Diskutera – Hur ofta spelar du klart?

Medlem

Jag spelade just klart Dirt 5 och kom till eftertexten.

Men det hände inget mer, utan musiken bara fortsatte spela...


signatur

autograph

Medlem

Dröjer långt mellan gångerna man spelar ett spel och spelar klart det. Intresset svalnar oftast innan. Sista var Dark Souls 2 iaf...men massor av grejer kvar till 100%

Medlem
Skrivet av StefanG:

Så gott som alltid. Undantagen är om spelet är en enorm besvikelse eller om det är omänskligt svårt. Första spelet som jag minns som bliv it på hälft är Turtles 1 på NES. Som var skitsvårt. Någon här som har klarat det?

Galet svårt var det. Försökte några när det begav sig men var inte ens nära.

Medlem

Klarar de flesta jag köper, dvs spelar klart storyn. Gratis spel och spel på prenumerationstjänster som jag påbörjat är det väl lite sisådär med däremot.

Medlem

Alltid om inte spelet är Daikatana

Medlem

Ja men jag spelar dessvärre inte klart många spel. Tror jag ofta tröttnar på spel-mekaniken, när man hela tiden t.ex. ska göra samma sak. Spring in i rum, döda x antal fiender osv. Kul ett par timmar men erbjuds det inte tillräckligt med annat så tröttnar jag. Dock spelade jag ut GTA5 nån månad sen fast jag ägd det sen det släpptes på PC. Har försökt flera ggr men alltid tröttnat. Vet inte varför det gick bättre denna gång, börjat då från början varje gång. Tycker uppdragen var ganska skoj ändå (förutom vissa med onödigt detaljerat våld) men det som gör spelet är den fantastiska världen. Bara dra runt i sin bil och upptäcka. Blev ganska mycket OT lol.
När storyn är klart spelar jag aldrig vidare, har inget behov att få 100% bara "för att".

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Alltid om inte spelet är Daikatana

Haha det var inget höjdarspel men det var kul i LAN

Medlem

Blivit alltmer sällsynt på senare tid att jag faktiskt slutför spel.
Har istället blivit vanligt för mig att installera, påbörja, fastna någorlunda och sen ändå inte komma tillbaka alls.

Majoriteten är dock spel på PS+ eller andra spel som inte är regelrätt köpta, så känner inte samma "skyldighet" att slutföra dem.
Istället sätter jag mig och spelar om eller fortsätter utforska spelvärlden i redan avklarade titlar.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Mer och mer sällan ju äldre jag blir. 50% skulle jag gissa.

Medlem

Har någon sorts sjukdom med detta. Plågar mig igenom spel som jag påbörjat till slutet oavsett hur dåligt det är. Som tur är så är jag inte lika nitisk med achivements. Vissa spel har achivements som är helt taskiga (ibland nästan omöjligt och super tidskrävande)

Har mina spel sorterade på steam efter klarade och inte klarade.

Medlem

Tycker jag inte ett spel är kul efter 3 timmar så släpper jag det, eller att det blir för segt, typ Death Stranding:

Mer sällan så släpper jag det för att jag kör fast på något svårt ställe och jag pallar inte frustrationen, t.ex. Souls spelen, aldrig spelat klart något av dem.

Annars är jag ganska bra på att köra klart spel som jag gillar.

Medlem

Såg eftertexterna på cp 2077 igår. Ett spel måste ha en story som driver på det bra om jag ska klara spelet.

Medlem

Oftast, men jag är rätt lat också. Om det är för svårt (Sekiro) eller har en tråkig boss (Cyberpunk) så lägger jag ner.

Medlem
Skrivet av justabit:

Tycker jag inte ett spel är kul efter 3 timmar så släpper jag det, eller att det blir för segt, typ Death Stranding:

Du skulle älska Shenmue och Everybody's Gone to the Rapture...

123
Skriv svar