Snabbkollen - Har du tagit ledigt vid ett spelsläpp?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Några gånger har jag sett till att rensa schemat ja, Disco Elysium var senaste gången.

Ok. Jag röstade aldrig
Men när Disco Elysium släpptes var jag sjuk.
Jag hade feber, men bestämde mig ändå för att ladda ner spelet direkt när det släpptes. Jag började spela spelet lite feberyr och fastnade rejält. Jag ville inte sluta. Jag erkänner jag blev frisk, men bestämde mig för att fortsätta min sjukskrivning bara för att fortsätta spela.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Nu har ni än en gång gjort bort er, frågan är ställd helt fel, självfallet har vi alla gjort det, dom som svarade aldrig, det vet ju vi alla andra är dom stackarna som lever i förnekelse och kollar efter hår på handflatorna efter toa (efter fredagsmys, dom som inte har tjej, eller har men hon inte vill röra dom mer). Min poäng är vår allas stora älsklings känsla, och ofta vår drivande känsla, SKAMMEN....

Frågan borde ha lagts upp, NÄr och varför har n inte tagit ledigt vid spel släpp? SÅ man inte betonar hur " fel" det är... Det är inte fel, men vårt samhälle vill ju lägga på oss alla skam och skuld för allt som inte går att kontrollera, för skam är nåt så enkelt som bästa sättet att manipulera människor utan att ens behöva hålla koll, för vi är så förutsägbara .

Så SJÄLVFALLET HAR JAG TAGIT LEDIGT, OCH FAKTISKT SKULLE VARA LÄTTARE SVARA PÅ HUR OFTA JAG INTE HAR GJORT DET, ÄN HUR MÅNGA GÅNGER JAG HAR GJORT DET? (det dammsugs här, därför skriker jag, för att överrösta dammsugaren),,,

Jag har aldrig tagit ledigt för att spela ett spel ... Varför tror du att alla människor agerar precis likadant som dig själv ? Finns för övrigt ingen bättre känsla än att komma hem ifrån jobbet och slänga sig i soffan och spela spelet du har väntat på hela dagen!

Vad jag dock har gjort är suttit uppe alldeles för sent på natten för att senare släppa mig till jobbet mer död än levande xD

Avstängd

En gång, när Diablo 3 släpptes. Blev en hel kväll/natt med Error 37. Tack blizz.

Medlem

Minns jag tog ledigt när Red Alert 2 släpptes på 90-talet.

En gång laddade jag upp med chips och Cola när F1 2014 släpptes! Minns jag köpte det på webhallen och var helt lycklig!

Medlem

Har aldrig haft det behovet, viktiga releaser har haft bra timing för mig. Men det kommer säkerligen att ske någon gång under min livstid!


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

KoP
Medlem

Aldrig hänt. Kan gärna vänta till helgen med spelandet, alternativt spela ett par timmar efter jobbet.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Tänk så olika man kan tycka. Att jobba skift är suveränt tycker jag eftersom man får så mycket ledig tid som kan ägnas till bland annat spel.

Beror på vilket skiftjobb man har antar jag.

Tre-skift är döden. Bara natt kan vara ganska mysigt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

ELF
Medlem

Aldrig gjort och kommer nog aldrig göra det heller. Speciellt inte när spel kan vara så trasiga ibland.
Vet inte om jag ska tycka synd om eller skrata åt dem som tagit ledigt och sen klagar på att ett spel är buggigt som tusan eller att lanseringen har skutits upp.....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

NuZ
Testpilot

Calle ställer denna fråga för det är snart revolt snart på redaktionen efter de fick reda på att i Japan, där allt får man ledigt av chefen för att spela ett nytt spel

Ja ett par gånger när jag var yngre. Nu använder jag flex och komptid istället för semester iaf


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skribent

Direkt ledigt vet jag inte om jag tagit, men jag har sett till att röja undan så mycket arbete som möjligt inför vissa spelsläpp. Tycker dock att det är fullt förståeligt att vissa gör det vid stora släpp som de sett fram emot.

Medlem

Jag tog ledigt typ 4 dagar när Killzone 2 släpptes. Minns att jag på förhand läste om slutbossfighten i er recension och kände mig spoilad och kränkt över det. Sedan hade jag spelat igenom spelet 1h in på dag 2. Levde tyvärr inte upp till de sjuka förväntningarna jag skapat efter E3-trailern 2005.

Har ett svagt minne över att jag kan ha tagit ledigt en dag även när typ GTA IV eller Red Dead Redemption släpptes också men de är ju mycket bättre spel (mvh en som inte gillar tredjepersonsaction).

Minns även att jag efter ett tandläkarbesök 1996 kände mig såpass krasslig att jag inte kunde gå tillbaka till skolan efter att pappa råkat nämna att han fått tag i en kopia av Duke Nukem 3D.

Medlem

Jag har aldrig tagit ledigt från jobb. Jag vet de som har gjort det dock.

Däremot så fejkade jag att jag var "sjuk" så att mamma kunde sjukanmäla mig till skolan. Året var 2004 och mitt förhandsbokade Half-Life 2 fanns att hämta ut i butik (Som jag hade tjatat på detta!) Hon såg direkt att jag inte var speciellt sjuk egentligen, men sjukade mig ändå och gick sen o hämta ut spelet åt mig då det var 18års gräns. Spelade 11h i sträck vill jag minnas, med en lunchpaus. Tack mamma <3

Medlem

Definiera "tagit ledigt" *host, host, harkel*

Medlem

Har aldrig tagit ledigt vid ett spelsläpp eftersom jag av någon konstig anledning blivit sjuk de gångerna. Senast var väl när GTA V släpptes 2013.

Medlem

Brukar ofta spela spel flera år efter release, men wow classic tog jag ledigt för.

Medlem

Företaget jag jobbade på förut brukar som många andra legat på runt 4-6% sjukfrånvaro med en förhöjning på 8% bland friska personer under 25. På 300 anställda låg den dock på 26% vid releasen av WoW.

Medlem

När Warhammer Online släpptes hade jag och tre vänner köpt collectors edition vilket gav en veckas förstart så vi tog alla ut en vecka semester och körde LAN party hemma hos en av polarna. Vi rå nötte spelet och sov knappt om nätterna levandes på pizza och cola. Fantastiskt minne

Hade även semester när The Elder Scrolls 5: Skyrim kom ut men de va mest en lycklig slump. Jag och frugan satt vid varsin dator och pratade typ bara om Skyrim i två veckor haha.

Medlem

Det har hänt åtminstone några gånger. Tog till exempel ledigt i tre dagar för att spela Witcher 2 som släpptes på en tisdag, och satt sedan hemma och spelade från tisdagseftermiddagen tills söndagskvällen då jag såg eftertexterna.

12
Skriv svar