Den legendariska raidbossen Onyxia spöad av bara två personer i World of Warcraft Classic

Robot
Den legendariska raidbossen Onyxia spöad av bara två personer i World of Warcraft Classic

Varför släpa med dig 39 polare till ett draknäste när det räcker med en?

#world-of-warcraft


Skribent
Medlem

Ja det brukar vara den naturliga gången. För varje expansion så kommer det bättre grejer och karaktärer blir högre i level. Originalbossarna stannar dock ofta på samma nivå, vilket ger att de lättare får däng allt eftersom tiden går. Sedan så lär sig spelarna alla tricks också.

Kommer ihåg när min guild i AO skulle ta en boss i början. 30+ pers som fick däng och sprang runt som yra höns. Nåt år senare var jag och en polare till samma boss och tog honom själva. Tog tid förstås, med det gick.

Medlem
Skrivet av jawik:

Ja det brukar vara den naturliga gången. För varje expansion så kommer det bättre grejer och karaktärer blir högre i level. Originalbossarna stannar dock ofta på samma nivå, vilket ger att de lättare får däng allt eftersom tiden går. Sedan så lär sig spelarna alla tricks också.

Kommer ihåg när min guild i AO skulle ta en boss i början. 30+ pers som fick däng och sprang runt som yra höns. Nåt år senare var jag och en polare till samma boss och tog honom själva. Tog tid förstås, med det gick.

Fast ingen level limit har ju ökats. Så det är bättre Gear javisst. Men inte så mycket bättre. De har troligtvis det bästa man kan få tag på. Men de höll på i en timma o tragglade. Det handlar nog mycket om att det funnits många stora p-servrar där folk spelat classic i väldans många år.

Medlem

More dots.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av aholman:

Fast ingen level limit har ju ökats. Så det är bättre Gear javisst. Men inte så mycket bättre. De har troligtvis det bästa man kan få tag på. Men de höll på i en timma o tragglade. Det handlar nog mycket om att det funnits många stora p-servrar där folk spelat classic i väldans många år.

Jag gav lite olika anledningar till att det brukar bli så. Menar inte att det är exakt så i detta fall.

Jag har själv kört bossar riktade mot endgame teams som solo där det tagit 1 timme eller mer att lyckats. Min poäng var att det går oftast inte att göra i originalspelet. Det räcker inte med taktik utan det behöver ha kommit nya saker för att det ska gå.

Men som sagt, jag vet inte hur det är just i detta fallet.

Medlem

En av de roliga sakerna med nya expansioner, man kan gå tillbaka o köra gamla raids solo.

Avstängd

Minns första gången man skulle göra denna drake. Vi dog några gånger men tillslut fick vi honom.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Priapsi:

More dots.

K, stop dots

Medlem

Classic wow är ju 1.13 där i princip alla raidbossar är nerfade. Molten Core Onyxia BWL AQ Naxx är betydligt lättare än de var när de släpptes i retail. När nya raiddungeoms kom klagade spelare över hur svårt det var vilket fick blizzard att nerfa bossar i patch efter patch.
Här är en länk till nerfs från patch 1.1 till 1.12
https://us.forums.blizzard.com/en/wow/t/just-so-you-know-were...

Medlem

Hahaha jag dör lite varje gång folk säger hur dem lyckats med något i classic wow. 17 år senare...

Vi tog world first classic, server first classic... Det gjorde ni ju inte, någon gjorde det däremot för 17 år sedan.

Snacka om att alltid vara 2a på bollen, och ändå hävda att man var först. Haha.


signatur

Skitfiske

Inaktiv
Skrivet av Leverantören:

Hahaha jag dör lite varje gång folk säger hur dem lyckats med något i classic wow. 17 år senare...

Vi tog world first classic, server first classic... Det gjorde ni ju inte, någon gjorde det däremot för 17 år sedan.

Snacka om att alltid vara 2a på bollen, och ändå hävda att man var först. Haha.

Hehe håller med dig. Låter extremt korkat.

Medlem
Skrivet av General White:

K, stop dots


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Klassikernas klassiker.

Minns jag rätt var deras RL en finne, och trots hur det kan verka för utomstående var han tydligen rätt omtyckt.

Vi brukade tävla inom guilden och köra tre grupper med ~10-20pers vardera, och detta var långt innan AQ40/Naxx. Köra henne år 2021 på v1.13 är väl lite halvimponerande, dock alltid en mysig nostalgitripp helt klart.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Klassikernas klassiker.

Minns jag rätt var deras RL en finne, och trots hur det kan verka för utomstående var han tydligen rätt omtyckt.

Vi brukade tävla inom guilden och köra tre grupper med ~10-20pers vardera, och detta var långt innan AQ40/Naxx. Köra henne år 2021 på v1.13 är väl lite halvimponerande, dock alltid en mysig nostalgitripp helt klart.

Det var härliga tider.... back in the days


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av anon_327210:

Hehe håller med dig. Låter extremt korkat.

Är det korkat att slå speed run rekord i gamla spel också? Eller att springa 100m på 10 sekunder fast någon annan redan gjort det?

Även om Du tycker att det är fånigt finns det ingen anledning att vara nedlåtande.

Medlem

2 mot 1 det låter fusk. Nästa gång vill jag höra att någon klarade bossen solo med en gitarr hero kontroll eller en dans matta.

Medlem
Skrivet av ZkilfinG:

Är det korkat att slå speed run rekord i gamla spel också? Eller att springa 100m på 10 sekunder fast någon annan redan gjort det?

Även om Du tycker att det är fånigt finns det ingen anledning att vara nedlåtande.

Är en liten del som fortfarande inte förstår vad speedrunning innebär och att det finns i alla genrer, inkl mmorpg.

Medlem
Skrivet av Leverantören:

Hahaha jag dör lite varje gång folk säger hur dem lyckats med något i classic wow. 17 år senare...

Vi tog world first classic, server first classic... Det gjorde ni ju inte, någon gjorde det däremot för 17 år sedan.

Snacka om att alltid vara 2a på bollen, och ändå hävda att man var först. Haha.

Håller med.

Det är som att säga att man uppfann hjulet fast classic versionen av det.

Dessa rekord hade varit imponerande för 17 år sedan. Idag så kan ju inte en människa bry sig om att man är 2 som slår onyxia... med alla addonss och all data på hur man ska göra så är det snarare så att det borde gå att
soloa bossen....

Medlem
Skrivet av ZkilfinG:

Är det korkat att slå speed run rekord i gamla spel också? Eller att springa 100m på 10 sekunder fast någon annan redan gjort det?

Även om Du tycker att det är fånigt finns det ingen anledning att vara nedlåtande.

Nu har dock förutsättningarna ändrats då allt blivit lättare sa går inte att göra den jämförelsen

Medlem
Skrivet av JareD82:

Håller med.

Det är som att säga att man uppfann hjulet fast classic versionen av det.

Dessa rekord hade varit imponerande för 17 år sedan. Idag så kan ju inte en människa bry sig om att man är 2 som slår onyxia... med alla addonss och all data på hur man ska göra så är det snarare så att det borde gå att
soloa bossen....

Du skall nog inte ta det så seriöst, se det mer som en rolig grej och inte nödvändigt bara för att försöka imponera...vanligt idag att folk försöker göra nya grejer i spel som blivit för enkla traditionellt.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Nu har dock förutsättningarna ändrats då allt blivit lättare sa går inte att göra den jämförelsen

Exakt. En 15-16år äldre rigg drev spelet markant sämre än dagens gör, bara där är en skillnad. Sen det faktum att Onyxia är rätt rejält nerfad i v1.13 också jämfört med när hon faktiskt var aktuell.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv
Skrivet av ZkilfinG:

Är det korkat att slå speed run rekord i gamla spel också? Eller att springa 100m på 10 sekunder fast någon annan redan gjort det?

Även om Du tycker att det är fånigt finns det ingen anledning att vara nedlåtande.

Tips läs vad jag citerade innan du svarar.

Mittt svar var till

"Hahaha jag dör lite varje gång folk säger hur dem lyckats med något i classic wow. 17 år senare...

Vi tog world first classic, server first classic... Det gjorde ni ju inte, någon gjorde det däremot för 17 år sedan.

Snacka om att alltid vara 2a på bollen, och ändå hävda att man var först. Haha."

Har inget med speed runs att göra.

1
Skriv svar