Microsoft: Game Pass får folk att spela och spendera mer

Medlem
Skrivet av itsnotme:

De tjänar nog lika mycket pengar på att du betalar för tjänsten och inte använder den

Med andra ord precis som med mitt gymkort. 😁

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Har lite tid o därför är gamepass perfekt, jag kan testa spel jag aldrig någonsin skulle lagt en krona på.

Intressant, jag tänker tvärtom: jag har så lite tid så en prenumerationstjänst är ingen idé då jag inte hinner nyttja den fullt ut 😊

NuZ
Testpilot
Skrivet av Freeman79a:

Så man spelar mera och annorlunda spel med Game Pass. Japp. Hade aldrig spelat Yakuza Zero utan Game Pass.

Håller helt med! Tjänsten har fått mig att prova många olika fantastiska spel jag aldrig annars hade funnit


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Xbox Game Pass går med plus, enligt Phil Spencer. Game Pass har också en vänte lista, om man ska tro insiders. Många utvecklare vill ha sina spel på tjänsten också, det kan till och med jag se. Hallå Outriders?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Xbox Game Pass går med plus, enligt Phil Spencer.

Detta har han väl ändå inte sagt?

Han har sagt saker som att folk inte behöver "oroa" sig för om det går ihop och att det går bättre än förväntat men jag kan inte erinra mig att man sagt att det går med vinst.

Medlem
Skrivet av ChalleT:

Intressant, jag tänker tvärtom: jag har så lite tid så en prenumerationstjänst är ingen idé då jag inte hinner nyttja den fullt ut 😊

Hehe, hade varit kul träffa den som nyttjar Netflix eller Spotify fullt ut

Medlem
Skrivet av memorycard:

Sugen på att köpa musik digitalt men vart gör man det nuförtiden? Någonstans med brett utbud?

Om jag köper digitalmusik så gör jag det via https://bandcamp.com/ Betalning sker ofta direkt mot bandet/musikern man är intresserad av (platformen tar väl en avgift så klart). Det är ett bra sätt att kommunicera med musikerna också. Jag har väl främst köpt vinyl från lite obskyra band där och då får man automatiskt den digitala varianten oxå

Medlem
Skrivet av Margy:

Detta har han väl ändå inte sagt?

Han har sagt saker som att folk inte behöver "oroa" sig för om det går ihop och att det går bättre än förväntat men jag kan inte erinra mig att man sagt att det går med vinst.

Nej det har jag inte heller hört och som andra redan sagt så verkar det handla om samma affärsmodell som för Spotify. Dvs de hoppas på vinster längre fram:
https://screenrant.com/xbox-game-pass-profit-aaron-greenberg-...

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Hehe, hade varit kul träffa den som nyttjar Netflix eller Spotify fullt ut

Känns inte som att det går att jämför tycker jag. På Spotify och Netflix är det själva utbudet som spelar ngn roll.

När jag spelar ett spel har jag inte tid att byta spel varje dag. Jag vill nöta det jag spelar tills jag klarat det. Då faller hela modellen för att det skulle vara värt att prenumerara på en massa som jag ändå inte kommer testa. Eller så kommer jag hinna spela 30 minuter i väldigt många spel.

Jag tror att jag spelar igenom kanske ett singel-player spel i månaden om man räknar bort de där evighetsliren som man kanske ger sig i kast med ngn timme i veckan. Mer hinner jag inte :/

Om jag hade mera fritid kanske detta skulle vara det bästa ngnsin

Medlem
Skrivet av alx242:

Känns inte som att det går att jämför tycker jag. På Spotify och Netflix är det själva utbudet som spelar ngn roll.

När jag spelar ett spel har jag inte tid att byta spel varje dag. Jag vill nöta det jag spelar tills jag klarat det. Då faller hela modellen för att det skulle vara värt att prenumerara på en massa som jag ändå inte kommer testa. Eller så kommer jag hinna spela 30 minuter i väldigt många spel.

Jag tror att jag spelar igenom kanske ett singel-player spel i månaden om man räknar bort de där evighetsliren som man kanske ger sig i kast med ngn timme i veckan. Mer hinner jag inte :/

Om jag hade mera fritid kanske detta skulle vara det bästa ngnsin

Tror (utan att egentligen har några belägg alls) att många konsumerar spel på samma sätt som film. Under en kväll kan man med lätthet "hinna med" tre-fyra spel. "Detta ser intressant ut, det ska jag testa"... "Nä, det var inte så kul", så hoppar man till nästa som man kanske sitter med lite längre. Man startar med andra ord många spel utan att slutföra ett enda.

Detta är ett beteende som inte jag har dock. Slutför 99% av spelen som jag startar.

Medlem
Skrivet av alx242:

Känns inte som att det går att jämför tycker jag. På Spotify och Netflix är det själva utbudet som spelar ngn roll.

När jag spelar ett spel har jag inte tid att byta spel varje dag. Jag vill nöta det jag spelar tills jag klarat det. Då faller hela modellen för att det skulle vara värt att prenumerara på en massa som jag ändå inte kommer testa. Eller så kommer jag hinna spela 30 minuter i väldigt många spel.

Jag tror att jag spelar igenom kanske ett singel-player spel i månaden om man räknar bort de där evighetsliren som man kanske ger sig i kast med ngn timme i veckan. Mer hinner jag inte :/

Om jag hade mera fritid kanske detta skulle vara det bästa ngnsin

Jag gör ärligt talat exakt likadant på Netflix. Jag ser högst en film i taget. Serier kanske ett par st. Men spel har jag flera olika jag varvar mellan. Skillnaden är väl att spel oftast är längre än film, så då behöver inte utbudet vara lika stort som på Netflix.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Hehe, hade varit kul träffa den som nyttjar Netflix eller Spotify fullt ut

Point taken! Menade nog inte "fullt ut" utan mer att jag inte hade hunnit utnyttja det såpass att det känns värt att lägga pengar varje månad på det 🙂

Medlem
Skrivet av ChalleT:

Point taken! Menade nog inte "fullt ut" utan mer att jag inte hade hunnit utnyttja det såpass att det känns värt att lägga pengar varje månad på det 🙂

Näe förstår. Ibland samma här för mig någon månad. Jag spelar ju en del spel som inte alls finns där. Men köper kort per år till rabatt och får så mycket för pengarna att det känns värt det. Sparar in det på MS egna titlar bara. Sen testar jag många fler därtill.

Medlem
Skrivet av alx242:

Om jag köper digitalmusik så gör jag det via https://bandcamp.com/ Betalning sker ofta direkt mot bandet/musikern man är intresserad av (platformen tar väl en avgift så klart). Det är ett bra sätt att kommunicera med musikerna också. Jag har väl främst köpt vinyl från lite obskyra band där och då får man automatiskt den digitala varianten oxå

Tack för tipset. Ska kolla in. 👍

12
Skriv svar