Höga betyg för Josef Fares nya, It Takes Two

Robot
Höga betyg för Josef Fares nya, It Takes Two

Innovativ co-op går hem hos kritikerna. Tänker du köpa?

#it-takes-two


Medlem

Givet köp så fort jag får en till PS5-kontroll skaffad.

Konsolerna, med undantag för Switchen, drunknar inte direkt i bra co-op-spel, så jag röstar med plånboken.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Min fru kommer få det i födelsedagspresent som förhandsbokning. Ser fram emot att samarbeta i den virtuella världen, i den verkliga världen går det inte alltid ihop...

Medlem

Nja... Tror jag väntar tills det kommer till Game Pass.

Medlem
Skrivet av Kopfweh:

Min fru kommer få det i födelsedagspresent som förhandsbokning. Ser fram emot att samarbeta i den virtuella världen, i den verkliga världen går det inte alltid ihop...

Hej, Kopfweh's fru här. Älskling, vad du än gör köp inga fler spel till mig i födelsedagspresent, ok?

Medlem
Skrivet av Kopfweh:

Min fru kommer få det i födelsedagspresent som förhandsbokning. Ser fram emot att samarbeta i den virtuella världen, i den verkliga världen går det inte alltid ihop...

När jag var mindre och köpte julklappar till min mamma brukade hon få saker som jag själv ville ha...och det blev alltid "men vad ska jag med detta till? Det har inte jag direkt nytta av" - följt av mitt "nähä...nä då tar jag den själv!"


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Redaktör
Skrivet av Kopfweh:

Min fru kommer få det i födelsedagspresent som förhandsbokning. Ser fram emot att samarbeta i den virtuella världen, i den verkliga världen går det inte alltid ihop...

Glöm inte att inviga julklappsbiljarden som du givit åt din kära mor också, bästa byrådirektör.


signatur
Medlem

Verkar riktigt lovande. Fares vet hur man gör bra co-op. Kommer nog dock vänta tills det kommer till Game Pass.

Medlem

Japp bokat o klart. Alltid kul o få stötta svenska utvecklare. Bra pris med så inte mkt o gnälla på i det här fallet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

När jag var mindre och köpte julklappar till min mamma brukade hon få saker som jag själv ville ha...och det blev alltid "men vad ska jag med detta till? Det har inte jag direkt nytta av" - följt av mitt "nähä...nä då tar jag den själv!"

Har en kollega som köpte ps3 eller ps4 till sin respektive i julklapp. Hon har aldrig visat något intresse för spel före eller efter..

On topic: Absolut! Beställt redan tillsammans med en dual sense. Väldigt få spel som damen här hemma är intresserad av så ska bli riktigt kul!

Gnällkuk

Polygons åsikter känns lika värdefullt som hundbajs typ...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Vad roligt för våra svenska hjältar! Alltid extra skoj när det går bra för svenska spelutvecklare. Bra jobbat!

Kommer inskaffa spelet till Steam eller PlayStation 4. Undrar om man får gratis uppgradering till PlayStation 5 med nån slags patch när man nu får tag på en sådan konsol?...
Är sugen på att köpa hans förra anstalts-utbrytar simulator också då jag ännu inte lirat det. Blir till Steam eller PS4 där också.
_____________________________________________________
*** Angående att Polygon o nån till inte använder sig av poäng betyg tycker jag inte om. Föredrar att spel betygssätt med en text och avslutande poäng. Helst 1-10. Men FZ style funkar också.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Väntar tills det kommer till Game pass...

Inaktiv
Skrivet av CARTMAN:

Vad roligt för våra svenska hjältar! Alltid extra skoj när det går bra för svenska spelutvecklare. Bra jobbat!

Kommer inskaffa spelet till Steam eller PlayStation 4. Undrar om man får gratis uppgradering till PlayStation 5 med nån slags patch när man nu får tag på en sådan konsol?...
Är sugen på att köpa hans förra anstalts-utbrytar simulator också då jag ännu inte lirat det. Blir till Steam eller PS4 där också.

Det ingår PS5 uppdatering i PS4 versionen.

https://www.spelbutiken.se/produkt/it-takes-two-includes-ps5-...

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av trickeh2k:

Polygons åsikter känns lika värdefullt som hundbajs typ...

Min favorit var dock Eurogamer;

Skrivet av Eurogamer:

A story about a girl's divorcing parents who are magically shrunk so they can go on an adventure together, and in doing so work out their differences and get back together? Do me a favour. People divorce and families move on. It's a normal part of life and shouldn't be construed as anything but. Are children supposed to play this and believe their parents could have rescued their relationship? Are divorced parents supposed to play it and feel bad? It's a dangerous idea to play with and I wish It Takes Two hadn't.

Vet inte ens vad jag ska säga.

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:

Min favorit var dock Eurogamer;

Vet inte ens vad jag ska säga.

Vad i hela fridens namn yrar han om? Känner han sig skyldig eller något? Det där var duktigt pantat.

Edit: läs kommentarerna till recensionen, var lite komiskt.

Medlem

Verkar som det är ett bra team med programerare och allt vad det är den där Herr Fares har fixat ihop. Oftast i spelvärlden så får man bara höra vad samordnaren eller presentatören har att säga om spelen som görs. Hadde vart kul om det kom mer reportage ifrån programerare, grafiker, ljudtekniker med mera. 😊

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Min favorit var dock Eurogamer;

Vet inte ens vad jag ska säga.

Mycket märklig inledning, är ju som att säga att man inte får göra film med samma tema, eller skriva en bok...

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Min favorit var dock Eurogamer;

Vet inte ens vad jag ska säga.

haha shit.. det där var cringe nivå ärligt talat.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Gnällkuk
Skrivet av Sisyr:

Min favorit var dock Eurogamer;

Vet inte ens vad jag ska säga.

Finns inga riktiga speljournalister kvar på dessa sajter längre :/


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Glöm inte att inviga julklappsbiljarden som du givit åt din kära mor också, bästa byrådirektör.

Vill du ha ett fikon?

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Polygons åsikter känns lika värdefullt som hundbajs typ...

Lite som Kotaku's.

Medlem

Jag värdesätter typ fz 30% o metacritic (dvs allt annat) 40% och mina feelings 30% när jag köper spel
Fz har ofta vågmästarroll haha

Gnällkuk
Skrivet av Rockefellerz:

Lite som Kotaku's.

Ja, Kotaku och Polygon är väl bottenskrapet men liknande utveckling ser man hos flertalet andra sajter. Jag vet inte om det är en medveten strategi att ha politiska aktivister eller om det helt enkelt bara är så att de har blivit sluga trollfabriker för att jaga clicks.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av Najkan:

Jag värdesätter typ fz 30% o metacritic (dvs allt annat) 40% och mina feelings 30% när jag köper spel
Fz har ofta vågmästarroll haha

Det är rätt klokt att kolla tyck på flera håll om man är osäker, och inte känner recensentens smak.


signatur
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Vad roligt för våra svenska hjältar! Alltid extra skoj när det går bra för svenska spelutvecklare. Bra jobbat!

Kommer inskaffa spelet till Steam eller PlayStation 4. Undrar om man får gratis uppgradering till PlayStation 5 med nån slags patch när man nu får tag på en sådan konsol?...
Är sugen på att köpa hans förra anstalts-utbrytar simulator också då jag ännu inte lirat det. Blir till Steam eller PS4 där också.
_____________________________________________________
*** Angående att Polygon o nån till inte använder sig av poäng betyg tycker jag inte om. Föredrar att spel betygssätt med en text och avslutande poäng. Helst 1-10. Men FZ style funkar också.

Du får ps5 versionen på köpet när du köper ps4an:)

Avstängd
Skrivet av Sisyr:

Min favorit var dock Eurogamer;

Vet inte ens vad jag ska säga.

Personligen är jag en traditionalist. Jag kämpar för min familj. Och det är det enda rätta om man vill ens försöka vara en riktig man.

Avstängd
Skrivet av Ankh:

När jag var mindre och köpte julklappar till min mamma brukade hon få saker som jag själv ville ha...och det blev alltid "men vad ska jag med detta till? Det har inte jag direkt nytta av" - följt av mitt "nähä...nä då tar jag den själv!"

Hahaha....burn

Medlem
Skrivet av telison:

Hej, Kopfweh's fru här. Älskling, vad du än gör köp inga fler spel till mig i födelsedagspresent, ok?

Hej min gravida fru. Så lät det inte igår men jag är hyffsat van att det skiftar. Kom igen, det blir kul?

Skrivet av Ankh:

När jag var mindre och köpte julklappar till min mamma brukade hon få saker som jag själv ville ha...och det blev alltid "men vad ska jag med detta till? Det har inte jag direkt nytta av" - följt av mitt "nähä...nä då tar jag den själv!"

Hahaha smart ju!

1
Skriv svar