Fick varning för virus på en känd spelsajt

Inaktiv
Fick varning för virus på en känd spelsajt

Googlade nyss på Nintendo 64 och kollade nyheterna, där såg jag att det stod något om att Phil Spencer fortfarande inte förstår sig på Nintendo 64 handkontrollen.
Tyckte att det lät intressant så jag klickade på den och kom till Gamereactor. Gillar egentligen inte den sidan pga vissa saker men tänkte inte på att det var de som hade skrivit detta.
Då händer något oväntat.

I samma stund som jag går in på den sidan så kommer en annan sida upp istället, där det i princip stod:
Varning, du har fått 39 virus efter att ha besökt en vuxen sida.
Det gick inte att gå tillbaka så jag fick ta fram alla sidor och ta bort den så istället.

Så jag vet inte vad Gamereactor har på sin sida men jag blir ännu mer rädd för att besöka den sidan nu. Inte bara för att jag inte gillar det de skriver men också för att jag inte vill få någon skit.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Googlade nyss på Nintendo 64 och kollade nyheterna, där såg jag att det stod något om att Phil Spencer fortfarande inte förstår sig på Nintendo 64 handkontrollen.
Tyckte att det lät intressant så jag klickade på den och kom till Gamereactor. Gillar egentligen inte den sidan pga vissa saker men tänkte inte på att det var de som hade skrivit detta.
Då händer något oväntat.

I samma stund som jag går in på den sidan så kommer en annan sida upp istället, där det i princip stod:
Varning, du har fått 39 virus efter att ha besökt en vuxen sida.
Det gick inte att gå tillbaka så jag fick ta fram alla sidor och ta bort den så istället.

Så jag vet inte vad Gamereactor har på sin sida men jag blir ännu mer rädd för att besöka den sidan nu. Inte bara för att jag inte gillar det de skriver men också för att jag inte vill få någon skit.

Spontant känns det som du redan "smittats" med nått då det brukar vara inställt att man får såna fake varningar på sidor som är "kända"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Spontant känns det som du redan "smittats" med nått då det brukar vara inställt att man får såna fake varningar på sidor som är "kända"

Okej, hur då?
Jag besöker ju bara exempelvis online butiker, Wikipedia, seriösa nyhetssidor och sidor som jag hittar via Google där det står om spel.
Vart kan man ha fått något ifrån?

Får kolla igenom sen för säkerhets skull.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Okej, hur då?
Jag besöker ju bara exempelvis online butiker, Wikipedia, seriösa nyhetssidor och sidor som jag hittar via Google där det står om spel.
Vart kan man ha fått något ifrån?

Får kolla igenom sen för säkerhets skull.

Du kan ha fått skiten från att bara ha råkat klicka på fel länk. En gång fick jag virus när dottern laddade ner en bild på Tingeling.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skribent

Tvivlar på att det är själva sidan som smittats. Då är nog risken betydligt högre att du fått någon form av adware eller liknande på datorn. Kör en virussökning och kolla även om du har fått några skumma tillägg installerade i webbläsaren.

Det känns mer troligt att det är något virus installerat på din dator eller din router än något från GameReactor. Du undar hur? Kan vara vad som helst, du kan ha oturen att ha en Lenovo med Superfish eller något liknande, du kan ha en router där de slarvat med säkerheten. Allt möjligt.

Inaktiv

Fick ett svar av en annan person jag känner där jag beskrev det inträffade, hen sade att det inte behöver vara något utan bara en vanlig popup sida.
Så länge man inte klickar på den så är det ingen fara.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Fick ett svar av en annan person jag känner där jag beskrev det inträffade, hen sade att det inte behöver vara något utan bara en vanlig popup sida.
Så länge man inte klickar på den så är det ingen fara.

Fick själv samma popup häromdagen på mobilen (iOS) när jag besökte Gamereactor och jag är lika noggrann som du med att inte besöka tvivelaktiga sidor.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Kan kanske vara nån skum annonsör som annonserar på det där sättet också iofs.
Brukar inträffa ibland men jag reagerade att det stog att du besökt "vuxensidor", det brukar tyda på bedrägeri för att göra folk rädd och oroliga.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Kan kanske vara nån skum annonsör som annonserar på det där sättet också iofs.
Brukar inträffa ibland men jag reagerade att det stog att du besökt "vuxensidor", det brukar tyda på bedrägeri för att göra folk rädd och oroliga.

Ja, själv tror jag att de skrev så ifall det är någon som vet med sig själv att den har besökt vuxensidor, blir orolig och klickar sen vidare.

Som sagt, ett försök till bedrägeri. Men klickar man inte vidare så kan man nog vara ganska lugn.

C64
Medlem

Yupp har hänt mig med när jag loggat in där med mobilen..det är första gången jag fått nått kack i mobilen när ja va där så nått skumt är det! och nej jag surfar inte vuxensidor eller annat skumt med mobilen det är vad jag har datorn till

1
Skriv svar