Hemskaste smygarbanan?

Medlem
Hemskaste smygarbanan?

För nostalgins skull var det dags med en genomspelning av Return to Castle Wolfenstein. Spelet har inte varit alltför komplicerat, fram till nu det vill säga när jag kom till "Forest Compound". Som trådtiteln antyder är det här en smygarbana och det är av vikt att inte bli upptäckt. Ifall det trots allt går åt skogen är uppdraget över och man får börja om. Från början.

Omstart nr... 10?

Har ni andra några liknande stunder att dela med er av?


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem

Fastnade i BotW när man ska smyga in i nån bas med ninjor eller vad det var. Försökte typ 100 gånger. Slutade spela efter det. Hatar smygbanor!

Inaktiv

mgs 4. När man ska smyga efter en snubbe i en stad. Fi fan

Inaktiv

Älskar smygspel! Hatar påtvingade smygbanor..

BotW här med, usch!

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Fastnadei BotW när man ska smyga in i nån bas med ninjor eller vad det var. Försökte typ 100 gånger. Slutade spela efter det. Hatar smygbanor!

Den var inte alltför farlig tyckte jag, därenot den där lilla filur en i skogen eller vad det var man skulle smyga efter var jobbig.
Dåligt gameplay helt klart med påtvingade smygbanor.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kommer idag inte ihåg vilket spel detta var, man skulle smyga i skuggorna och bakom väggar i vad jag minns som ett sågverk. Problemet var att dummingarna såg genom väggarna. Vid något plank clippade man igenom och blev upptäckt...värdelöst. Lång passage som kändes som den aldrig tog slut. Upptäckt, börja om. Utvecklarna var nog medvetna om det då det fanns en skip funktion för hela passagen...kommer inte ihåg alls vad det hette. Men kom ihåg avsnittet väl. Horribelt.

Efter en helkväll stampades på samma plats.....skip!

Medlem

XIII från 2003 har en smygbana i en ubåt. Game Over direkt om någon ser dig och får starta om från början. Utan tvekan det sämsta med det spelet, som jag överlag gillar.

Inaktiv
Skrivet av Nioreh:

Fastnadei BotW när man ska smyga in i nån bas med ninjor eller vad det var. Försökte typ 100 gånger. Slutade spela efter det. Hatar smygbanor!

Riktigt dålig smygbana. Tog några försök innan jag klarade den men hatade den innerligt.

Dödgrävaren

Kingdom come deliverance har en usel smygsekvens som dessutom är scriptad att misslyckas så det kvittade om man lyckades genomföra den eller inte.

Medlem
Skrivet av anon_327736:

mgs 4. När man ska smyga efter en snubbe i en stad. Fi fan

Ooooh den minns jag med, den va jobbig. Hatade den delen av spelet.

desynchronized i de första 6? AssCreed spelen när man ska smyga efter och "eavesdrop" i nån jävla cirkel


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skribent

Jag minns med avsky smygarbanorna i Spider-Man till PS4 🤢

Medlem

Alla smygbanor i CoD WWII är hemska.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

FM-guru
F.d. Sisyr

Alla spel som egentligen inte är smygspel men som envisas med att lägga in det ändå, trots att mekaniken inte alls stödjer designvalet. Senaste exemplet jag kan komma på är väl ovan nämnda Spider-Man.

Som Yahtzee sade det;

Skrivet av Yahtzee:

"Well, the thing is, we thought we could have a few missions throughout the campaign where you play as Spider-Man's normal human mates, crouching behind boxes, throwing distraction objects, and, uh... the other thing. You know, for variety!" So let me see if I've got this straight, Insomniac Games' Disney's Spider-Man: You're going to interrupt your high-octane, big-balls, web-swinging, free-roam superhero power fantasy for the sake of some mandatory forced stealth sections playing as a mundane fuck going on a chest-high wall inspection tour? And you're doing this so that we don't get bored?

Inaktiv
Skrivet av Espresso_Bengt:

Har startat om väldigt mycket i Last of Us för att jag inte vill ödsla ammo. Startar också om mycket i Super Mario 3D World när jag missar gröna stjärnor. Blev mycket omstarter i MGS V också.

No offense men tråden var inte om omstarter utan hemskaste smygarbanan.

Medlem

Som sagt, alla spel som tvingar på en smygande och får det att bara kännas scriptat. Som till exempel Castlevania Lords Of Shadow 2, Spider-Man och Final Fantsy XV, ugh.

Medlem
Skrivet av TooAngryToDie:

För nostalgins skull var det dags med en genomspelning av Return to Castle Wolfenstein. Spelet har inte varit alltför komplicerat, fram till nu det vill säga när jag kom till "Forest Compound". Som trådtiteln antyder är det här en smygarbana och det är av vikt att inte bli upptäckt. Ifall det trots allt går åt skogen är uppdraget över och man får börja om. Från början.

https://i.postimg.cc/FHMxP09h/1379630-20210325154058-1.png

Omstart nr... 10?

Har ni andra några liknande stunder att dela med er av?

Håller helt med! Spelet är fantastiskt på alla sätt och vis, men just de där smygarmomenten hade de gärna kunnat skippa. Tack och lov för quick load och quick save. Vet inte hur många gånger man spelade om vissa banor.

Hade varit roligare om de gjort som i Wolfenstein the new order där man under flera uppdrag kan välja mellan att smyga eller gå aggressivt. Gör man det här så kör de igång alarmet direkt och det är kört.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Om man menar hemsk som läskig kan jag berätta att vodkafabriken i Half-Life: Alyx inte var någon lek. VR är inte för de med svagt hjärta.

Inaktiv

Verkar inte vara någon som nämt men hatar alla smyguppdrag i samtliga Assassins creed. Då syftar jag på dom som handlar om att stalka en person genom folkmassor eller genom att hoppa på hustak. Att sen bli upptäckt och bli tvungen att spela om dom och lyssna på samma träliga dialog igen är verkligen döden. Gillar Assassins i övrigt så smällar man får ta.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av anon_176162:

Verkar inte vara någon som nämt men hatar alla smyguppdrag i samtliga Assassins creed. Då syftar jag på dom som handlar om att stalka en person genom folkmassor eller genom att hoppa på hustak. Att sen bli upptäckt och bli tvungen att spela om dom och lyssna på samma träliga dialog igen är verkligen döden. Gillar Assassins i övrigt så smällar man får ta.

Ja. Samma uppdragstyp finns ju även i t.ex. GTA-spelen där man ska köra efter folk istället. Riktigt sömnigt gameplay.

Medlem

Witcher 2 hade en riktigt kass smygarsektion i slutet av prologen, med spelmekanik som knappt fungerade. Helt klart den sämsta delen av hela triologin.

Medlem

Death Stranding, kvalificerar det sig som ett smygarspel? Jag avskydde att smyga runt för att inte bli sedd av de dör osynliga pellejönsarna. Vet inte om gameplay var direkt dåligt, men det var verkligen inte för mig. Ägnade mer tid att googla sätt att slippa sekvenserna än att faktiskt spela dem.

Edit: Uncharted 2 och 3 förtjänar också ett omnämnande. Att försöka spela dem som en ninja var bedrövligt. Man kunde alltid smyga till en viss punkt, men i nio fall av tio var man därefter tvungen att döda alla i rummet ändå. Förstår inte varför de ens lade in sneak-alternativet när det fungerade så dåligt.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av magma:

Håller helt med! Spelet är fantastiskt på alla sätt och vis, men just de där smygarmomenten hade de gärna kunnat skippa. Tack och lov för quick load och quick save. Vet inte hur många gånger man spelade om vissa banor.

Hade varit roligare om de gjort som i Wolfenstein the new order där man under flera uppdrag kan välja mellan att smyga eller gå aggressivt. Gör man det här så kör de igång alarmet direkt och det är kört.

Har inte använt de funktionerna ännu, men får kanske bli ändring på det. Ville inte låta spelet besegra mig på det här sättet, haha ("Did I ever tell you what the definition of insanity is?") Håller med om att olika tillvägagångssätt är att föredra.

Skrivet av Nomman:

Uncharted 2 och 3 förtjänar också ett omnämnande. Att försöka spela dem som en ninja var bedrövligt. Man kunde alltid smyga till en viss punkt, men i nio fall av tio var man därefter tvungen att döda alla i rummet ändå. Förstår inte varför de ens lade in sneak-alternativet när det fungerade så dåligt.

Känner igen mig i det här, både från nämnda spel men även Cyberpunk 2077. Ifall det inte var ett särskilt krav inom uppdragen att smyga omkring så brukade det sluta upp i blodbad. Varför inte effektivisera spelandet (m.a.o. inte slösa tid)?

Skrivet av Shadee:

Jag minns med avsky smygarbanorna i Spider-Man till PS4 🤢

Skrivet av Sisyr:

Alla spel som egentligen inte är smygspel men som envisas med att lägga in det ändå, trots att mekaniken inte alls stödjer designvalet. Senaste exemplet jag kan komma på är väl ovan nämnda Spider-Man.

Bra exempel, de här banorna drar för det mesta ner omspelbarheten Är samtidigt helt okej med de som för berättelsen framåt, som när Mary Jane undersöker Osborn-takvåningen.


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:

Ja. Samma uppdragstyp finns ju även i t.ex. GTA-spelen där man ska köra efter folk istället. Riktigt sömnigt gameplay.

Jo,exakt. Stört mig på dom i GTA med. Tråkig speldesign. Sen när man blir uttråkad så börjar man lattja istället så man blir upptäckt så man får börja om

Medlem

alla smyga efter uppdrag i assassins creed spelen . alltid så svårt och segt.

1
Skriv svar