Vanquish blir mer mainstream

Robot
Medlem
Vanquish blir mer mainstream

God Hand är ett fantastiskt spel och anledningen att det inte sålde särskilt bra var det faktum att det var på tok för svårt för dagens bortskämda små primadonnor till gamers som måste hålla handen hela spelet igenom så deras sköra egon inte tar stryk.

Både humorn och utmaningen var smått fantastisk och det var en skön fläkt av oldschool-beat 'em up i dagens stinkande spelmarknad.

Att mainstream-anpassa det nya spelet kan inte bli något annat än en kraftig försämring.

Moderator | Testpilot

Håller med Darkseed, spelet är helt och hållet amazing tbh.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Intressant bruk av adjektiv...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jo, GodHand var ganska awesome, spela det hos en kompis en gång och vi kom en bit. Riktigt vanebildande om än enformigt spel. Det är självklart tråkigt när spelutvecklare inte får lov göra så som de själva vill (även om jag tyckte att GodHand på vissa ställen var alldeles för barnsligt och omoget), men det låter mer som att Shinji Mikami har valt själv att hålla sig lite mer mainstream eftersom han redan har fått den smällen med dålig försäljning på sin egen skapelse. Det behöver inte bli sämre, finns ju asmånga människor med noll självinsikt som dock tror att deras verk är perfekta utan att fatta att hela alltet är pinsamt.

Och sen tycker jag inte dagens spelmarknad stinker heller, kommer många bra spel som är båda lätta och svåra (klarat Megaman 10 ännu?) hela tiden, tror nog att jag aldrig haft så stor lust att köpa spel som jag har nu.

Aja anyway, fri kreativitet är bäst men det ska ju också helst komma från rätt personer

Medlem

"Hej, jag heter Dan och jag gillar spel som jag tycker om efter att jag spelat dem."
...var tvungen att lägga till detta till alla idioter som ska hålla på att ödsla tid på att kommentera spel de inte ens tycker om.

Anyway, hoppas han lyckas med detta. Ser fram emot att köpa det.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

#5 Ja, jo, de människorna är ju bara hemskast! Snabba dig! Förtryck dem med ditt hat innan de blir fler!

Medlem

"Vanquish blir mer mainstream än godhand"

Näha, skulle jag aldrig kunnat gissa...


signatur

Where are we runnin'?

1
Skriv svar