Retropangaren Ion Fury får expansion i sommar - Se första trailern!

Robot
Retropangaren Ion Fury får expansion i sommar - Se första trailern!

Senaste årens vassaste nostalgishooter blir större genom tillägget Aftershock.

#ion-fury, #ion-maiden, #retro


ELF
Medlem

Mysigt värre. Ser dock ingen låda på hemsidan. Måste ju ha expansionen bredvid founders edition


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Detta kommer bli ace, fan vad jag gillar Ion Fury =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers

Har generellt svårt för retroshooters men det här var riktigt, riktigt bra.


signatur
Medlem

Blir köp!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Har generellt svårt för retroshooters men det här var riktigt, riktigt bra.

Det tillhör toppen tillsammans med Amid Evil skulle jag säga.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

sweet! helt klart min typ av spel

Medlem

Kul!

Plöjde det, dusk och amid evil på semesterkvällarna förra året, alla tre var svinbra

Medlem

Sweet! Grymt spel trots några rejält frustrerande bosstrider 😀

Medlem

Var inte Aftershock en expansion till ursprungliga Quake?

Medlem

Jag tror varje gång jag ser en trailer på detta spel att det är Duke Nukem.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Var inte Aftershock en expansion till ursprungliga Quake?

Ja! Typ ingen som har spelat det =D

Skrivet av autograph:

Jag tror varje gång jag ser en trailer på detta spel att det är Duke Nukem.

Det är mycket mycket bra. Jag tycker dock Ion Maiden är bättre faktiskt, allt utom aspekten att duke var "först".


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tyckte enbart att de två eller tre första banorna höll hög klass, typ Duke Nukem 3D-nivå. Resten av dem blev väldigt intetsägande kontorslandskap. Men spelets starka bitar var oerhört starka.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är mycket mycket bra. Jag tycker dock Ion Maiden är bättre faktiskt, allt utom aspekten att duke var "först".

Fast Doom var före.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Fast Doom var före.

Ja och Wolfenstein kom före det och något annat kom före osv. Men det var inte så jag menade, det är mer skillnad på Duke och Doom, mer än vad det är på detta och Duke, alltså i känslan när man spelar då.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ja och Wolfenstein kom före det och något annat kom före osv. Men det var inte så jag menade, det är mer skillnad på Duke och Doom, mer än vad det är på detta och Duke, alltså i känslan när man spelar då.

Javisst, jag förstår hur du menar. Visst är Duke och den här nya mer lika än Doom.
Men för mig så var det först Doom och sedan Duke Nukem som såg ganska lika ut, i både spelsätt och grafik.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ja! Typ ingen som har spelat det =D

Medlem
Skrivet av autograph:

Javisst, jag förstår hur du menar. Visst är Duke och den här nya mer lika än Doom.
Men för mig så var det först Doom och sedan Duke Nukem som såg ganska lika ut, i både spelsätt och grafik.

Vänta nu, var du en av dem som förvirrat pratade om "Doom kloner" på -90talet? Javisst båda är FPS, men i övrigt är/var skillnaden mellan Doom och Duke enorm. Den senare nämnda hade grafik som kunde imitera verkligheten, använda sig av höjdskillnader, interaktion med omgivningen etc. Doom var ett spel som var oerhört grått, platt och humorbefriat i jämförelse.

Medlem
Skrivet av nixdorf:

Vänta nu, var du en av dem som förvirrat pratade om "Doom kloner" på -90talet? Javisst båda är FPS, men i övrigt är/var skillnaden mellan Doom och Duke enorm. Den senare nämnda hade grafik som kunde imitera verkligheten, använda sig av höjdskillnader, interaktion med omgivningen etc. Doom var ett spel som var oerhört grått, platt och humorbefriat i jämförelse.

Nej det var inte jag.
Ja, den första Quake är ju "fyra nyanser av brunt".


signatur

autograph

1
Skriv svar