Hipp hipp, yaargh! Sea of Thieves fyller tre år idag

Robot
Hipp hipp, yaargh! Sea of Thieves fyller tre år idag

Och totalt 20 miljoner pirater har seglat de sju haven hittills.

#Rare, #Sea-of-thieves


It's not a lake, it's an ocean

Spelet jag önskar att jag hade haft möjlighet att ägna massor av tid åt. Ser så jäkla roligt ut.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent

Tre år alltså? Fasen vad tiden går.

Ni som vet – är det värt att ge sig in i spelet om man till större delen kör solo?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Tre år alltså? Fasen vad tiden går.

Ni som vet – är det värt att ge sig in i spelet om man till större delen kör solo?

Det finns ju en solo båt, aldrig testat den själv. Men nog är charmen när man är ett gäng. Och seglar runt och har kul.
Kritiken mot SoT är ju att det är inget skull progression, men jag ser det mer som charmen och tanken med spelet.

Länge sen jag har spelat SOT dock. Kanske man borde installera det och kolla om gamla Bettan ännu är sjöduglig

Medlem

Oerhört mysigt spel men önskar det fanns mer singleplayer stuff.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Tre år alltså? Fasen vad tiden går.

Ni som vet – är det värt att ge sig in i spelet om man till större delen kör solo?

Jag skulle nog inte uppskatta spelet solo. Men jag har aldrig provat ensam utan bara med vänner och då är det väldigt kul.
Har du gamepass är det ju bara att du laddar ner och testar någon timme.

Medlem

Jag har spelat SoT från början och jag tycker verkligen om spelet för det blir bara bättre med åren.
Kan hålla med om att det är lite att göra solo men det kan vara skönt att ta sig en fisketur när man inte orkar något annat.
Det sköna är att folk är nästan alltid trevliga och det är en hyfsat vuxen publik.
En sak till är att det är skillbaserat vilket gör stämningen annorlunda än andra spel.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Kontot avslutas

Nu vill jag inte vara språkpolis men reagerade på ”och är man Game Pass prenumeration” längre upp i ditt stycke.


signatur

ゼルダの城

Skribent
Skrivet av ZeldasCastle:

Nu vill jag inte vara språkpolis men reagerade på ”och är man Game Pass prenumeration” längre upp i ditt stycke.

Det är bra att vara språkpolis ibland. "PrenumeRANT" ska det givetvis vara. Tack för rättelsen

Medlem

Är det värt att spela igen? Har de lagt till nåt av värde sen release? Spelade det en helg med några polare, och det var väldigt mysigt spel. Men efter ett par timmar så hade man ju gjort allt i spelet. Det var verkligen innehållsfattigt. Dag 2 så var det mest att undvika att bli griefad av andra som också ledsnat på "uppdragen".

Medlem

Oj vad tiden går det känns som spelet kom förra året ju...^^

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Det är bra att vara språkpolis ibland. "PrenumeRANT" ska det givetvis vara. Tack för rättelsen

Jag är varken språkpurist eller språkpolis. Jag har inte bott i Sverige på 25 år och har en allt större distans till mitt eget modersmål. Men eftersom du själv öppnar för det: Problemet med att blanda olika språk är att man då också blandar olika språkregler. På engelska särskriver man, det gör man inte på svenska.

Detta löses kanske vanligast med ett bindestreck som binder det engelska uttrycket (eller en förkortning) med det svenska; Game Pass-prenumerant. Men det kan också fungera som en sammansättning Gamepass-prenumerant (med eller utan bindestreck).

//LD

Skribent
Skrivet av Lord Darkness:

Jag är varken språkpurist eller språkpolis. Jag har inte bott i Sverige på 25 år och har en allt större distans till mitt eget modersmål. Men eftersom du själv öppnar för det: Problemet med att blanda olika språk är att man då också blandar olika språkregler. På engelska särskriver man, det gör man inte på svenska.

Detta löses kanske vanligast med ett bindestreck som binder det engelska uttrycket (eller en förkortning) med det svenska; Game Pass-prenumerant. Men det kan också fungera som en sammansättning Gamepass-prenumerant (med eller utan bindestreck).

//LD

Jag håller med, det var därför jag skrev det med bindestreck i artikeln

Medlem

Jag, frugan och 2 kompisar spelade aktivt i 2 veckor ungefär förra månaden. Efter det var vi bra less på spelet. Hade gjort typ allt man kunde göra och slutade köpa kosmetiska saker då det är helt meningslöst. Utan progression ger det inget att spela det. Det är ett fint spel dom byggt men så tråkigt i längden. Kunnat vara så mycket bättre. Gör om och gör rätt till SoT2, mer mmo aktigt och att man kan vara fler i en grupp/båt. Riktiga raids, Quest o progression. Vi ses då igen, tills dess lirar vi Fallout 76 vilket gett mer på 2 dagar än Sot på 2 veckor.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ruffles:

Spelet jag önskar att jag hade haft möjlighet att ägna massor av tid åt. Ser så jäkla roligt ut.

Kör bara säger jag. Man behöver verkligen inte mycket tid för att spela det här spelet. 30-60 min räcker väl

Klart... Har man inte ens den tiden blir det svårt givetvis.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kör bara säger jag. Man behöver verkligen inte mycket tid för att spela det här spelet. 30-60 min räcker väl

Klart... Har man inte ens den tiden blir det svårt givetvis.

Jag känner ändå att Sea of Thieves är ett spel jag vill tillbringa mycket tid i för att få ut mycket av, inte bara en timme. Och så bör man ju vara ett gäng.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ruffles:

Jag känner ändå att Sea of Thieves är ett spel jag vill tillbringa mycket tid i för att få ut mycket av, inte bara en timme. Och så bör man ju vara ett gäng.

Du kan ju spela 60 minuter en kväll, 30 en annan, och mer om tid finnes. Man behöver verkligen inte spela mycket för att ha kul. Spelet är perfekt för både långa och korta spelsessioner.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox

Väldigt roligt och unikt spel! Bör spelas tillsammans med en crew dock. Det är enorma mängder content som lagts till sedan release och man vet aldrig riktigt hur en spelsession kommer att te sig. De nya Seasons ger en trevlig bonuskänsla av progression också, av klassisk battlepass-modell.

Det går att spela solo också, fisketur med podcast är en klassiker. Men dra ihop en besättning är inga problem via LFG eller SoT-forums/discord.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kör bara säger jag. Man behöver verkligen inte mycket tid för att spela det här spelet. 30-60 min räcker väl

Klart... Har man inte ens den tiden blir det svårt givetvis.

Håller inte med, en enorm tidslukare. Försökte mig på en vault quest (hämta 5 olika bitar kartor på öar som alla var nära varandra), ca 1,5 timmar och sedan hann jag inte med att hämta vault. Jag skulle säga för att få något ut av detta spelt behövs 2+ timmar avsättas.


signatur

I drank what?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mirage:

Håller inte med, en enorm tidslukare. Försökte mig på en vault quest (hämta 5 olika bitar kartor på öar som alla var nära varandra), ca 1,5 timmar och sedan hann jag inte med att hämta vault. Jag skulle säga för att få något ut av detta spelt behövs 2+ timmar avsättas.

Vault-uppdragen är något utav de mest tidskrävande grejerna du kan göra i spelet, givet att du inte håller med om man drar upp ett värsta scenario

Såvida man inte har bråttom med att få nya cosmetics kan man lätt köra några av de lättare/vanliga uppdragen utan att det tar mycket tid.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vault-uppdragen är något utav de mest tidskrävande grejerna du kan göra i spelet, givet att du inte håller med om man drar upp ett värsta scenario

Såvida man inte har bråttom med att få nya cosmetics kan man lätt köra några av de lättare/vanliga uppdragen utan att det tar mycket tid.

Ingen aning om de är värst, kom tillbaka från spelet och tänkte prova på en vanlig quest. Men visst, man kan köra låglevel skattkistejakt och spela 30 min och tjäna kanske 3k.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar