PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Jag har en skivversion och min är tyst. Så tyst att jag måste kolla ibland om fläkten ens snurrar haha. Självklart surrar den igång om man sätter i en skiva men vet inte om det är det som Kongo syftar på. Skivenheten är dessutom isolerad så mera värme blir det högst sannolikt inte.

Fick Min ps5 när den släppts och den är också väldigt tyst. Låter inget alls då jag kör skiva. Fläkten hör jag inte alls. Väldigt nöjd med mitt playstation 5.

Medlem

Jag hade helt glömt bort att jag hade en till bokning på Webhallen, eftersom jag redan köpt min på release så går den till någon som vill ha den här, det är "betala i butik Webhallen Nordstan, Femmanhuset" som gäller, finns där tills imorgon klockan 7.
Den har tydligen legat där några dagar men fick sms om det idag.
Självklart tar jag inte betalt för detta, personen som vill ha den får ordernummer så är det bara att hämta? Tror inte man behöver min legitimation eftersom den inte är betald.

Skrivet av Lokander:

Jag hade helt glömt bort att jag hade en till bokning på Webhallen, eftersom jag redan köpt min på release så går den till någon som vill ha den här, det är "betala i butik Webhallen Nordstan, Femmanhuset" som gäller, finns där tills imorgon klockan 7.
Den har tydligen legat där några dagar men fick sms om det idag.
Självklart tar jag inte betalt för detta, personen som vill ha den får ordernummer så är det bara att hämta? Tror inte man behöver min legitimation eftersom den inte är betald.

Är deten standard eller digital?

Medlem
Skrivet av Lokander:

Jag hade helt glömt bort att jag hade en till bokning på Webhallen, eftersom jag redan köpt min på release så går den till någon som vill ha den här, det är "betala i butik Webhallen Nordstan, Femmanhuset" som gäller, finns där tills imorgon klockan 7.
Den har tydligen legat där några dagar men fick sms om det idag.
Självklart tar jag inte betalt för detta, personen som vill ha den får ordernummer så är det bara att hämta? Tror inte man behöver min legitimation eftersom den inte är betald.

Tjena, tar gärna den oavsett digital eller standard! Skulle uppskatta det extremt mycket! Tack på förhand

Medlem
Skrivet av Lokander:

Jag hade helt glömt bort att jag hade en till bokning på Webhallen, eftersom jag redan köpt min på release så går den till någon som vill ha den här, det är "betala i butik Webhallen Nordstan, Femmanhuset" som gäller, finns där tills imorgon klockan 7.
Den har tydligen legat där några dagar men fick sms om det idag.
Självklart tar jag inte betalt för detta, personen som vill ha den får ordernummer så är det bara att hämta? Tror inte man behöver min legitimation eftersom den inte är betald.

Jag kan gärna ta den. Har jagat den länge nu. Jäkla scalpers överallt. Bor nära. Mvh

Medlem
Skrivet av Derailed_Gerbil:

Är deten standard eller digital?

Skrivet av Emin:

Tjena, tar gärna den oavsett digital eller standard! Skulle uppskatta det extremt mycket! Tack på förhand

Skrivet av monstar:

Jag kan gärna ta den. Har jagat den länge nu. Jäkla scalpers överallt. Bor nära. Mvh

Det är en standard.
Eftersom det var ni tre som skrev så kör jag en på random om det går bra?

Medlem
Skrivet av Lokander:

Det är en standard.
Eftersom det var ni tre som skrev så kör jag en på random om det går bra?

Inte säker på att den första som undrade ifall det var en digital eller standard vill ha den. Eftersom jag var först på bollen trodde jag att jag skulle få den och därför planerade jag dumt nog redan att hämta den och nu kan det bli jättemycket strul för mig. Tror mina föräldrar skulle bli skitarga då jag redan sålde mitt ps4a. Det skulle vara extremt skämmigt om jag sa att någon annan fick den😥 Såklart vill jag inte vara jobbig eller något, men det skulle betyda så otroligt mycket för mig och min familj om jag kunde få den. Mvh

Skrivet av Lokander:

Det är en standard.
Eftersom det var ni tre som skrev så kör jag en på random om det går bra?

Jag är ute efter en DE så exkludera mig. Tack för erbjudandet dock!

Skrivet av Emin:

Inte säker på att den första som undrade ifall det var en digital eller standard vill ha den. Eftersom jag var först på bollen trodde jag att jag skulle få den och därför planerade jag dumt nog redan att hämta den och nu kan det bli jättemycket strul för mig. Tror mina föräldrar skulle bli skitarga då jag redan sålde mitt ps4a. Det skulle vara extremt skämmigt om jag sa att någon annan fick den😥 Såklart vill jag inte vara jobbig eller något, men det skulle betyda så otroligt mycket för mig och min familj om jag kunde få den. Mvh

Ropa inte hej innan du är över ån.

Medlem
Skrivet av Lokander:

Det är en standard.
Eftersom det var ni tre som skrev så kör jag en på random om det går bra?

Får hoppas! Har längtat som bara den. Det blir min avkoppling efter att ha jobbat xD. Jobbar inom akutsjukvården så =P.

Medlem

Sorry till dig som inte fick den, du får nog tag på en snart ska du se!

Medlem
Skrivet av Lokander:

https://www.youtube.com/watch?v=c_AqHPAQDSI&ab_channel=Lokand...

Sorry till dig som inte fick den, du får nog tag på en snart ska du se!

Grattis Monstar. Ojdå nu blir det antagligen stora problem med familjen och särskilt med brorsan. Man får hoppas att man överlever. Har någon något tips på vad jag ska göra nu😭

Medlem
Skrivet av Lokander:

https://www.youtube.com/watch?v=c_AqHPAQDSI&ab_channel=Lokand...

Sorry till dig som inte fick den, du får nog tag på en snart ska du se!

Tack så mycket Lokander! Har pmat

Avstängd
Skrivet av Emin:

Grattis Monstar. Ojdå nu blir det antagligen stora problem med familjen och särskilt med brorsan. Man får hoppas att man överlever. Har någon något tips på vad jag ska göra nu😭

Hur gammal är du?


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Medlem
Skrivet av 20LEGEND:

Hur gammal är du?

Går i gymnasiet, varför?

Medlem
Skrivet av Emin:

Inte säker på att den första som undrade ifall det var en digital eller standard vill ha den. Eftersom jag var först på bollen trodde jag att jag skulle få den och därför planerade jag dumt nog redan att hämta den och nu kan det bli jättemycket strul för mig. Tror mina föräldrar skulle bli skitarga då jag redan sålde mitt ps4a. Det skulle vara extremt skämmigt om jag sa att någon annan fick den😥 Såklart vill jag inte vara jobbig eller något, men det skulle betyda så otroligt mycket för mig och min familj om jag kunde få den. Mvh

Skrivet av monstar:

Får hoppas! Har längtat som bara den. Det blir min avkoppling efter att ha jobbat xD. Jobbar inom akutsjukvården så =P.

Jag och hela min familj är döende i cancer och våran sista önskan är att få spela PS5 innan vi tynar bort om nån vecka. ( Håller också på att lösa världssvälten och globala uppvärmningen) uppskattat om nån kunde ge bort 4-5 bokningar.😆

Medlem
Skrivet av David11:

Jag och hela min familj är döende i cancer och våran sista önskan är att få spela PS5 innan vi tynar bort om nån vecka. ( Håller också på att lösa världssvälten och globala uppvärmningen) uppskattat om nån kunde ge bort 4-5 bokningar.😆

Nån verkar ju försöka vara rolig. Inte så kul dock

Medlem
Skrivet av David11:

Jag och hela min familj är döende i cancer och våran sista önskan är att få spela PS5 innan vi tynar bort om nån vecka. ( Håller också på att lösa världssvälten och globala uppvärmningen) uppskattat om nån kunde ge bort 4-5 bokningar.😆

Blir ganska mycket slöseri om ni ändå tynar bort. Bättre att någon får nöje av det och som har en framtid :).

Medlem

Om inget spektakulärt händer så går det köpa PS5or på Tradera för ~7000 ikväll.

Medlem
Skrivet av Emin:

Nån verkar ju försöka vara rolig. Inte så kul dock

Det är ju komiskt hur lågt folk är beredda att gå för en PS5.

Medlem
Skrivet av David11:

Det är ju komiskt hur lågt folk är beredda att gå för en PS5.

Sant

Medlem

Släppte min bokning hos Inet nu från i somras. Önskar er som fortfarande väntar all lycka i er fortsatta jakt.

Medlem

Ni som väntar fortfarande missar verkligen ingenting. Min PS5:a står och samlar damm. Xbox Series X körs däremot i timmar dagligen här hemma.

Medlem
Skrivet av Mathmage:

Ni som väntar fortfarande missar verkligen ingenting. Min PS5:a står och samlar damm. Xbox Series X körs däremot i timmar dagligen här hemma.

Playstation vs Xbox är en annan tråd, detta är bokningstråden.

Avstängd
Skrivet av Proximately:

När det gäller Webhallen vill jag bara lägga till att de ändå säljer konsolen till rätt pris. Har sett rena scalper-priser hos vissa återförsäljare. Jobbar på ett teknikföretag där jag har lite säg och vi fick erbjudande om att köpa in Playstation 5 för 677 EUR... innan moms. En snabb beräkning visade att vi skulle behöva ta nästan 9000 SEK för att gå plus. Har några polare som sade att jag skulle fåe en PS5 i födelsedagspresent... men eftersom ingen funnits tillgänglig så har det inte hänt ännu, blev glad innan vi fick se priserna från dem. Like... sweet jesus.

Finska HobbyHall kör med scalper priser. Dom brukar annars ha ganska vettiga priser på allt

Lägg märke till att det dessutom är Digital Edition av Ps5 som säljs.
Standard Edition kostar, i skrivande stund, 989€

Series X utan Cyberpunk ligger på 819€


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

DigitalEdition är bekvämare.
- Slipper byta skiva bara för att man vill spela något annat
- Vill man låna/testa ett spel av en polare finns shareplay
- Slipper väntetiden att få spelet hemskickat (bor på ställe utan större elektronikkedjor)
- 4k material konsumeras också digitalt
- Slipper massa tramsande med att posta spel hit och dit

List goes on

Nu är det ju inget krav på att spela spel via skiva bara för att man har standard edition. Jag har SE och kommer förmodligen aldrig att stoppa in en PS5-skiva i den. Däremot så kommer jag använda skivläsaren till att kolla på filmer ur min stora dvd/bluraysamling.

Medlem

Kan inte nån mod gå in och ta bort alla Digital vs Disc och PS5 vs Xbox?
Här diskuterar vi leverans av PS5/Xbox

Medlem

Från elgigantens instagram. "Oooooh shiet, here we go again! Tagga alla polare som inte har PS5 än! 😎
Imorgon klockan 08:00 kommer mer info angående PS5-droppet. 💥"

Medlem

En petitess i sammanhanget men CDON har rea på Dualsense-kontroller idag, 647 spänn.

Kändes lika bra att passa på, så nu har man iaf en kontroll på väg. Utan konsol förvisso, men börjar kännas mer och mer som en tidsfråga

Inaktiv

Sett annonser på Tradera nu som går för inköpspris så kan ju vara värt att börja kika där med för folk som inte har en än. När dom säljs till det priset så går ju dessutom scalpers minus på dom tack vare Traderas del så ännu trevligare. Bara ett tips.

Inlägg nr 6000

Skriv svar