En "final fantasy"? Sakaguchi säger att hans nästa spel kan bli det sista

Robot
En "final fantasy"? Sakaguchi säger att hans nästa spel kan bli det sista

Hade varit hur intressant som helst om man hade släppt det på övriga plattformar än just IOS.


signatur

Go home and be a family man!

Medlem

The Last Story är nog ett av de bästa J-RPGS som gjorts och det här verkar lite lovande med men kommer inte spela det pga plattformarna det kommer till. Inget som faller mig i smaken.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Kommer jag testa iaf då Arcade används flitigt av familjen

Medlem
Skrivet av SunShine:

The Last Story är nog ett av de bästa J-RPGS som gjorts och det här verkar lite lovande med men kommer inte spela det pga plattformarna det kommer till. Inget som faller mig i smaken.

Kan inte annat än hålla med. Brukar köra igenom Last Story en gång per år. Min forum avatar är även den från The Last Story så det gjorde ett starkt intryck på mig. Lost Odyssey är även det riktigt bra, Vissa säger även att det senare har en av de bästa och starkaste storys som släppts i ett RPG Men kanske dags för Lost Odyssey i år då!

Musiken i de båda spelen är även superb så inte bara gameplay och story. Storyn i Lost Odyssey är ovanligt vuxen och stark för att vara ett JRPG, the feels. Tyvärr fastnade inte någon av dessa spel på mångas radar då de släpptes i slutet på sina konsolers livscyklar pretty much. Finns potential för remasters hoppas jag. Microsoft hade fingrarna med i spelet på Lost Odyssey och Nintendo på The Last Story.

Musiken i båda spelen av Nobuo Uematsu naturligtvis.

Det är en sorg att vi förmodligen inte får se några fler stora Mistwalker spel.

Musik exempel:

Story trailers:

Skribent

Två riktiga legendarer, även om det Sakaguchi skapat efter att han lämnade Square inte fallit mig i smaken. Peaken var verkligen Final Fantasy IX.

Medlem

skulle vara kul om J-rpg blev bra igen, jag har inte sett ett bra spel sedan 2000ish.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Kan inte annat än hålla med. Brukar köra igenom Last Story en gång per år. Min forum avatar är även den från The Last Story så det gjorde ett starkt intryck på mig. Lost Odyssey är även det riktigt bra, Vissa säger även att det senare har en av de bästa och starkaste storys som släppts i ett RPG Men kanske dags för Lost Odyssey i år då!

Musiken i de båda spelen är även superb så inte bara gameplay och story. Storyn i Lost Odyssey är ovanligt vuxen och stark för att vara ett JRPG, the feels. Tyvärr fastnade inte någon av dessa spel på mångas radar då de släpptes i slutet på sina konsolers livscyklar pretty much. Finns potential för remasters hoppas jag. Microsoft hade fingrarna med i spelet på Lost Odyssey och Nintendo på The Last Story.

Musiken i båda spelen av Nobuo Uematsu naturligtvis.

Det är en sorg att vi förmodligen inte får se några fler stora Mistwalker spel.

https://puu.sh/HsyXQ/a8b6240ee0.png

Oj du gjorde ett gediget inlägg man tackar o bockar. Mkt bra där. Ja musiken är nice som tusan och håller med att Lost Odyessey också är riktigt bra
Ah nice. jag har inte spelat Last Story på flera år men minns jag blev häpen över hur snyggt det såg ut på Wii. Även om Wii'n kändes som den skulle brinna upp vilken sekund som helst när man spelade det spelet. Den gick onekligen på knäna ibland. haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Oj du gjorde ett gediget inlägg man tackar o bockar. Mkt bra där. Ja musiken är nice som tusan och håller med att Lost Odyessey också är riktigt bra
Ah nice. jag har inte spelat Last Story på flera år men minns jag blev häpen över hur snyggt det såg ut på Wii. Även om Wii'n kändes som den skulle brinna upp vilken sekund som helst när man spelade det spelet. Den gick onekligen på knäna ibland. haha.

Ja det fungerar smidigare på WiiU

Medlem
Skrivet av Sille:

skulle vara kul om J-rpg blev bra igen, jag har inte sett ett bra spel sedan 2000ish.

Har du inte spelat Octopath Traveler? I am Setsuna är också väldigt bra tyckte jag.

Men ja, jrpg (bortsett från några få enstaka) är skit nowdays. De försöker för mycket att vara tilltalande till västvärlden, imho. och/eller på tok för nischat till den lilla procenten ärkenördar inom anime/japan/asien-sfären.

Skribent
Skrivet av Digital_Lifestyle:

Hade varit hur intressant som helst om man hade släppt det på övriga plattformar än just IOS.

Letar sig säkert ut till Switch om spelet säljer bra


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Sille:

skulle vara kul om J-rpg blev bra igen, jag har inte sett ett bra spel sedan 2000ish.

Nu vet jag inte exakt vilket år du tänker att det inte har kommit bra JRPGs, men ett par som jag tycker har varit helt fantastiska har varit:

Lost Odyssey, Octopath Traveler, Persona, Ni no Kuni, Bravely Default. Finns fler säkert som jag inte kommer på eller har själv hunnit testa.
Sure, alla gillar olika, men jag skulle inte vilja påstå att JRPG inte har varit bra sen 2000ish. Finns gott om JRPG att spela som tar upp tiotals (eller hundratals) timmar.

Medlem

Det här spelet är fantastiskt.

1
Skriv svar