar. Spel som är dåliga ser man knappt 2 kapiteln.

Medlem

För det mesta gör jag lite research för spel som är bra och kan passa mig innan jag påbörjar dem. Därför kommer jag ändå rätt ofta till eftertexterna, då jag lyckats hitta spel som passar mig. Men det blir svårare och svårare med åren..

Inaktiv

Bara 2 gånger det hänt, första gången var efter att ha klarat neverwinter nights, sen naturligtvis Portal.

Medlem

Alltid i Halo-spelen.

Medlem

Beror på hur långt spelet är o om jag fastnar för det. Har så mycket att spela ,så hinner liksom inte ikapp credits. Fast om det är en bra o linjär story/bra gameplay då kan man spela "klart" + för att inte tala om alla troféer som folk ska ha i dom hehe.Men oftast så har man koll på vad eller hur lång tid det beräknas ta när man använder hltb. Go natt

Medlem
Skrivet av kallandes:

Knappt hälften gissar jag på. Är det bra lir, så oftast. Ibland kan jag köpa ett dlc, men har kommit bort från spelet. Körde precis genom "Sam's story" till metro exodus. Även om jag fick det på releasedagen (gold edition). Så det kan ta ett tag.

Vissa säkert bra spel, köper jag men testar bara. För jag har så lång backlogg. Som deus ex: mankind divided, båda the division mm mm

Samtidigt är man inne på andra, och tredje genomspelningen av kingdom come, och rdr2 😁

Du kan hoppa The Division spelen om du inte vill döda oändligt antal hjärnceller och dyrbar tid...👍

Medlem

Alltid, vågar inte klicka ifall de har satt ihop någon film efter eftertexten som man missar om man hoppar över.

KoP
Medlem

Kanske pallar halva eftertexterna, sen trycker man bort "skiten".

Medlem

Aja, röstade fel. Hade för bråttom och trodde att omröstningen lydde "Hur ofta ser du eftertexterna rulla?" som på första sidan och röstade då på Nästan aldrig. När man i själva verket spelar klart spel Så gott som alltid.


signatur

I'm like you, I have no name.

Skribent

Alldeles för sällan. Tröttnar som oftast runt 60-70 % in i spelet. Har funderingar på en personlig utmaning dock för att råda bot min ovana att inte spela klart spel, men ska fundera lite mer på den.

Medlem

Förut var det alltid. Nu är det kanske.... 80-90% av spelen.
Jag har iof på senaste testat lite gratisspel och om jag inte gillat dem slutat spela. Vet inte om det räknas. Men spel jag köpt och börjat spela slutförs iaf oftast.

Men blivit bättre på att släppa film, böcker och spel jag inte gillar. Tidigare var jag typ tvungen avsluta.

Medlem

Måste säga att jag blivit bättre på att lägga ned spel jag inte tycker håller måttet. När man var yngre och hade mer tid men mindre pengar tvingade jag mig igenom alla spel jag köpte för att få valuta för pengarna. Numera är min tid långt mer begränsad och därför slutar jag bara spela ett spel om jag tycker det är mediokert eller rent allmänt känner att mina dyrbara speltimmar skulle kunna användas till någon mer njutbar upplevelse.

Det senaste spelet jag lade åt sidan var Miles Morales, till förmån för Shadow of the Colossus-remaken. Har inte ångrat det en sekund och kommer nog aldrig plocka upp MM igen.

Medlem

Spelar nästan alltid klart spelen dock så är det vissa där man har varit tvungen att spela om samma område flera gånger som man bara lägger ned (Doom 2016) eller där man stör sig för mycket på styrning och menyer (Witcher 3) så man inte fortsätter på.

Medlem

Varför lägga 600kr på ett spel och inte spela klart det?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hälften kanske, blir alltid distraherad av allt annat och fjantar omkring i spelen, mest rpg:s och avslutar dom sällan.

Medlem
Skrivet av dTexN:

För mig har en match mellan genre och sinnesstämning stor betydelse.

Samma för mig även om jag allt som oftast brukar slutföra om det inte känns hopplöst då såklart. Har hänt väldigt många gånger att ett spel inhandlats för att sen ligga orört i månader i väntan på rätt sinnesstämning. Death Stranding är ett sånt spel för mig just nu. Långt som attan, segt men spännande och kräver verkligen rätta moodet. Startade och spelade några timmar men la det sen åt sidan. Ryktas ju nu även komma en upphottad version dessutom så kan lika gärna vänta lite till:P.

Skrivet av ChriL:

Måste se eftertexterna, är alltid nojjig över att det kommer en filmsekvens efter.

Skrivet av NuZ:

Är exakt likadan

Skrivet av superlim:

brukar googla om det är något i/efter credits, är det inget blir det alt+f4

Då är man inte ensam då^^. Snabbscrolla igenom på Youtube brukar även funka bra.

Skrivet av MLundin:

Många ggr går jag den enkla vägen och väljer easy svårighetsgrad enbart för det narrativa och tidsbesparandet (kom igen, jag går upp typ 4:30 varje dag med två barn) 😅

Dör jag alldeles för många gånger på samma ställe har jag väldigt sällan orken att försöka lika många gånger till bara för att. Då blir det easy här med.

Medlem

När jag var yngre så spelade jag alltid klart alla spel jag hade och det gjorde jag ganska snabbt. Nu när man är väldigt, väldigt nära 30 så har det blivit allt färre avklarade spel, pga tidsbrist och att man tröttnar ibland på vissa spel.

Medlem

Köper alldeles för många spel på Steam och Epic som sedan bara spelas en liten stund. Har 1500 timmar i Skyrim samtidigt som jag säkert har 100 spel på Steam med under 30 minuter speltid.

Fokuserade spel kan jag ta mig igenom .. men är det 300 timmar med sidouppdrag utöver main story så brukar jag bli utbränd..

Medlem

90% . Sekiro som står i vägen. Skitspel f. ö

Avstängd

Varför betala 600 spänn för ett spel som man aldrig lirar klart? För mig är det hjärndött.


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Varför lägga 600kr på ett spel och inte spela klart det?

Har du aldrig köpt ett spel som inte varit kul? Ex blivit lurad av en recension här som gav spelet 5 av 5 fast för dig var det en 2 eller 3 av 5.
Rdr 2 är ett exempel trodde jag skulle gilla det för det fick bra betyg här och jag gillade ettan, men det var för mig ett rätt tråkigt spel det sålde jag till en vän för 500kr.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Varför lägga 600kr på ett spel och inte spela klart det?

Somliga av oss värderar väl vår tid högre


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av 20LEGEND:

Varför betala 600 spänn för ett spel som man aldrig lirar klart? För mig är det hjärndött.

Det förefaller mig än mer hjärndött att fortsätta spela någonting som inte håller en fast endast baserat på vad man har betalat.

Jag själv tröttnar oftast på längre spel, t.ex. skaffade jag Persona 5 efter all fenomenal kritik det fick men slutade efter 3-4 timmar då varken grafik, stridssystem eller karaktärer fastnade. Väl medveten om att spelet varade ca 115 timmar till valde jag gladeligen att lägga ner det trots mina 699:- spenderade. Samma med de senaste AC och de flesta open world-spel.

Medlem

Jag skulle vilja spela klart alla spel som jag köpt, men de är tyvärr oftast för svåra (även på enklaste nivån). Inte ens ibland med hjälp av speltips från YouTube. Några gånger har jag kommit vidare men sedan brukar jag fastna igen och tröttna helt. Ibland för att spelet blir så upprepande tråkigt.
Sedan är det ju kul att se eftertexterna, eller som i vissa spel och filmer så fortsätter spelet eller filmen efter eftertexten. Och annat kul som man ju inte vill missa.


signatur

autograph

Avstängd

Så länge musiken är skön, typ något chill ambient track. Då kollar jag!

Medlem

Storspel. Gta, rdr2 och sånt. AC. Allt det andra som witcher 3 är bra tidsfördriv

Medlem

Spelar om storspel som Half-Life osv, spel med riktigt bra story. För några månader sen så spelade jag klart Last of Us 1&2, men är redan sugen på att spela de igen. Men det får nog dröja lite till innan det händer

Medlem

Spelar klart kanske 1 av 10 spel. Lessnar i stort sätt alltid innan jag hinner spela klart. Eller snarare så blir jag sugen på något nytt. Har blivit något bättre under senaste tiden då jag gett mig på färre stora spel och fler kortare.
Köper nästan alltid spel på rea, så känns inte som någon större föelust pengamässigt.
Har samma ovana med böcker och tv-serier.

123
Skriv svar