Snabbkollen - Har du tagit ledigt vid ett spelsläpp?

Robot
Snabbkollen - Har du tagit ledigt vid ett spelsläpp?

Ibland är man ju bra sugen på att spela.

#snabbkollen


FM-guru
F.d. Sisyr

Några gånger har jag sett till att rensa schemat ja, Disco Elysium var senaste gången.

Inaktiv

Aldrig. Vet flera som gjort det men inget för mig. Inte stressad att spela direkt det kommer ut, kan vänta en vecka eller två. Nuförtiden är det ännu mindre viktigt med tanke på att ibland så är spel så trasiga när de kommer.

Medlem

För det mesta har jag väl tagit en dag eller två ledigt vid wow-expansions om jag inte haft turen att ha ledigt redan. Vill även minnas att jag tog ledigt i ett par dagar när Wildstar kom ut, men inte hundra :).

Medlem

Absolut. Vid några extra eftertraktade släpp så har jag även i förberett med en väl avvägd present till sambon, hennes syster och barnen. En kryssning med Finlandsfärja oftast så de får spendera tid tillsammans utan respektive. Så pluspoäng och fri game time. Win win.

Medlem

Flera gånger. På rak arm så skedde det åtminstone när Skyrim, Fallout 4 och nu senast Cyberpunk 2077 släpptes.
Värt det varje gång.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skribent

Har aldrig tagit ledigt för spelsläpp under mina 41 år som människa, på sig höjd har jag tagit ut flex för att hinna åka in och hämta ut något förhandsbokat spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Hade kanske varit värt det om man kunde lita på att spelet fungerade vid release, men det är sällan en garanti idag. Både med tanke på servrar och initiala buggar.

Jag hade nog gjort det om det inte orsakade något strul på arbetsplatsen, jag kände för lite semester och jag kunde lita på att spelet faktiskt fungerade. Men att sitta hemma och inse att spelet inte fungerar? Nej, inte värt det.

Medlem

Jag tog semester inför Cyberpunks första planerade släpp. Totalt magplask. Minns att jag och frugan tog ledigt inför Skyrim också och hade en helkväll med snabbmat och spel. Mysigt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Varit ledig supermånga gånger, vid AAA-releaser, då det år bland det bästa jag vet! Massa munch och matlådor redo. Stänga av luren, dra ner gardinen, på med mjukisar och glöm bort världen.

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Varit ledig supermånga gånger, vid AAA-releaser, då det år bland det bästa jag vet! Massa munch och matlådor redo. Stänga av luren, dra ner gardinen, på med mjukisar och glöm bort världen.

Exakt detta! Finns fan inget bättre.
Har också gjort det flertalet gånger, senaste med Shadowlands och snart igen med Mass Effect: Legendary Edition

Medlem

Nej, lägger generellt inga semesterdagar på att sitta hemma.

Medlem

Väldigt sällan. Kanske 2-3 gånger i mitt liv.

Blir typ vid diablo 4 nästa gång

Medlem

Tre tillfällen, Fallout 4, RDR2 samt CP2077.

Otroligt många komptimmar som behövdes tas ut.
Så om bolaget tjatar om man behöver ta ledigt...då gör jag det. Så bra anställd är jag.

Har haft turen med en rätt frifräsig tjänst, tagit ledigt för det lilla och lite när jag vill utan att någon höjer på ögonbrynen.
Kan vara skönt det med och inte bara för semester/byggprojekt.

Medlem

Blev en vecka ledigt när GTA IV släpptes, och det var någon WoW expansion som jag kände likadant med.

Medlem

Ja, flera gånger. Några gånger för midnatssreleaser där man har köat till Webhallen, eller om det är något spel som jag väntat väldigt länge. Det är skönt att ta semester för att ägna tid åt sin hobby och bara ta det lugnt, komma bort från all stress. Ibland för spel (antingen release eller bara för att kunna fokusera mer på det), ibland för andra hobbyn man har

Medlem

Varje wow-expansion tog upp emot 20-30~ personer ledigt när jag spelade iaf

Medlem

Tar absolut ledigt det är väl det man sparar sina semesterveckor till eller? 💪🙌

Medlem

Nu har ni än en gång gjort bort er, frågan är ställd helt fel, självfallet har vi alla gjort det, dom som svarade aldrig, det vet ju vi alla andra är dom stackarna som lever i förnekelse och kollar efter hår på handflatorna efter toa (efter fredagsmys, dom som inte har tjej, eller har men hon inte vill röra dom mer). Min poäng är vår allas stora älsklings känsla, och ofta vår drivande känsla, SKAMMEN....

Frågan borde ha lagts upp, NÄr och varför har n inte tagit ledigt vid spel släpp? SÅ man inte betonar hur " fel" det är... Det är inte fel, men vårt samhälle vill ju lägga på oss alla skam och skuld för allt som inte går att kontrollera, för skam är nåt så enkelt som bästa sättet att manipulera människor utan att ens behöva hålla koll, för vi är så förutsägbara .

Så SJÄLVFALLET HAR JAG TAGIT LEDIGT, OCH FAKTISKT SKULLE VARA LÄTTARE SVARA PÅ HUR OFTA JAG INTE HAR GJORT DET, ÄN HUR MÅNGA GÅNGER JAG HAR GJORT DET? (det dammsugs här, därför skriker jag, för att överrösta dammsugaren),,,


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

När man gick i plugget fick man väldigt ont i halsen vid olika spelsläpp, då var man ansvarsfull och stannade hemma för att inte smitta övriga klasskamrater

Skribent
Skrivet av baggso:

När man gick i plugget fick man väldigt ont i halsen vid olika spelsläpp, då var man ansvarsfull och stannade hemma för att inte smitta övriga klasskamrater

Måste ju vara något fel på mig? Har aldrig gjort det heller. Däremot gick jag upp tidigare på morgonen så jag hann spela en timme innan skolan.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vid FFXIV-expansioner och andra "låsa in sig en helg och nöta med polarna"-släpp så har det blivit semester några gånger. För SP-spel har jag ingen stress, de kan jag spela när tid finns.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Som någon innan mig skrev, så är det tvärtom för mig. Jag vill vänta i några veckor eller månader till och med innan jag spelar ett "nytt" spel, och låta det mogna till sig lite. Oftast är jag sen på bollen, och ändå har en backlog med spel som jag kan köra under tiden. Såklart med undantag i de fallen man ska spela ett co-op-spel som resten köper dag 1, senast var Left 4 Dead och Battlefield 3 vilket är ett tag sen.

Medlem

Tagit ledig flera gånger för olika spel, man får inte tiden annars att spela, jobba skift suger.

Medlem

Tog ledigt en gång när doom 2016 kom ut


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Om man laddar ner det. Så har jag varit uppe till 1 för att kunna spela det lite. Sen har jag varit riktigt trött dagen efter och så har jag i slutändan förlorat speltid.

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Tagit ledig flera gånger för olika spel, man får inte tiden annars att spela, jobba skift suger.

Tänk så olika man kan tycka. Att jobba skift är suveränt tycker jag eftersom man får så mycket ledig tid som kan ägnas till bland annat spel.

Beror på vilket skiftjobb man har antar jag.

Medlem

Nope, kommer nog aldrig att göra det heller.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Njae det var decennier sedan ett spel fick mig att ta ledigt vid släpp, är en sån som gärna låter spelen mogna till sig som några andra sagt och inväntar gärna GOTY Eds med HELA spelet. Bra strategi som förälder och det brukar ändå lösa sig med små 2 ungar som drar hem allehanda virus från dagis och vips har man ofrivillig semester 👍

Backloggens befriare

Nej, däremot var jag lyckligt och oplanerat sjukskriven när Fallout 3 släpptes.


signatur

Ad hoc addendum

12
Skriv svar