Sony ryktas stänga sina digitala butiker för PS3, PS Vita och PSP i sommar

Robot
Sony ryktas stänga sina digitala butiker för PS3, PS Vita och PSP i sommar

Ska inte längre gå att köpa nya spel eller dlc.

#playstation, #playstation-3, #ps-vita, #psp, #sony


Medlem

Inte helt oväntat kanske. Synd de lägger ner vita dock. Vilken maskin. Man önskar de kunde släppa en ny version.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Helt sjukt om de gör detta, borde varna minst 1 år i förväg.

Medlem

PS3 var ingen enorm succé. Där kan vi snacka om förlust affär deluxe. Men fina försäljningssiffor!

C64
Medlem

Har köpt en ps3 med handkontroll för 149 kr snacka om fynd!
och nej ps5 är jag inte intresserad av..vart är spelen ??
är så tragiskt när alla bra sportspel har försvunnit med ps4:an

Medlem

Även om det inte släpps nya spel borde det gå att kunna ha igång för att ladda ner spel man köpt,

Men men ps3 släpptes ca 2006 så funnits ett tag.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Därför man inte ska gå ner på knäna för digital only
Många spel till dessa konsoller kommer hamna i limbo och troligen enbart bara vara tillgängliga för folk som har modifierade konsoller
(De spel som inte släpptes fysiskt eller är super rare, som vita biblioteket)


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

På grund av platsbrist hade jag gärna sparat alla mina tidigare PS3-spel. Fantastisk maskin för sin tid.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

NuZ
Testpilot

Använder min PS3 offline med Demons souls för speedruns på skiva ändå, så drabbar inte mig. Men alltid trist när sånt här händer. Får bli en bira när det sker till minne av butiken


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Hur funkar det då med spel man köpt digitalt och inte har nedladdat? De bör man ju fortfarande ha tillgång till även om man inte kan köpa nya.


signatur

Ultrazine

Medlem

Kan knappt köpa i PS store i nuläget ens utan div error koder hit o dit. Hoppas Xbox är bättre på det

Medlem

Samma som Nintendo gjorde med Wii och Wii U.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Avstängd
Skrivet av DonDiego:

Kan knappt köpa i PS store i nuläget ens utan div error koder hit o dit. Hoppas Xbox är bättre på det

Xbox kan inte fixa din internetuppkoppling


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Avstängd
Skrivet av Notumforce:

Även om det inte släpps nya spel borde det gå att kunna ha igång för att ladda ner spel man köpt,

Men men ps3 släpptes ca 2006 så funnits ett tag.

Skrivet av normalniklas:

Hur funkar det då med spel man köpt digitalt och inte har nedladdat? De bör man ju fortfarande ha tillgång till även om man inte kan köpa nya.

Från artikeln ni kommenterat på
Du kommer kunna ladda ner spel och dlc du äger, men däremot inte kunna köpa nytt.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Inaktiv
Rättelse
Skrivet av Vileoxe:

Samma som Nintendo gjorde med Wii och Wii U.

Med Wii och DSi.

Både Wii U och 3DS kan man fortfarande köpa digitala spel till.

Inaktiv

Om detta rykten stämmer så ska jag försöka skynda mig att köpa några klassiska PS One och PS2 spel via online butiken på min PS3 innan sommaren.
Riktigt tråkigt när sådant stängs ner, men fysiskt är väl ändå bäst om man vill vara säker på att ha det kvar i framtiden.

Hoppas att de i framtiden börjar med online butik som följer med från konsol till konsol så att det inte blir en ny butik så fort som en ny generation konsoler kommer.

Annars gillar jag Sony väldigt bra i den bemärkelsen att de än idag har igång dessa butiker.
Se bara på Nintendo som stängde ner sin butik på Wii, 2018/2019 tror jag det var, som är från samma tidsperiod.
Det enda bra är att man fortfarande kan ladda ner spelen som man redan köpt på Wii.

Medlem

Gillar min Vita som konsol men har aldrig hittat ett superroligt spel till den. Bra HW. Mindre bra SW 😔

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Se bara på Nintendo som stängde ner sin butik på Wii, 2018/2019 tror jag det var, som är från samma tidsperiod.

Yeah. Många grymma spel som inte längre går att få tag på som t.ex. Castlevania Rebirth och Contra Rebirth.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Därför man inte ska gå ner på knäna för digital only
Många spel till dessa konsoller kommer hamna i limbo och troligen enbart bara vara tillgängliga för folk som har modifierade konsoller
(De spel som inte släpptes fysiskt eller är super rare, som vita biblioteket)

Man kommer ju enligt artikeln fortfarande kunna ladda ner spelen man köpt, så vad menar du är problemet?

Medlem

Jag hade velat köpa Ratchet & Clank: Remaster Trilogy till PlayStation 3 men spelet finns sjukt nog inte i den Svenska butiken. Bara i Amerikanska butiken. Väldigt märkligt o dåligt! Det finns att få tag på begagnat via skiva men priserna är sjuka.
Tråkigt om butiken stängs helt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv

Så länge man kan ladda ned det man köpt (som på Xbox Live) så är det "okej".

Så som Nintendo gjort är däremot inte okej. Riktigt jävla dåligt är det. Erbjuder man digital försäljning och man har licenser för spelen så ska det gå att ladda ned FOREVER, allting annat är undermåligt.

Nintendo har verkligen pissat på sina Wii/Wii U-kunder.

Medlem
Skrivet av anon_234443:

Så länge man kan ladda ned det man köpt (som på Xbox Live) så är det "okej".

Så som Nintendo gjort är däremot inte okej. Riktigt jävla dåligt är det. Erbjuder man digital försäljning och man har licenser för spelen så ska det gå att ladda ned FOREVER, allting annat är undermåligt.

Nintendo har verkligen pissat på sina Wii/Wii U-kunder.

Är ju tyvärr ägandet vi gett upp mot bekvämlighet... Spel kan tas ifrån oss när som helst. Konsol finns det ju lite val på, men PC går det ju i princip inte köpa spelen så man äger dem. Med vissa undantag som tex. GOG. Och förresten även om man äger ett spel på skiva på konsol, och de stänger ned online delen så sitter du med buggit spel som inte går att patcha eller i värsta fall inte går att spela alls pga. Hela spelet inte är på skivan...

Medlem
Skrivet av Checker:

Xbox kan inte fixa din internetuppkoppling

Har absolut inget fel på min internet uppkoppling då allt annat går galant. Kör en enkel googling om detta fenomen innan du hackar på min fina uppkoppling. Xbox.

Medlem
Skrivet av twilek:

Man kommer ju enligt artikeln fortfarande kunna ladda ner spelen man köpt, så vad menar du är problemet?

Köpa spelen.
Vad annars


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Checker:

Från artikeln ni kommenterat på
Du kommer kunna ladda ner spel och dlc du äger, men däremot inte kunna köpa nytt.

Usch vad slarvigt av mig att missa det. Brukat alltid försöka läsa igenom ordentligt innan jag kommentarer. Tack ändå.


signatur

Ultrazine

Medlem

En av de största anledningarna att hålla sig till PC. Det betyder i princip att allt som är DLC i princip dör ut vilket förstör hela second hand marknaden av spel.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Köpa spelen.
Vad annars

Så man ska undvika digital only för att spelen inte går att köpas digitalt för evigt? Varför bry sig om det om man redan äger spelet?

Medlem

Har som tur är jailbreakat både PS3 och Vita så gör inte så stor skillnad för mig.

Medlem

ja tur man har sina spel på skiva iaf

Medlem

Köpt allt mitt fysiskt, Är bara synd på DLCs. PSvita har ju inga gigantiska minneskort om man säger så, så att spara ned ett bibliotek där för eftervärlden är varken lätt eller billigt. Det kommer pusha folk mot det mer olagliga hållet.

12
Skriv svar