Robot
It Takes Two

Att delad glädje är dubbel har aldrig varit tydligare än i Josef Fares Toy Story-hommage.

#ea-originals, #hazelight-studios, #it-takes-two


Moderator | Testpilot

Kommer det här spelet fungera som A Way out att bara en behöver köpa spelet? Vet vi något om det?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kommer det här spelet fungera som A Way out att bara en behöver köpa spelet? Vet vi något om det?

Jag är 99,9 % säker på att samma deal gäller - bara en behöver köpa spelet. Citera mig inte för då jävlar.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Redaktör, SweClockers
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kommer det här spelet fungera som A Way out att bara en behöver köpa spelet? Vet vi något om det?

Skrivet av Gustav Höglund:

Jag är 99,9 % säker på att samma deal gäller - bara en behöver köpa spelet. Citera mig inte för då jävlar.

Jepp! Det har "Friend's Pass", så man kan bjuda in en vän som inte äger spelet.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kommer det här spelet fungera som A Way out att bara en behöver köpa spelet? Vet vi något om det?

Enbart en behöver köpa spelet.

Citat:

Invite a friend to join for free with Friend’s Pass* and work together across a huge variety of gleefully disruptive gameplay challenges.

*Friend’s Pass requires installation of the Friend’s Pass Free Trial and one online Friend who owns the game on the same platform and/or next gen platform.

Medlem

Hur ser svårighetsgraden ut jämfört med A Way Out? Tyckte nämligen att det var på tok för enkelt, simpelt och linjärt när det kom till Gameplay, även om storyn var bra.

Inaktiv
Skrivet av wpelle:

Jepp! Det har "Friend's Pass", så man kan bjuda in en vän som inte äger spelet.

Activision måste ha satt kaffet i halsen när de hörde talas om denna typ av marknadsföring!

On topic: Jäklar va najs! Till och med så att fästmön ser fram mot det. Beställt en extra Dualsense samt spelet så helgen är räddad! Ser riktigt vackert och sagolikt ut.

NuZ
Testpilot

Jag och frun är laddade! Ska bli riktigt kul att spela.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Testpilot

Det är ett kul spel! Jag speltestade det i november förra året

FM-guru
F.d. Sisyr

Låter lovande! Har onekligen sett mer intressant ut än A Way Out (som inte föll mig i smaken) på förhand.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Dudinkalv:

Hur ser svårighetsgraden ut jämfört med A Way Out? Tyckte nämligen att det var på tok för enkelt, simpelt och linjärt när det kom till Gameplay, även om storyn var bra.

Håller med dig om A Way Out. Det här har mer bett i sig, men (åtminstone för egen del) på lagom nivå. Knepiga pussel och tuffa bossar, men aldrig så att det känns som att jag stångar huvudet i väggen.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av NuZ:

Jag och frun är laddade! Ska bli riktigt kul att spela.

Istället för parterapi. Men ja, förstår att ni är laddade. Det är så här co-op ska göras!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Fin recension Är supersugen på fredag nu.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Istället för parterapi. Men ja, förstår att ni är laddade. Det är så här co-op ska göras!

Haha Tack för en bra recension också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jaaaaaa! Har förbokat detta sedan månader tillbaka och nu äntligen är det release på G! Härligt. Tack för recensionen. Kommer att spela detta med min tjej. Får se om det blir positivt eller negativt för vår relation

Skrivet av uberpwnage2.0:

Kommer det här spelet fungera som A Way out att bara en behöver köpa spelet? Vet vi något om det?

Japp, det är exakt så det kommer fungera.

Endast en spelare behöver köpa spelet. Man bjuder in spelare #2 och denna spelar gratis.

Medlem

Är det alltid split-sceen även online coop?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Rakoon:

Är det alltid split-sceen även online coop?

Har inte spelat det online (och har för stunden inte möjlighet att göra det p.g.a. känner ingen som har det än ). Har försökt luska ut något svar, och det verkar vara split-screen överlag. Åtminstone om jag tolkar officiella informationen rätt. Dock blandar spelet perspektiv, så inte ens i soffan är det alltid split-screen (även om det är vanligast).


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

A Way Out var riktigt bra, jag och sambon spelare ihop. Hon uttryckte som att det var ett av dom bästa spelen hon kört (nu har hon inte spelat jättemycket, men ändå!). Hoppas detta blir minst lika bra, och att det kommer till Gamepass

Medlem

Spelmässigt så ser det roligt ut. Det som dödar spelet för mig dock är röstskådisarna. Generisk blääärgh så det sjunger om det.

Inaktiv

Ligger på 90 hos Metacritic nu, 24 recensioner. Kul för studion och Fares!

Medlem

Längtar som attans till fredag när jag o polaren ska sätta tänderna i detta och ser grymma betyg på spelet över hela Internet.
Grattis Josef! Ännu en co-op smash.

Skrivet av superapan:

A Way Out var riktigt bra, jag och sambon spelare ihop. Hon uttryckte som att det var ett av dom bästa spelen hon kört (nu har hon inte spelat jättemycket, men ändå!). Hoppas detta blir minst lika bra, och att det kommer till Gamepass

Håller med din sambo. Det var rysligt bra. Så jäkla bra användning av co-op mekanik och vilken härlig tvist på slutet med.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Det är kul och varierande spel, gillar story och co-op där man samarbetar. Jag var också och testspelade förra året.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Har inte spelat det online (och har för stunden inte möjlighet att göra det p.g.a. känner ingen som har det än ). Har försökt luska ut något svar, och det verkar vara split-screen överlag. Åtminstone om jag tolkar officiella informationen rätt. Dock blandar spelet perspektiv, så inte ens i soffan är det alltid split-screen (även om det är vanligast).

Det är alltid splitscreen, förutom de segment som är i fullscreen:) även om man kör online.

Hälsningar // Kalle från Hazelight:)

Skribent
Skrivet av Fatmajk:

Jaaaaaa! Har förbokat detta sedan månader tillbaka och nu äntligen är det release på G! Härligt. Tack för recensionen. Kommer att spela detta med min tjej. Får se om det blir positivt eller negativt för vår relation

Japp, det är exakt så det kommer fungera.

Endast en spelare behöver köpa spelet. Man bjuder in spelare #2 och denna spelar gratis.

Co-opia


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag och sambon är laddade! Helgnöjet är säkrat!

Medlem

Om man skaffar EA Play Pro, kommer man kunna bjuda in en vän då som vanligt?

Medlem

Efter att ha läst lite recensioner kring spelet inkl. FZ egna här så får man känslan av att ett Fares spel är ungefär så här:

https://twitter.com/RubeGelatinous/status/1365476561013665792


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Funkar det med co-op och "Friend's Pass" mellan PS4 och PS5?

Redaktör
Ponny
Skrivet av gizmotomten:

Det är alltid splitscreen, förutom de segment som är i fullscreen:) även om man kör online.

Hälsningar // Kalle från Hazelight:)

Info direkt från moderskeppet! Stort tack.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Någon som vet om spelare 1 kan använda en dualsense och spelare två använda en dualshock? Slipper jag köpa en till kontroll


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

12
Skriv svar