Köpes: Big Box PC-spel

Medlem
Köpes: Big Box PC-spel

Hej!

Tänkte kolla om det finns någon som sitter på lite Big Box spel till PC de inte har intresse av längre!
Letar främst efter Half-Life, Delta Force, Tomb Raider, Star Wars och Blizzardspel, men andra kan vara av intresse beroende på spel och pris.

Letat ett tag, så tänkte det var dags att börja slänga ut lite feelers o se om det går att uppbringa i Sverige

Ha en fortsatt bra dag!

Edit:
Uppdaterat 12/9-23

Lådor av intresse:
Valve-relaterat (Half Life, Counter Strike etc)
Novalogic-relaterat (Delta Force, Commanche etc)
Tomb Raider
Star Wars (Typ det mesta LucasArts är av intresse)
Blizzard (Likaså här. Warcraft, Starcraft, Diablo, you name it. Ej World of Warcraft i smålåda, isåfall är det Collectors Editions som är intressant)
Command & Conquer (Typ allt intressant här med)

Sen är även diverse ströspel intressant, så bara fram med det ni har i gömmorna, så kommer det till goda händer i en växande displaysamling


signatur

Devil made me do it!

Medlem

Hej, kul med fler Big box samlare!
Jag har nyligen börjat samla själv och är bara uppe i ett tiotal (Tomb Raider 3, Atlantis, RCT, Outlast, m.fl.)...Helt otroligt hur mycket minnen som sitter i de där gamla pappkartongerna.

Jag har tyvärr inget till salu men lycka till att få tag i det du söker.

Medlem

Hej!
Jag kollade precis igenom min gamla spelsamling och hittade Delta Force (denna https://en.m.wikipedia.org/wiki/Delta_Force_(video_game) ) och den är i princip i mint skick förutom kartongen som har superlite slitage som knappt syns. Det är skiva, kartong som sagt, spelmanual och tillbehör som följer med. Vore det av intresse?


signatur
Medlem
Skrivet av thotim:

Hej, kul med fler Big box samlare!
Jag har nyligen börjat samla själv och är bara uppe i ett tiotal (Tomb Raider 3, Atlantis, RCT, Outlast, m.fl.)...Helt otroligt hur mycket minnen som sitter i de där gamla pappkartongerna.

Jag har tyvärr inget till salu men lycka till att få tag i det du söker.

Det ligger väldigt mycket nostalgi i det! Samlar till o börja med de spel jag minns att jag spelade som liten (och som genom åren kastats av föräldrar, till min nutida fasa), så det är bara att börja någonstans!

Skrivet av MrStrange:

Hej!
Jag kollade precis igenom min gamla spelsamling och hittade Delta Force (denna https://en.m.wikipedia.org/wiki/Delta_Force_(video_game) ) och den är i princip i mint skick förutom kartongen som har superlite slitage som knappt syns. Det är skiva, kartong som sagt, spelmanual och tillbehör som följer med. Vore det av intresse?

Ja det är definitivt av intresse! Skicka ett PM så kan vi se vad vi kan lösa!


signatur

Devil made me do it!

Medlem

Har Star Wars: The Phantom Menace i bigbox.... förmodligen i nån garderob eller på vinden hos morsan och farsan. Vågar inte säga nåt om dess skick

Medlem

Har du någon gång läge att kolla så är den definitivt av intresse! Håller ju tummarna för bra skick, men det vet man ju aldrig med Big Boxes, de har en tendens att hamna under nån kartong o sen är de helt platta!


signatur

Devil made me do it!

Medlem

Letar fortfarande efter fler Bigbox-spel om någon sitter på fler Delta Force från MrStrange blev ett riktigt fint tillskott till samlingen, så om någon sitter på Delta Force 2 så hade det varit trevligt!

Letar fortfarande efter diverse Star Wars-spel, Half Life, och de andra jag nämnde i första inlägget


signatur

Devil made me do it!

Inaktiv

Är det dom här som är big box?

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Är det dom här som är big box?
https://i.ibb.co/5cpz8W4/boxar.jpg

Det är korrekt!

Inaktiv
Skrivet av Jkeg:

Det är korrekt!

Dom jag har:

Blood and magic: ett dungeons and dragons spel gjort av interplay
Descent to undermountain: samma sak som ovan
Lords of magic: sierra originals
Hexen: ID software
Warhammer: Dark Omen: EA
Half Life: Generation (half life+opposing force+counterstrike)
Overboard: Psygnosis
Magic & mayhem: virgin eller mythics games?
Baldurs Gates: Tales of the swordcoast: bioware
Diablo 1: Blizzard
War Gods: Midway
Warhammer: Shadow of the horned rat: Mindscape
Lands of Lore II: westwood
Lands of Lore: Westwood
Scorched: GT Interactive
Fantasy General: SSI
Descent I and II: parallax software
Quake 3 och Quake 3 team arena: ID Software

Det är dom största kartongerna, sen har jag:

Wow
wow cataclysm
SWTOR
Rift
Rainbow six: Raven shield
Neverwinter nights 1
ut 2004
ut 3

Och några som bara är i dvd fodral.

En del har lite skavanker, men dom flesta är rätt okej, skivor saknas för en del, låna inte ut skivor till dina kompisars barn!

Tar och säger att det kan ha blivit nåt fel i beskrivningen, men om det är nåt som låter lockande, skicka pm.

Medlem

PM skickat!


signatur

Devil made me do it!

Medlem

Samlade en del förut men börjat sälja av lite pga dåligt med plats. Har kvar några spel som jag har bra minnen av, som Fallout (stora boxen) och Sierraspelen som Leisure Suit Larry, Space Quest och Kings Quest serierna, Freddy Pharkas står nog kvar också. Kan ta en titt i morgon och se om det är något jag kan tänkas skiljas med.

Medlem

Slå en koll o se om där är något, så kan jag se om där är några som intresserar!


signatur

Devil made me do it!

Medlem

Tjenixen igen! Tänkte bumpa min egen tråd o se om det finns någon som hittat något nytt (nygammalt ) i gömmorna som de inte har intresse av längre!

Till stor del samma spel som är intressanta som i originalinlägget, dvs:
Valve-relaterat (Half Life, Counter Strike etc)
Novalogic-relaterat (Delta Force, Commanche etc)
Tomb Raider
Star Wars (Typ det mesta LucasArts är av intresse)
Blizzard (Likaså här. Warcraft, Starcraft, Diablo, you name it)
Command & Conquer (Typ allt intressant här med)

Sen är även diverse ströspel intressant, så bara fram med det ni har i gömmorna, så kommer det till goda händer i en växande displaysamling


signatur

Devil made me do it!

Medlem
Skrivet av Masterbest:

Hej!

Tänkte kolla om det finns någon som sitter på lite Big Box spel till PC de inte har intresse av längre!
Letar främst efter Half-Life, Delta Force, Tomb Raider, Star Wars och Blizzardspel, men andra kan vara av intresse beroende på spel och pris.

Letat ett tag, så tänkte det var dags att börja slänga ut lite feelers o se om det går att uppbringa i Sverige

Ha en fortsatt bra dag!

Edit:
Uppdaterat 12/9-23

Lådor av intresse:
Valve-relaterat (Half Life, Counter Strike etc)
Novalogic-relaterat (Delta Force, Commanche etc)
Tomb Raider
Star Wars (Typ det mesta LucasArts är av intresse)
Blizzard (Likaså här. Warcraft, Starcraft, Diablo, you name it. Ej World of Warcraft i smålåda, isåfall är det Collectors Editions som är intressant)
Command & Conquer (Typ allt intressant här med)

Sen är även diverse ströspel intressant, så bara fram med det ni har i gömmorna, så kommer det till goda händer i en växande displaysamling

Har
Warcraft Collectors Edition Cataclysm & WOTLK
StarWars Collectors Edition TOR

Dessutom om av intresse: Age of Conan Collectors , Warhammer Online Collector

Enbart box med innehåll, inga koder.

Medlem

Har några stycken som jag tänkte sälja på Marketplace, men inte bestämt mig än.

Prisoner of Ice
Lands of Lore white label
Lands of Lore II
Daggerfall
Heroes of might and magic III
Alone in the dark collection 1+2+3
Privateer 2
Syndicate Wars
Little big adventure classics

1
Skriv svar