Terraria har sålt 35 miljoner, är det mest hyllade Steam-spelet

Robot
Terraria har sålt 35 miljoner, är det mest hyllade Steam-spelet

Pc-upplagan nära dubbelt så stor som konsol- och mobilversionerna.

#terraria, #valheim


Medlem

Välförtjänt, ett otroligt välpolerat spel


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Jag och tjejen testade Terraria på Xbox via Gamepass. GUI:et är otroligt dåligt gjort för konsol, nära ospelbart. Texten går inte att läsa, kontrollerna är märkliga och otydligt vad som gör vad. Tråkigt på ett annars fantastiskt spel.

Medlem

Otroligt roligt spel, jag har skitkul...tills min son gick "all-in" och gjorde samtliga achievements samt saker som jag inte trodde var möjligt i spelet (han var/är lika dan med Minecraft...stryk ska han ha!)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Medlem
Skrivet av superapan:

Jag och tjejen testade Terraria på Xbox via Gamepass. GUI:et är otroligt dåligt gjort för konsol, nära ospelbart. Texten går inte att läsa, kontrollerna är märkliga och otydligt vad som gör vad. Tråkigt på ett annars fantastiskt spel.

Så illa kan det väl ändå inte vara? Jag har spelet igenom halva spelet på min 6" mobiltelefon med touch-kontroller och det var inga problem när jag väl vant mig. Svårläst gränssnitt var det, men man kan justera storleken på det. Måste väl gå att lösa på en krysslåda också? Om du vill tala om märkliga kontroller kan jag visa dig touch-gränssnittet på mobilen Att spela med en vanlig handkontroll måste ju vara jätte-enkelt även om kanske inte exakt all utrustning är byggd för att användas med en analog styrspak istället för en muspekare.

Medlem

Har ett liknande spel som heter Starbound men vet inte, har inte spelat så mycket


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

eld
Medlem
Skrivet av Molotov:

Har ett liknande spel som heter Starbound men vet inte, har inte spelat så mycket

Chucklefish som gjorde starbound är ju grundat av Finn Brice, som satt och gjorde grafiken till terraria i början!

Starbound hade många coola idéer och har imo lite mer polish i många områden, men det är svårt att slå terraria precis som att det är svårt att slå minecraft.

Medlem

10 år gammalt spel. Tänk hur många ex sålda av Valheim om 10 år. Spelet är ett embryo i jämförelse.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

eld
Medlem
Skrivet av Kris:

10 år gammalt spel. Tänk hur många ex sålda av Valheim om 10 år. Spelet är ett embryo i jämförelse.

Själv har jag nått en höjd på ca 1.7m efter 36 år i livet, så extrapolerar vi på det så kommer jag vara nära 5 meter när jag är 100 år!

RmK
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Så illa kan det väl ändå inte vara? Jag har spelet igenom halva spelet på min 6" mobiltelefon med touch-kontroller och det var inga problem när jag väl vant mig. Svårläst gränssnitt var det, men man kan justera storleken på det. Måste väl gå att lösa på en krysslåda också? Om du vill tala om märkliga kontroller kan jag visa dig touch-gränssnittet på mobilen Att spela med en vanlig handkontroll måste ju vara jätte-enkelt även om kanske inte exakt all utrustning är byggd för att användas med en analog styrspak istället för en muspekare.

Jag har testat på PS4 och jag kan verkligen hålla med superapan. Något av de sämsta kontrollerna jag har upplevt under mina år som gamer. Gav det 30-45 minuter men varken jag eller min sambo lyckades få något flow i spelet.

På PC däremot är det ett riktigt bra spel.

Medlem

Har haft det i mitt spelbibliotek typ sedan release. Aldrig tagit upp det. Går det bra att lira solo?

Medlem
Skrivet av Miindz:

Har haft det i mitt spelbibliotek typ sedan release. Aldrig tagit upp det. Går det bra att lira solo?

Absolut! Har spelat igenom all progression solo vissa av bossarna är galet svåra solo men de går!

Har typ 900 timmar, har varit mitt, mina vänners och min frus go to spel i typ 7 år aldrig hört om ett spel som skickat ut så mycket extra innehåll till sin spelarbas gratis genom åren

Medlem
Skrivet av RmK:

Jag har testat på PS4 och jag kan verkligen hålla med superapan. Något av de sämsta kontrollerna jag har upplevt under mina år som gamer. Gav det 30-45 minuter men varken jag eller min sambo lyckades få något flow i spelet.

På PC däremot är det ett riktigt bra spel.

Jag började spela på PS Vita och tycker det funkade kanon, sen gick jag över till PS4, och precis som du säger, oerhört dåliga kontroller.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Vad går spelet ut på egentligen? Har aldrig fattat riktigt storheten med det? Har inte provat det. Funderar på att skaffa det på Stadia och köra med handkontroll på TVn.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Evil_Teddiz:

Absolut! Har spelat igenom all progression solo vissa av bossarna är galet svåra solo men de går!

Har typ 900 timmar, har varit mitt, mina vänners och min frus go to spel i typ 7 år aldrig hört om ett spel som skickat ut så mycket extra innehåll till sin spelarbas gratis genom åren

Tack för svar!

Ska absolut ge det en chans då!

Medlem

Uh.
Varför kopplas ens Valheim till denna artikel? Fullständigt orelevant!

eld
Medlem
Skrivet av AntonKG:

Uh.
Varför kopplas ens Valheim till denna artikel? Fullständigt orelevant!

Båda indiehits och miljonsäljare, båda samma typ av spel.

Medlem
Skrivet av eld:

Båda indiehits och miljonsäljare, båda samma typ av spel.

Ja, fast ändå inte. Undrade bara, då Terraria ligger mig varmt om hjärtat och bör således inte förknippas med Valheim som jag ser som ett mindre roligt spel (även om flera miljoner andra visar det motsatta )

Avstängd

Välförtjänt, otroligt bra spel!

Avstängd
Skrivet av Sebbepojken:

Så illa kan det väl ändå inte vara? Jag har spelet igenom halva spelet på min 6" mobiltelefon med touch-kontroller och det var inga problem när jag väl vant mig. Svårläst gränssnitt var det, men man kan justera storleken på det. Måste väl gå att lösa på en krysslåda också? Om du vill tala om märkliga kontroller kan jag visa dig touch-gränssnittet på mobilen Att spela med en vanlig handkontroll måste ju vara jätte-enkelt även om kanske inte exakt all utrustning är byggd för att användas med en analog styrspak istället för en muspekare.

Det är dag och natt. PC versionen går inte att jämföra med någon annan version (allra minst mobil..) då PC versionen är så oändligt överlägsen.

99% av communityt finns på pc, tillika alla mods etc. Men föga förvånande då allt alltid är bättre på PC!

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Har ett liknande spel som heter Starbound men vet inte, har inte spelat så mycket

Också bra! Slår inte Terraria dock.

Avstängd
Skrivet av Miindz:

Har haft det i mitt spelbibliotek typ sedan release. Aldrig tagit upp det. Går det bra att lira solo?

Det går alldeles utmärkt att lira sp!

Avstängd
Skrivet av Milky_81:

Vad går spelet ut på egentligen? Har aldrig fattat riktigt storheten med det? Har inte provat det. Funderar på att skaffa det på Stadia och köra med handkontroll på TVn.

Exploration, crafting, building, boss fighting med mera.

Medlem
Skrivet av General White:

Det är dag och natt. PC versionen går inte att jämföra med någon annan version (allra minst mobil..) då PC versionen är så oändligt överlägsen.

99% av communityt finns på pc, tillika alla mods etc. Men föga förvånande då allt alltid är bättre på PC!

Ja, det är ingen som har sagt något annat heller. Vi diskuterar hur problematiska kontrollerna är på andra plattformar än PC. Det är du som tog upp ämnet PC nu.

Redaktör
Skrivet av AntonKG:

Ja, fast ändå inte. Undrade bara, då Terraria ligger mig varmt om hjärtat och bör således inte förknippas med Valheim som jag ser som ett mindre roligt spel (även om flera miljoner andra visar det motsatta )

De är olika och lika. Sen är det svårt att vara alla till lags, i alla fall med nyheter som har fler än en läsare.


signatur
1
Skriv svar