Efter sex års utveckling fimpas Final Fantasy 11 för mobiler

Robot
Efter sex års utveckling fimpas Final Fantasy 11 för mobiler
Medlem

Wow, dom gjorde inte en cyberpunk!! Ibland så, så blir man imponerad av vissa beslut som tas av företagen.

Skribent

Trist, Final Fantasy XI har varit ett av mina favorit-MMO:n. Importerade det från Japan innan det kom hit och satt med en lång jäkla guide för att kunna installera det och skapa ett konto eftersom allt var på japanska.

Jag kom inte så jäkla långt i själva spelet eftersom allt var på japanska, men jag minns att jag träffade några sjukt hjälpsamma japaner som hjälpte mig under flera veckor och som jag hade riktigt kul med.

Började därefter att lira den amerikanska eller europeiska varianten. Ett jäkligt häftigt spel, om än riktigt utmanande och oförlåtande.

Medlem

Hade så gärna fått en grafisk uppdatering åt FF11 på PC.

Redaktör

Eloge till PC Gamer-Thomas som recenserade detta här på FZ – med modemuppkoppling. Han lät ju glad i citatet nedan, men jag har för mig att det svors en del också.

Spelet uppdateras till nuvarande version automatiskt, något som alltid skrämt en innehavare av V92/56kbps-modem. Men vad är väl ett par hundra megabytes nedladdning mot nöjet att få skriva om spel? Intet, mina vänner!


signatur
Redaktör
Ponny

Men! Hade ju sett fram emot den här versionen, att äntligen spela det. Har ju spelat samtliga Final Fantasies, förutom onlinespelen. Nåväl, i höst blir det i alla fall FFXIV till PS5, har jag bestämt. Och visst, jag kan ju alltid köra detta på pc, men har känslan av att det nog aldrig kommer att bli av. Så väl känner jag min backlog.


signatur

En Bamseponny av folket

Testpilot

Tråkigt. Kom ihåg att jag läste om det här för många år sen men sen hördes inget mer.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Hade så gärna fått en grafisk uppdatering åt FF11 på PC.

Det släpptes nyligen en (inofficiell så klart) HD-addon, uppdaterat all grafik som finns.

Men jag förstår ändå vad du menar, ett next gen FFXI, hade varit så jävla nice. Nu är spelet relativt dött tyvärr, mycket mercs, rmt och allmänt toxic community. Finns lite guldkorn kvar dock.

Tyvärr känns ju inget annan MMO i närheten djupt när det kommer till gearmanagement, filthy casuals...

sen det gick ju lite till överstyr iom de nya gearswap-addonsen...

Medlem

Hade varit intressant att testa. Hur står FFXI sig mot utsökta FFXIV där jag hade en genuint trevlig upplevelse, både att utforska världen och interagera med andra spelare.

1
Skriv svar