Trailer för Final Fantasy VII Remake-uppdateringen till PS5

Robot
Trailer för Final Fantasy VII Remake-uppdateringen till PS5

Intergrade ska ge bättre grafik såväl som ett nytt avsnitt med ninjan Yuffie.

#final-fantasy-vii, #intergrade, #remake


Skribent

Yuffie är ett jäkla namn, ändå.

Medlem

Ser mumsigt ut. Hoppas på lite goda nyheter för oss PC spelare med om 1 års PS exklusiviteten löper ut snart.

Medlem

Så den stora frågan för mig nu är passa på att skaffa PlayStation plus och ta hem spelet medans jag får det i prenumerationen eller vänta tills jag har införskaffat PS5 och köpa den snyggare versionen då istället?

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Så den stora frågan för mig nu är passa på att skaffa PlayStation plus och ta hem spelet medans jag får det i prenumerationen eller vänta tills jag har införskaffat PS5 och köpa den snyggare versionen då istället?

Spelet rekommenderas, oavsett!

Om du ändå har sikte på PS5 kan det vara värt väntan, kanske komma över PS4-versionen på en rea/billigt på skiva (och därmed få PS5-uppdatering gratis).

Ser fram emot att uppleva det igen fast denna gång med 60 FPS😊

Körde igenom FF7 remaken nu när den va gratis på PLUS. Tyckte om det men skulle inte spela igenom det igen, det va så bra optimerat ändå som det va.

Avstängd
Skrivet av Rhymst:

Så den stora frågan för mig nu är passa på att skaffa PlayStation plus och ta hem spelet medans jag får det i prenumerationen eller vänta tills jag har införskaffat PS5 och köpa den snyggare versionen då istället?

Ps plus versionen av FF berättigar inte till gratis ps5 uppdatering


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Ps plus versionen av FF berättigar inte till gratis ps5 uppdatering

Just därför jag funderar på om det är värt att investera pengar i det när jag har PS5 istället för att skaffa PlayStation plus versionen nu. Vad säger ni som har spelat det?

Avstängd
Skrivet av Rhymst:

Just därför jag funderar på om det är värt att investera pengar i det när jag har PS5 istället för att skaffa PlayStation plus versionen nu. Vad säger ni som har spelat det?

Aaah. Jag som missförstod.
Trodde du undrade om du skulle skaffa psplus nu så du får FF för att senare uppgradera den till ps5 versionen


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Gen
Medlem
Skrivet av Rhymst:

Så den stora frågan för mig nu är passa på att skaffa PlayStation plus och ta hem spelet medans jag får det i prenumerationen eller vänta tills jag har införskaffat PS5 och köpa den snyggare versionen då istället?

Jag drog hem PS+ versionen för att testa det. Tycker dock inte PS5 versionen är värd 800-850kr (beroende på var man köper det) så lär skaffa PS4 versionen istället och uppgradera gratis till PS5

Skrivet av MiffedStingray0:

Körde igenom FF7 remaken nu när den va gratis på PLUS. Tyckte om det men skulle inte spela igenom det igen, det va så bra optimerat ändå som det va.

Ratchet and clank samt GoW var två spel där bra implementerad motion blur gör att 30fps "maskeras" och inte ser så "hackigt" ut. Tyckte dock inte motion blur i FFVII var lika bra så man märker verkligen att det är 30fps i spelet.

Skribent
Skrivet av Joakim Kilman:

Yuffie är ett jäkla namn, ändå.

"Selphie" i FF8 är bra skumt namn också när man kollar på dagens samhälle XD


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Rhymst:

Just därför jag funderar på om det är värt att investera pengar i det när jag har PS5 istället för att skaffa PlayStation plus versionen nu. Vad säger ni som har spelat det?

Jag skulle säga att det inte är värt pengarna. Visst att du får en lite smidigare upplevelse, men om du inte provat PS5-versionen och upplevt förbättringarna så tror jag inte du lider av PS4-versionen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tack för att ni hjälper mig att tänka 😄
Kör nog på PlayStation plus versionen!

Inaktiv

Ny gameplay:

Ska bli riktigt kul att spela som Yuffie. Och minispelet Fort Condor gör en comeback.

Inaktiv

10 dagar kvar nu, känner ni peppen? Och kommer ni skaffa INTERmission (Yuffie DLC)?

1
Skriv svar