Do you guys not have phones?

Medlem
Do you guys not have phones?

Hej!

Snart är det april och vad passar inte bättre än att minnas tillbaka till utannonseringen av Diablo Immortal, på tal om mobilspel - ”Is this an out-of-season April Fool’s joke?”

Skämt åsido!
Jag letar efter ett mobilspel att spela under min resa till och från jobbet, då jag pendlar dagligen med buss. Jag har spelat några få spel på mobilen, men inget som jag har fastnat för.
Jag har ganska dålig koll på utbudet för spel på mobiler. Finns det något intressant där ute?


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Inaktiv

Bloons TD6 tycker jag är rätt kul faktiskt. Inget man sitter i timmar med men guld i samband med kollektivtrafik etc. Kostar väl ca en 50kr.

Helt ärligt så är väl allt som är "f2p" på telefon rent skräp. Att ens kalla det för spel är snudd på hädelse.

Medlem

Angry Birds...
Kanske gammalt och passe idag men fortfarande ett av de roligaste spel jag haft på telefonen/plattan.
Speciellt Angry Birds: Space är det bästa!

Dock har jag för mig att de idag är "free to play" och istället förstör hela spelupplevelsen med en massa reklamfilm och annat skit, man får inte ens möjligheten att betala för att slippa skräpet...Om jag inte är helt ute och cyklar.

Men hursom det roligaste tidsfördriv en telefon har att erbjuda enligt mig!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Final Fantasy Tactics: The War of the Lions är fantastiskt bra, ursprungligen ett av dom absolut bästa PS1-spelen.

Medlem

Stardew Valley

Medlem

SimCity var mitt go to spel under långflygningar.
Kanske skulle funka. Otroligt meditativt om inte annat.

Medlem

Biljardspelet 8pool är faktiskt bra. Ingen störig reklam som bryter i matcherna eller efter matchen. Ingen pay to win och väldigt generöst med vinstpengar ingame valuta då och daily give aways. Kräver dock internet då man spelar pvp och inte mot bottar.

Medlem

Spelat ett som heter Ronin: The Last Samurai, ganska svårt, lite souls-ish, men väldigt kul!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Nintendo 3DS är billiga nu, och det finns sjukt många galet bra spel.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Nintendo 3DS är billiga nu, och det finns sjukt många galet bra spel.

Ja köp en 3ds eller Switch.

Mobilspel....


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har ofta försökt hitta bra mobilspel bland högarna med massproducerad f2p-dynga. Gärna sånt som inte är portningar, utan utvecklat mer eller mindre för mobil. Det enda jag någonsin hittat som var riktigt bra är Kingdom Rush-serien, de är riktigt trevliga towerdefence spel.
Minns jag rätt så köpte man basspelet, sen kunde man köpa till alternativa hjältar tror jag, annars var de väl fria från mikrotransaktionet om jag inte minns fel.

Medlem
mobilspel
Skrivet av Soulless:

Angry Birds...
Kanske gammalt och passe idag men fortfarande ett av de roligaste spel jag haft på telefonen/plattan.
Speciellt Angry Birds: Space är det bästa!

Dock har jag för mig att de idag är "free to play" och istället förstör hela spelupplevelsen med en massa reklamfilm och annat skit, man får inte ens möjligheten att betala för att slippa skräpet...Om jag inte är helt ute och cyklar.

Men hursom det roligaste tidsfördriv en telefon har att erbjuda enligt mig!

Har samma erfarenhet som dig.
Sonen (då ca 4 år) gillade att spela Angry Birds, men eftersom det inte gick att betala för att få bort reklamen, så tog jag bort alla versioner av spelet. Synd, för är ju roliga spel annars.

Jag gillade annars Kingdom Rush, det är ett Tower defense spel.

FM-guru
F.d. Sisyr

Finns det något vettigt RPG på mobil? Tänker då på spel som specifikt utvecklats till mobil och som jag därmed missat, för på PC har jag redan koll på allt jag är intresserad av.

Medlem

Röstar också för en billig Nintendo 3DS, går nog o få tag på en på blocket/tradera för en femhundring.
Lägg till ett modchip för ett par hundralappar så kan du spela massa andra konsoller på den också

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Finns det något vettigt RPG på mobil? Tänker då på spel som specifikt utvecklats till mobil och som jag därmed missat, för på PC har jag redan koll på allt jag är intresserad av.

Typ alla äldre Final Fantasy finns, guldgruva!
Inte specifikt utvecklat för telefoner från början, men portats.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av smuts:

Typ alla äldre Final Fantasy finns, guldgruva!
Inte specifikt utvecklat för telefoner från början, men portats.

My bad, jag borde ha skrivit att jag inte gillar JRPG'n, tyvärr.

Jag kommenterar inte hur du får tag på rom, men du kan emulera nästan alla spel innan 2000. Så Ocarina Of Time, Mario 64, Pokémon, osv är tillgängliga.

Skribent

Door Kickers - Action Squad

Annars rekommenderar jag också Xcom.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Microsoft Solitaire
Microsoft Sudoku
Microsoft Mahjong

Medlem

Om du gillar tower defense finns ett (två) spel som heter Dungeon Warfare. Brukar ha svårt för att fastna i mobilspel men det är suveränt, säkert lagt 100 timmar på det. Annars får jag hålla med om FF Tactics: WoTL, otroligt bra.

KoP
Medlem

King of Chicago. Gammalt Cinemaware spel som fått mobilversion.

Medlem

Tack för alla tips så här långt, fortsätt gärna komma med förslag. Det uppskattas! Märker att det är en outforskad djungel detta.

Ni som nämner 3DS, vilka spel där är ett ”måste” i så fall? Kan man spela det med handsfree/hörlurar?


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Ett ruskigt bra spel!

Ace Attorney Trilogy HD (Apple)
https://apps.apple.com/se/app/ace-attorney-trilogy-hd/id36568...

Finns på Android med.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Testat massa mindre, då jag inte riktigt hittat något bra heller. Det jag för tillfället kör är Arcade Hunter till Android. Kanske kan vara något, lite bullet-hell och taktik blandat.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av DitroX:

Tack för alla tips så här långt, fortsätt gärna komma med förslag. Det uppskattas! Märker att det är en outforskad djungel detta.

Ni som nämner 3DS, vilka spel där är ett ”måste” i så fall? Kan man spela det med handsfree/hörlurar?

Om du inte spelat dem så finns ju alltid klassikerna, Mario, Zelda, Metroid, Castlevania, Monster Hunter etc. Finns flera spel i serierna. Men du ska absolut inte missa Super Mario 3D Land.

Medlem

Hungry Shark kan jag rekommendera, sjukt enkelt upplägg men märker att man tänker på annat under tiden man spelar det,lite som en andlig paus och vips har det gått 30 min och inte bara har du fått en större haj men också lyckats fundera på annat som man kanske glömt 👍

Medlem
Skrivet av DitroX:

Finns det något intressant där ute?

Lite äldre spel men fortfarande hyggligt underhållande. Har själv inte lagt en krona på dem men funkar att lira ändå.

Archero, Sandship, Bouncy!, Hill Climb 2.
Ultimate Golf och Dirtbikeunchained är också ok tidsfördriv.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Nintendo 3DS är billiga nu, och det finns sjukt många galet bra spel.

Bara jobbigt bära ännu en enhet med sig, mobilen räcker:D

Medlem

Föreslår PS VITA med en uppsjö av billiga indiespel (självklart även många AAA/AA-studiotitlar också, speciellt med PS1 och PSP utbudet) . Vet dock inte om detta är aktuellt

Medlem

Sov på bussen så kan du spela på "riktigt" när du kommer hem istället. 😉

123
Skriv svar