Piratkopiering - Varför ägnar du dig åt det?

Inaktiv
Piratkopiering - Varför ägnar du dig åt det?

Eftersom Nestor inte ville lägga till fler alternativ till tråden Fildelning - varför fildelar Du? så startar jag en ny tråd.

Vilken är den främsta anledningen till att du piratkopierar?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Fick bli "Det jag laddar ner är svårt att få tag på"
då jag laddar ner tvserier ibland.

Medlem

För att testa det. hade man inte kunnat, velat eller vågat ladda ner så hade man fått köpa en massa skitmusik/spel/film innan man köpte det... jag brukar däremot köpa det som jag tycker är bra för att stödja bra skapare..


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

jag ger ett ärligt svar, det lilla piratkopierade jag laddar ner är oftast väldigt svårt att få tag i

gamla filmer oftast från 80 talet och mestadels utländska filmer, gammal musik osv, aldrig nya saker som finns i varje butik, och om jag kan få tag på sakerna i affär eller via lagliga medel så gör jag oftast det, då jag ser mer värde i något som är materialiskt än digitalt, och jag anser att något som folk har arbetat hårt med ska man stödja

Inaktiv
Skrivet av andymikel:

Fick bli "Det jag laddar ner är svårt att få tag på"
då jag laddar ner tvserier ibland.

Men det är väll inte så svårt att få tag på TV serier? Finns alltid boxar att köpa. Om du tycker att inget alternativ passar så sig till nu i början innan alla hinner rösta så att jag slipper nollställa dem


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

En flervalsomröstning hade varit bättre.

Medlem
Skrivet av Pliskin:

En flervalsomröstning hade varit bättre.

bara o börja om, eller så låter man bli att skapa nya trådar


signatur

thank you, come again

Inaktiv
Skrivet av Pliskin:

En flervalsomröstning hade varit bättre.

Tänkte till en början på det men sen insåg jag att alla bara hade valt ett alternativ plus alternativet "annan anledning". Eller så hade alla busat och fyllt i en pirat alternativ och kopierar inte. Jag ändrar inte i omröstningen men jag skriver främsta anledningen i första posten


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Jag fildelar i protest mot skivbolagens metoder och ovilja att förnya sig.


signatur

Silence fills the empty grave, now that I am gone.
But my mind is not at rest, for questions linger on.

Medlem

Tycker det räcker med en tråd om samma ämne.

tråd låst.

1
Skriv svar