Six Days in Fallujah - ett Call of Duty med Swat-inslag?

Robot
Six Days in Fallujah - ett Call of Duty med Swat-inslag?

Kontroversiella shootern är tillbaka med gameplay-video.

#gameplay, #six-days-in-fallujah, #nyhetstips


Medlem

Känns bra mycket mer som en tactical shooter än call of duty, vilket är väldigt positivt.
Fick inga cod vibbar alls faktiskt. :')

Medlem

Insurgency med tarkov vibbar ?

Medlem

Värkar bli riktigt bra faktiskt ser fram i mot=)

Medlem

Blir faktiskt lite pepp. Gillar't!

Medlem

Splittrad...kan vara ett bra spel.

Original take var väl att skildra ett av USAs inte stoltaste ögonblick med samvetskval, civila und so weiter. Lite gråt och smärta. Låter som ett intressant inslag i genren.

Den nya omtaget. Känns lite väl patriotiskt. Snudd på historieförfalskning. Om nu ett spel kan vara en dokumentär.

Utvecklarna har gett intervjuer där de pratar om hur spelet ska vara opolitiskt, genom att enbart fokusera på soldaternas kamp mot de onda irakierna. De är helt rubbade i sin världsbild och jag rekommenderar verkligen att läsa både deras intervjuer och speciellt diskussionen som amerikanare på Reddit har kring deras beskrivningar av Irak. Detta kommer inte bli en trevligt spel, snarare ett radikaliseringsverktyg för amerikanare som försvarar folkmord och tortyrläger.

Edit: Det verkar som de flesta Reddit-trådar blivit rensade, även om det är mycket kvar.

https://www.polygon.com/2021/2/15/22279600/six-days-in-falluj...

“The reality is that most people are not aware of the battle for Fallujah,” Tamte continued. “And so, by talking about this battle in a game, we are helping people remember the sacrifice of some very specific people. So that’s number one. We share the same objective they have, which is, we don’t want their son’s sacrifice to be forgotten."

De pratar om ett "Sacrifice" som om soldaterna i Irak var några martyrer.

Medlem

Inget för mig det här. Är väldigt anti när det kommer till krig överlag och om jag ska spela så väljer jag hellre att fly den sorgliga verkligheten än att "återuppleva" den.

Medlem

Perfekt. Det här blir kul att spela.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Utvecklarna har gett intervjuer där de pratar om hur spelet ska vara opolitiskt, genom att enbart fokusera på soldaternas kamp mot de onda irakierna. De är helt rubbade i sin världsbild och jag rekommenderar verkligen att läsa både deras intervjuer och speciellt diskussionen som amerikanare på Reddit har kring deras beskrivningar av Irak. Detta kommer inte bli en trevligt spel, snarare ett radikaliseringsverktyg för amerikanare som försvarar folkmord och tortyrläger.

Edit: Det verkar som de flesta Reddit-trådar blivit rensade, även om det är mycket kvar.

https://www.polygon.com/2021/2/15/22279600/six-days-in-falluj...

“The reality is that most people are not aware of the battle for Fallujah,” Tamte continued. “And so, by talking about this battle in a game, we are helping people remember the sacrifice of some very specific people. So that’s number one. We share the same objective they have, which is, we don’t want their son’s sacrifice to be forgotten."

De pratar om ett "Sacrifice" som om soldaterna i Irak var några martyrer.

Dom offrade sig för sina barn och deras framtid. Slogs för sitt land mot terror. Att man dör i krig är absolut inte densamma som "martyrer" Dom slogs för något dom trodde på och dog.

Medlem

Äntligen ett single player tactical shooter. Ser intressant ut helt klart. Det var länge sedan sådant kom. Bara jäkla multiplayer hela tiden. Kul!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av denza:

Dom offrade sig för sina barn och deras framtid. Slogs för sitt land mot terror. Att man dör i krig är absolut inte densamma som "martyrer" Dom slogs för något dom trodde på och dog.

Det gör ”terrorister” också.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skrivet av denza:

Dom offrade sig för sina barn och deras framtid. Slogs för sitt land mot terror. Att man dör i krig är absolut inte densamma som "martyrer" Dom slogs för något dom trodde på och dog.

Nästan alla är eniga i att Amerikanarnas militära interventioner de senaste 20 åren är moraliskt oförsvarbara. USA och Storbritannien har inte använt sig av värnplikt, soldaterna har valt att bli en del av dessa interventioner.

De valde att vara en del av en makt som byggde tortyrläger, bombade städer och mördade oskyldiga.

Detta är vad de "trodde och dog" för:

Irak var en problematiskt land, men de var absolut inget hot mot Amerikanarna. Nu är hundratusentals, kanske upp mot en miljon, döda. De offrade sig inte för "sina barn och deras framtid". Propagandaverk så som detta fruktansvärda spelet är orsaken till att personer kan förvrida sin moral till att tro det. De som deltog i Irak är monster som valde att skada oskyldiga.

Jag vet att FZ inte gillar politiska diskussioner. Men om ni väljer att skriva om propaganda som förgyller brott mot männskligheten så kommer jag inte frivilligt vara tyst.

Medlem

Helt sjukt att man väljer att göra ett spel i över en operation som skulle kunna klassas som ett krigsbrott i ett krig som såhär i efterhand var väldigt orättfärdigt. För er som inte är insatta så gick USA in i en civil stad i storleken typ Göteborg med allt man ar i sin arsenal och bomba skiten ur den.

Skulle inte förvåna mej om utvecklarna fått det till att USA var de som vann. I filmvärlden Lone Survivor där allas hjältar Navy Seals får stryck av "bajsvattendrickande" bergsfolk som lever på knappt en dollar om dagen blir till någon slags vinst i slutet. Detsamma i Black Hawk Down där man får pisk som fan men på något vis lyckas göra en film om det som om att de vann. I spelvärlden finns ju CoD Modern Warfare där man ändrar historien om "Highway of Death" i Irak och säger att de var ryssarna som gjorde det.

Likt CodMW som kommer de säkert vara ett roligt bra spel. Synd på bitter eftersmak.

Medlem

Ser kul ut, bara de inte har med massa poltik och snyfthistorier i själva spelet.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Ser kul ut, bara de inte har med massa poltik och snyfthistorier i själva spelet.

Är du sarkastisk?

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Ser kul ut, bara de inte har med massa poltik och snyfthistorier i själva spelet.

Det är bara massa politik (tyvärr) när spelet heter som det gör och berättar en färsk verklig händelse på ett sätt som inte är sanningsenlig eller ignorerar kontexten. Hatar själv tillrättalagda politiska statement oavsett om det är från höger, mitten eller vänster samt trosuppfattningar.

Det är synd för spelet i sig själv som en tactical shooter ser väldigt kul ut.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Nästan alla är eniga i att Amerikanarnas militära interventioner de senaste 20 åren är moraliskt oförsvarbara. USA och Storbritannien har inte använt sig av värnplikt, soldaterna har valt att bli en del av dessa interventioner.

De valde att vara en del av en makt som byggde tortyrläger, bombade städer och mördade oskyldiga.

Detta är vad de "trodde och dog" för:

https://ca-times.brightspotcdn.com/dims4/default/8319f03/2147...

Irak var en problematiskt land, men de var absolut inget hot mot Amerikanarna. Nu är hundratusentals, kanske upp mot en miljon, döda. De offrade sig inte för "sina barn och deras framtid". Propagandaverk så som detta fruktansvärda spelet är orsaken till att personer kan förvrida sin moral till att tro det. De som deltog i Irak är monster som valde att skada oskyldiga.

Jag vet att FZ inte gillar politiska diskussioner. Men om ni väljer att skriva om propaganda som förgyller brott mot männskligheten så kommer jag inte frivilligt vara tyst.

Jag är helt med dig och håller med om att det spelet är något som ska ifrågasättas precis på det sättet du och andra gör i tråden. Dock vill jag nyansera bilden av monstren som deltog. Många av dom är tyvärr vanliga människor från sämre bemedlade områden och familjer som ser militären som det enda sättet att betala för en bra universitetsutbildning. I det perspektivet är många av soldaterna också offer för ett extremt ojämlikt och segregerat samhälle med få vägar till ett bättre liv.

I min mening är dom största monstren dom som valde att förfalska bevis för att starta ett illegitimt och orättfärdigt krig mot en annan nation på andra sidan jorden.

Skrivet av Kamikazeb:

Jag är helt med dig och håller med om att det spelet är något som ska ifrågasättas precis på det sättet du och andra gör i tråden. Dock vill jag nyansera bilden av monstren som deltog. Många av dom är tyvärr vanliga människor från sämre bemedlade områden och familjer som ser militären som det enda sättet att betala för en bra universitetsutbildning. I det perspektivet är många av soldaterna också offer för ett extremt ojämlikt och segregerat samhälle med få vägar till ett bättre liv.

I min mening är dom största monstren dom som valde att förfalska bevis för att starta ett illegitimt och orättfärdigt krig mot en annan nation på andra sidan jorden.

Om man anser att massmord och tortyr av andra personer är ett rimligt pris för att få en universitetsutbildning är man ett monster.

Inaktiv
Skrivet av johanAndersson:

Om man anser att massmord och tortyr av andra personer är ett rimligt pris för att få en universitetsutbildning är man ett monster.

Lägg ner trollandet kanske?

Om man bortser från det politiska greppet, och enbart tittar på spelet, så ser rörelsemönstren oerhört klumpiga ut. Går soldater verkligen fram på det sättet, som att fötterna trampar i sörja, springer man inte för livet om kulorna viner?

Har svårt att se underhållningsvärdet i detta, och kanske är det onödigt som många påpekar att basera det på verkligheten.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Frilansare

Kom ihåg att hålla nivån i tråden. Försök åtminstone att kommentera själva spelet och dess innehåll. Låt oss inte sväva iväg på geopolitska sidospår som inte kommer att leda någon vart. Friendly reminder! Sen får man såklart tycka att det är crap att göra spel av det här. Och att det är helt ok.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Utvecklarna har gett intervjuer där de pratar om hur spelet ska vara opolitiskt, genom att enbart fokusera på soldaternas kamp mot de onda irakierna. De är helt rubbade i sin världsbild och jag rekommenderar verkligen att läsa både deras intervjuer och speciellt diskussionen som amerikanare på Reddit har kring deras beskrivningar av Irak. Detta kommer inte bli en trevligt spel, snarare ett radikaliseringsverktyg för amerikanare som försvarar folkmord och tortyrläger.

Edit: Det verkar som de flesta Reddit-trådar blivit rensade, även om det är mycket kvar.

https://www.polygon.com/2021/2/15/22279600/six-days-in-falluj...

“The reality is that most people are not aware of the battle for Fallujah,” Tamte continued. “And so, by talking about this battle in a game, we are helping people remember the sacrifice of some very specific people. So that’s number one. We share the same objective they have, which is, we don’t want their son’s sacrifice to be forgotten."

De pratar om ett "Sacrifice" som om soldaterna i Irak var några martyrer.

Menar de sönerna till amerikanska soldaterna? Dom sönerna är ju på andra sidan världen från var kriget utspelade sig 🧐 "the sacrifice of some very specific people." Får känsla att det enbart berör några amerikanska soldater. Synd för spelet ser snyggt ut, och intressant med band of Brothers + swat gameplay med tung action. Men om det blir ännu en amerikansk action hjälte "propaganda" spel så vetefan :/

Skrivet av noyart:

Menar de sönerna till amerikanska soldaterna? Dom sönerna är ju på andra sidan världen från var kriget utspelade sig 🧐 "the sacrifice of some very specific people." Får känsla att det enbart berör några amerikanska soldater. Synd för spelet ser snyggt ut, och intressant med band of Brothers + swat gameplay med tung action. Men om det blir ännu en amerikansk action hjälte "propaganda" spel så vetefan :/

"Menar de sönerna till amerikanska soldaterna? Dom sönerna är ju på andra sidan världen från var kriget utspelade sig"

Det är nog inte det som den meningen betyder. De sönerna som refereras till är ju soldaterna som dog i Fallujah och de som ska komma ihåg dem är familjen hemma i USA. Det är inte sönerna till soldaterna som dog eller stred där.

Medlem
Skrivet av Isak19:

Insurgency med tarkov vibbar ?

Mer Brothers In Arms skulle jag säga.

Medlem

Jesus, det här eskalerade kvickt...

Inaktiv

Man har ju blivit lurad av trailers förut men som milsim-fantast ser det ju jäkligt roligt ut. Ljudet låter riktigt bra, random generated blocks låter otroligt bra, Command-systemet ser nästan lite för bra ut för att vara sant. Ger mig Brothers In Arms-vibbar.
Något stelt movement, men är det realism de är ute efter så är det kanske så man rör sig med massa packning och kevlar.

Sen struntar jag faktiskt i om det är amerikansk propaganda eller inte.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Kom ihåg att hålla nivån i tråden. Försök åtminstone att kommentera själva spelet och dess innehåll. Låt oss inte sväva iväg på geopolitska sidospår som inte kommer att leda någon vart. Friendly reminder! Sen får man såklart tycka att det är crap att göra spel av det här. Och att det är helt ok.

Jag vet....men det är en stor elefant i rummet.
Det ser ganska kul ut....men vad det skaver och kliar. Det är ett konststycke att undvika frågan alls, när det heter som det heter och är vad det är.

Medlem

Som vanligt i trådar som dessa kommer de politiskt korrekta sojapojkarna och tycker att allt som är moraliskt komplicerat ska censureras. När blev Sverige den politiskt korrekta censureringens högborg?

Själv är jag väldigt taggad på detta spel. En SWAT-kopia baserat på en verklig konflikt istället för de eviga påhittade krigen mellan USA och Ryssland i obskyra länder á la Battlefield och Call of Duty. Kan det bli bättre?

12
Skriv svar