Total War: Rome Remastered avtäckt

Medlem

bellatorius victorialis

Medlem

Första Rome är ett av mina mest spelade spel, men jag ser inte riktigt poängen med det här.

För mig blev Rome 2 riktigt bra efter uppdateringar och moddar. Behövs verkligen en remaster?

Medlem
Skrivet av MacNille:

Var är min Empire 2!???

Empire är utan tvekan det bästa spelet i serien, så en uppföljare på den måste ju vara nästa steg.

Medlem

Empire 2, pleeeease!

Medlem
Skrivet av MacNille:

Var är min Empire 2!???

Visst!! Om det är något total war spel som jag längtar efter så är det Empire 2! Känner i fingrarna att Sverige ska härska över världen åter igen!
Sist jag spelade hade jag tagit över Europa, Amerikana, mellan östern och var på väg med en invasion av asien/indien från alla håll. Landsatte trupper överallt. Tyvärr försvann den sparfilen när jag uppdaterade datorn

Skrivet av Rydell1986:

Nej min kommentar handlar väl om att varenda studio just nu känns som de bara vill göra remasters på sina gamla storspel.

Vilket är lite tråkigt i min mening.

Ja, men du får ju tänka på utvecklarna och hur jobbigt det är att göra ett nytt spel när de redan har ett som fungerar.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Hmm, jaha, nähä. Varför? Och 300 spänn, lite väl för en remaster på ett så gammalt spel. Jag är skeptisk. Ge oss Medieval 2!

Eller kanske, medieval 3 !?

Frilansare
Skrivet av KeyserSoze:

Eller kanske, medieval 3 !?

Haha! Ja, det vore något.

Skrivet av Rydell1986:

Nej min kommentar handlar väl om att varenda studio just nu känns som de bara vill göra remasters på sina gamla storspel.

Vilket är lite tråkigt i min mening.

Nu är det inte Creative Assembly som gjort denna remaster utan de är fortfarande fokuserade på sina nya spel och DLC. Det är Feral Interactive som gjort jobbet, de har ju tidigare portat olika spel. Det här är nog snarare SEGA som vill casha in på fans av OG Rome Total War.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Pansarknekt

Lätt ett köp, är trött på den griniga ain i empire. Originalet är topp tre total war enligt min egen smak tillsammans med är empire o medieval tvåan. Så med upphottad graffe lär det bli nån hundring timmar till:D


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Någon som har provat? Är det mer balanserat nu med byggandet och man slipper problemet och trixandet med "unhappy population" eller måste man fortsätta riva sewers och endast ha låg nivå på farmarna samt flytta peasants mellan städer för att manuellt kontrollera populationen?

12
Skriv svar