Fallout 76 lever – Bethesda avslöjar vad som kommer 2021

Robot
Fallout 76 lever – Bethesda avslöjar vad som kommer 2021
Medlem

Hoppade på detta för ca 1 år sedan och måste säga att jag blev positivt överraskad!
Gillar man Fallout 3-4 så är detta ett riktigt bra spel.
Jag kör bara SP och undviker allt med PvP.

Tips är att testa om ni gillar 3an/4an!!

Medlem

Började lira ihop med 3 vänner för typ 2 veckor sedan när det kom till gamepass... riktigt skoj hittills och finns mycket mer att göra än när jag testade det första gången vid release

Medlem

Det är ganska najs faktiskt ifall man har tid. Jättebra att de lagt till npc's


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av robbis:

Började lira ihop med 3 vänner för typ 2 veckor sedan när det kom till gamepass... riktigt skoj hittills och finns mycket mer att göra än när jag testade det första gången vid release

Har dom fixat så alla kan köra samma instans i quests och få med sig klarade objectives? Jag och två kompisar testade när det kom till Steam och då var man tvungen att köra alla instanser tre gånger med varsin team leader för att alla skulle kunna komma vidare

Medlem

Jag spelar faktiskt till och från på konsol med en kamrat!

Vi har mycket roligt

Medlem

Det hemska är att fallout 76 är bättre än fallout 4.

Medlem

Går rätt bra att kötta solo oxå om man vill.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av scirocco:

Det hemska är att fallout 76 är bättre än fallout 4.

Det är din åsikt, själv tycker jag det är idiotiskt att gemföra dom båda dom har bara en sak megensamt och det är att dom utspelar sig i samma universum men där slutar också likheterna

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Det är din åsikt, själv tycker jag det är idiotiskt att gemföra dom båda dom har bara en sak megensamt och det är att dom utspelar sig i samma universum men där slutar också likheterna

Så man kan inte konstatera att man upplever att ett spel är bättre än ett annat om dom inte är helt identiska gameplay-mässigt? Personligen tycker jag av en mängd olika anledningar att Gears of war är bättre än valfritt Madden-spel, och kan inte se att det vore en idiotisk jämförelse utifrån dom anledningar jag har

Medlem

Tänkte ge det en chans för nån vecka sedan när Bethesdas spel lades till i game pass för windows. Jag tänkte att nu efter några år kanske det i alla fall går att spela, och jag tyckte ju att Fallout 4 va helt ok.

Jag va inte alls överraskad att spelet inte ens gick att starta, och efter lite googling visade det sig att spelet ofta inte funkar om det inte installeras på C-disken. Det fanns lösning på detta genom att flytta nån settings fil till en annan mapp osv, men där la jag ner. Bethesda har uppenbarligen fortfarande inte koll på hur saker ska funka...

Medlem
Skrivet av RaXha:

Tänkte ge det en chans för nån vecka sedan när bethesdas spel lades till i game pass för windows. Jag va inte alls överraskad att spelet inte ens gick att starta, och efter lite googling visade det sig att spelet ofta inte funkar om det inte installeras på C-disken. Det fanns lösning på detta genom att flytta nån settings fil till en annan mapp osv, men där la jag ner. Bethesda har uppenbarligen fortfarande inte koll på hur saker ska funka...

Vet inte om man kan beskylla Bethesda för just detta fel, då det enbart gäller MS Store-versionen.

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Vet inte om man kan beskylla Bethesda för just detta fel, då det enbart gäller MS Store-versionen.

Det måste man väl kunna? Jag har flertalet andra spel från Xbox game pass installerade på datorn, de flesta ligger på D: som är en SSD jag endast använder för att lägga spel på, och inga andra spel har det här problemet, bara Fallout 76. Det är väl ändå upp till utvecklaren att se till att spelet fungerar på den platform det säljs på?

Medlem

Tyckte spelet var riktigt najs i vanilla, men content verkar ha kommit i allt för långsamt tempo så inte lirat mer än de första 200h första månaden som man nötte spelet.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Det måste man väl kunna? Jag har flertalet andra spel från Xbox game pass installerade på datorn, de flesta ligger på D: som är en SSD jag endast använder för att lägga spel på, och inga andra spel har det här problemet, bara Fallout 76. Det är väl ändå upp till utvecklaren att se till att spelet fungerar på den platform det säljs på?

Förvisso, men jag har mitt Fallout 76 från gamepass installerat på G: utan att ha behövt trixa för att få igång det, och det finns väldigt många som det funkat för out of the box, så skulle fortfarande vilja hävda att felet ligger på MS Store-sidan (i synnerhet med den hopkok av behörigheter som sätts på WindowsApps-mappen när den skapas) än hos Bethesda.

Nu förutsätter jag förvisso att detta är i fall då spelet även fungerar i andra klienter. Om samma fel skulle uppstå i till exempel Steam-versionen så är der förstås en helt annan femma

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Har dom fixat så alla kan köra samma instans i quests och få med sig klarade objectives? Jag och två kompisar testade när det kom till Steam och då var man tvungen att köra alla instanser tre gånger med varsin team leader för att alla skulle kunna komma vidare

Det är kvar, och detta existerar av en anledning. I dessa "instanser" är det oftast story quests med olika val att göra.
Därför är de uppbyggda så att endast team leadern kan välja i partyt. Min rekommendation för dessa är att gå ur partyt och göra delen parallellt för sig själv (oftast korta delar), så blir det smidigare

Medlem
Skrivet av Antze:

Det är kvar, och detta existerar av en anledning. I dessa "instanser" är det oftast story quests med olika val att göra.
Därför är de uppbyggda så att endast team leadern kan välja i partyt. Min rekommendation för dessa är att gå ur partyt och göra delen parallellt för sig själv (oftast korta delar), så blir det smidigare

Ah jo, det låter ju rimligt, men tar samtidigt bort poängen med co-op lite då det ibland är lite större grejer som måste köras i privata instanser.

Avstängd

Nä, ser inte alls bra ut. FO76 är inget riktigt Fallout.

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Förvisso, men jag har mitt Fallout 76 från gamepass installerat på G: utan att ha behövt trixa för att få igång det, och det finns väldigt många som det funkat för out of the box, så skulle fortfarande vilja hävda att felet ligger på MS Store-sidan (i synnerhet med den hopkok av behörigheter som sätts på WindowsApps-mappen när den skapas) än hos Bethesda.

Nu förutsätter jag förvisso att detta är i fall då spelet även fungerar i andra klienter. Om samma fel skulle uppstå i till exempel Steam-versionen så är der förstås en helt annan femma

Finns många som har problem med det, men oftast är det klient sidan. En del program kan få spelet att krasha, eller att man inte har directx 11 installerat. Steam verkar inte updatera directx heller som det gör med andra dx11 spel. Vissa overlay program tex msi afterburner kan krasha spelet för vissa. Vissa men väldigt få är det opera webläsaren som krashar spelet.

Har väl lagt snart 2000 timmar på spelet, har inte haft större problem förutom små buggar som man har vant sig vid. För mig är spelet det minst buggigt av alla bethesda spel jag har spelat. Från Morrowind till Fallout 76.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Förvisso, men jag har mitt Fallout 76 från gamepass installerat på G: utan att ha behövt trixa för att få igång det, och det finns väldigt många som det funkat för out of the box, så skulle fortfarande vilja hävda att felet ligger på MS Store-sidan (i synnerhet med den hopkok av behörigheter som sätts på WindowsApps-mappen när den skapas) än hos Bethesda.

Nu förutsätter jag förvisso att detta är i fall då spelet även fungerar i andra klienter. Om samma fel skulle uppstå i till exempel Steam-versionen så är der förstås en helt annan femma

Jo, men en enkel googling visar ju att detta är ett välkänt problem och man borde således ha fixat detta, speciellt med tanke på att spelet har funnits på game pass sedan i juli förra året, jag testade spelet då också, och fick exakt samma fel. Jag ser ärligt talat inte hur det är micorsofts problem att Bethesda själva kan se till att spelet skapar en config-fil i "my games" mappen på ditt användarkonto, inga andra spel har vad jag vet det här problemet.

Hade detta varit ett problem som gällde generellt för spel som installerats via windows store (eller xbox appen i det här fallet) hade jag kunnat köpa att det va microsofts fel, men så är ju uppenbarligen inte fallet. säger du samma sak om spel som inte funkar på playstation, är det Sonys fel om utvecklaren inte får spelet att fungera på deras platform?

Det går ju uppenbarligen att göra på rätt eller fel sätt, och detta är ju då gjort på fel sätt. Men att lösa buggar är ju välkänt sedan tidigare inte något Bethesda är särskilt brydda om, så det lär väl vara något man får knåpa med på egen hand även i framtiden.

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Har dom fixat så alla kan köra samma instans i quests och få med sig klarade objectives? Jag och två kompisar testade när det kom till Steam och då var man tvungen att köra alla instanser tre gånger med varsin team leader för att alla skulle kunna komma vidare

Det är tyvärr inte fixat. Vi upptäckte oxå det vilket är riktigt räligt. Men events och sånt e roligt. Vi e bara lvl 20-30 ännu inte hunnit upptäcka allt för mycket ännu

Medlem
Skrivet av RaXha:

Jo, men en enkel googling visar ju att detta är ett välkänt problem och man borde således ha fixat detta, speciellt med tanke på att spelet har funnits på game pass sedan i juli förra året, jag testade spelet då också, och fick exakt samma fel. Jag ser ärligt talat inte hur det är micorsofts problem att Bethesda själva kan se till att spelet skapar en config-fil i "my games" mappen på ditt användarkonto, inga andra spel har vad jag vet det här problemet.

Hade detta varit ett problem som gällde generellt för spel som installerats via windows store (eller xbox appen i det här fallet) hade jag kunnat köpa att det va microsofts fel, men så är ju uppenbarligen inte fallet. säger du samma sak om spel som inte funkar på playstation, är det Sonys fel om utvecklaren inte får spelet att fungera på deras platform?

Det går ju uppenbarligen att göra på rätt eller fel sätt, och detta är ju då gjort på fel sätt. Men att lösa buggar är ju välkänt sedan tidigare inte något Bethesda är särskilt brydda om, så det lär väl vara något man får knåpa med på egen hand även i framtiden.

Av lösningen att döma så är det mycket riktigt ett problem med behörigheterna, och hur Microsoft har satt upp det.

Så ja, det är Microsofts fel i grunden att det krånglar, då det är pga hur dom valt att hantera installationsbehörigheterna och detta orsakar ett kompatibilitetsproblem. Felet är ju uppenbart inte generellt för spelet heller då det funkar på alla plattformar utom MS Store, så enligt ditt resonemang så bör man ju absolut inte beskylla Bethesda för att detta problem uppstått.

Med det sagt så borde det definitivt ligga i både Bethesdas och Microsofts intresse att lösa det, om det nu är ett utbrett problem.

Edit: ” säger du samma sak om spel som inte funkar på playstation, är det Sonys fel om utvecklaren inte får spelet att fungera på deras platform?” - den här jämförelsen haltar lite då spelet bevisligen fungerar i Windows.

Medlem
Skrivet av AmfYoYo77:

Hoppade på detta för ca 1 år sedan och måste säga att jag blev positivt överraskad!
Gillar man Fallout 3-4 så är detta ett riktigt bra spel.
Jag kör bara SP och undviker allt med PvP.

Tips är att testa om ni gillar 3an/4an!!

Är inte heller inte intresserad av PvP, så hur spelar man bäst SP? Pacifist Mode, och överlevlar för vissa områden? Går det att ta sig ända till slutet helt på egen hand? Är det något särskilt man bör tänka på?

Skaffade FO76 redan dec-18 och började på en karaktär just för att testa att spela SP, men eftersom det var så buggigt och hade flera andra problem lade jag det åt sidan. Låter bra om det är värt att ta tag i det nu igen. .

Medlem
Skrivet av bopp:

Är inte heller inte intresserad av PvP, så hur spelar man bäst SP? Pacifist Mode, och överlevlar för vissa områden? Går det att ta sig ända till slutet helt på egen hand? Är det något särskilt man bör tänka på?

Skaffade FO76 redan dec-18 och började på en karaktär just för att testa att spela SP, men eftersom det var så buggigt och hade flera andra problem lade jag det åt sidan. Låter bra om det är värt att ta tag i det nu igen. .

Finns egentligen ingen anledning till att spela med andra spelare, annat än för nöjes skull, så det går utmärkt skulle jag säga.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av bopp:

Är inte heller inte intresserad av PvP, så hur spelar man bäst SP? Pacifist Mode, och överlevlar för vissa områden? Går det att ta sig ända till slutet helt på egen hand? Är det något särskilt man bör tänka på?

Skaffade FO76 redan dec-18 och började på en karaktär just för att testa att spela SP, men eftersom det var så buggigt och hade flera andra problem lade jag det åt sidan. Låter bra om det är värt att ta tag i det nu igen. .

Pacifist mode, om du vill undvika pvp. Sen ska man inte lockpicka eller hacka terminaler i en spelares bas, för om man gör det då blir man wanted, och kan inte bli av med den förrän någon skjuter ihjäl en. Spelet var extremt buggigt i slutet av 2018, men det är inte mycket buggar nu. Dom har lagt till en test server för framtida uppdateringar, dom brukar hålla igång den ganska länge så spelet bli mer finslipat när dom väl släpper uppdateringen.

Det har hänt ganska mycket sen 2018, dom har lagt till några nya main quests, och välden känns mer levande också när dom lade till human npcs. Dom har också lagt till ett nytt grupp system som är mycket bättre än förra, bara ett knapptryck för att spela med randoms.

Den senaste mainquesten är halvfärdig, andra halvan på den släpps i sommar.

Går spela solo från början till slut, dock behöver man uppdatera sitt gear regelbundet. Kan va svårare att spela om man kör en jack of all trade spec. Bästa är att fokusera på en specifik build, sen skaffa extra perksen senare.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Jag spelade med kompisar några månader efter att det kom ut. Och då vsr spelet väldigt jobbigt i längden. Saker gick sönder hela tiden. Så minst halva tiden gick åt till att knappt hålla ihop allt. Har spelat spelet rätt många timmar även om det varit jätte jobbigt. Allt slutade med att jag skulle göra ett uppdrag och någon timme in nukade någon området. Vilket gjorde att jag fick börja om från en tidigare spaning. Kan nämna säkert 10 saker som gjorde mig galen. Men kan fortfarande tänka mig att försöka igen(är en självplågare). Men då börjar jag från början. Att hålla en power armor i trim är riktigt jobbigt. Men fortfarande så är det något med spelet som gör det till en mardröm av olika problem. Samtidigt så ogillade jag nog Fallout 4 mer när man fastnar mellan alla mutanterna mm i staden. Och då har ändå inte Fallout 4 hälften av alla problem 76 har. Jag tror att en Dayz spelare faktiskt skulle kunna uppskatta F76. På den nivån måste man nog se spelet som.

Medlem

Family Guy - Road House!

Har nu +730 tim ingame i Fallout 76 och vi är en liten skara som gillar spelet trots alla problem. Yes, vi finns trots att de som inte gillar spelet skriker högst överallt.

De som är +300 i level är oftast mogna och är inga skrikande 12 åringar. Har bara råkat ut för knäppisar ett par gånger sedan 2018 som gillar att försöka få dig göra saker så du blir Wanted...tips...byt server och fortsätt spela...

Events och Queen är oftast bra teamwork och kul...

Visst finns det fortfarande bugs men det är en del av charmen.

Vem köper en amerikansk 60 tals bil egentligen som jämförelse irl? Inte är det för att en BelAir årsmodell 57 är driftsäker eller drar lite bensin...det är känslan och Fallout 76 har känslan som många andra spel saknar...och då får man ibland kanske acceptera en del bugs.

Alla som jobbat med Lucas på engelska bilar vet vad huvudvärk är och trots det så älskas bilarna så mycket att de går i arv, varför ställer vi andra krav på datorspel egentligen? Varför ska ett spel alltid vara helt flawless egentligen? Ett spel kostar 500 kr och samtidigt kostar en bil som inte är perfekt (men älskas ändå) flera hundra tusen eller tom med flera miljoner.

Men lite mer end-content utanför Daily ops hade varit kul...farming T65 och Gauss kan bli lite långtråkigt till slut.

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Så man kan inte konstatera att man upplever att ett spel är bättre än ett annat om dom inte är helt identiska gameplay-mässigt? Personligen tycker jag av en mängd olika anledningar att Gears of war är bättre än valfritt Madden-spel, och kan inte se att det vore en idiotisk jämförelse utifrån dom anledningar jag har

Haha va det roligaste jag har hört på länge! Men sure gemför du äpple med päron gör du det xD

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Haha va det roligaste jag har hört på länge! Men sure gemför du äpple med päron gör du det xD

Om det var det roligaste du hört på länge så hoppas jag verkligen att du snart ska öppna dörren och upptäcka världen utanför.

Förövrigt så är Fallout 2 bästa spelet i serien, sug på den jämförelsen.

Medlem
Skrivet av GinTonic66:

Events och Queen är oftast bra teamwork och kul...

Queen var spännande första gången (om man hade tur och inte kraschade mitt i striden), men alla de efterföljande två miljoner gångerna man måste göra samma sak i och med att det är det enda end game content som finns i princip var inte lika spännande

De kunde gjort striden lite intressant åtminstone, nu handlar det bara om att stå stilla på taket på bunkern och avlossa en miljard skott (eller hoppas att någon som orkat göra en OP build tar sig dit)...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar