Sol, vår och spelhelg! Vad spelar du?

Robot
Sol, vår och spelhelg! Vad spelar du?

Fina bonuspoäng till den som också läser en skvätt Svenska PC Gamer.

#fz, #spelhelg


Medlem

Det blir nog mestadels Last Epoch för min del iaf.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Har fastnat helt i Civilization 6. Bara att kötta på! (tar aldrig slut )

Medlem

Påbörjade Prey!

Medlem

Utforskar återigen red dead redemption 2, har sjukt svårt att lägga ned handkontroll.

NuZ
Testpilot

Stellaris och It takes two med frun Kidsen gejmar minecraft och fortnite


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Blir att fortsätta med ff7 skulle jag tro.

Medlem

Blir nog mest Apex, kanske äntligen köpa Witcher 3 😁

Medlem

är på cyberpunk igen som jag ännu inte kört igenom, och sedan satisfactory och anno 1800 vid sidan om. jobbar genom backlog sakta men säkert. det är den tiden på året då jag inte ännu uppdaterat datorn, då brukar jag jobba mig bakåt i listan


signatur

//monster

FM-guru
F.d. Sisyr

Går mest och väntar på tisdag då Evil Genius 2 och Disco Elysium släpps. Är inne på upploppsrakan av Pillars of Eternity 2, tror jag blir klar inatt. Resten av helgen blir det nog Football Manager.

Medlem

It Takes Two. Kört strax över 5 timmar nu och paus tills i morgo.
Förbenat så bra spel.
Aldrig kört något liknande när det kommer till variation iaf och allt spelar så bra med. Finns inget att klaga på.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

För mig blir det Star Wars Jedi: Fallen Order, det är bra!


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Blivit mycket Immortals Fenyx Rising den här veckan. Försöker noggrant att rensa en domän i taget på alla små pluppar och har faktiskt riktigt roligt ännu. Precis kommit till min fjärde domän.

Till påsk ska jag försöka få med mig sambon på It Takes Two. Hon är definitivt ingen gamer, men både co op-kampanjen av Portal 2 samt Overcooked 1 och 2 har vi spelat igenom tillsammans och haft mycket nöje med. Jag hoppas Fares inte gjort spelet alltför svårt för henne.

Medlem

Blir Paper Mario: The Origami King som jag började med i veckan.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Octopath traveler till pc kunde inte hålla mig när jag såg det på game pass..


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Crash Bandicoot 4 till PS5 blandat med prequel DLC till Xenoblade Chronicles 2


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Ramlat tillbaks till lite Apex den här veckan med polarna efter ett jäkla tarkov-grindande. Till och med vunnit några matcher..
Blev lite sugen på "it takes two" nu.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Spelar They Are Billions. Riktigt roligt spel. Hade gärna sett en expansion eller en 2:a av det här spelet.

Medlem

Har fokuserat sedan slutet av 2020 mot Resident evil på Ps4 (2-7 avklarat) och nu äntligen inne på TLOU2 det "sista" jag har kvar på PS4 är Nier automata, började litegrann på det men släppte det för RE serien .. många skriver att det ska vara riktigt bra men har inte fått feelingen där ännu (några få timmar in på spelet visserligen)


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Blir nog Escape From Tarkov för min del!

Medlem

Har en lunta med skisser och anteckningar liggandes på diverse grejer jag tänkt skapa i Blender3D som jag ligger lite back på så blir nog mer att pyssla med det för mig. Hinner jag med lite spel så lutar det nog mot att jag sparkar igång GzDoom

Medlem

Började spela It Takes Two med sambon idag direkt det damp ned i brevlådan.
Hon var inte sugen på TV-spel, men gjorde det för min skull.
Efter ett tag så sa hon "det här var ju riktigt kul"!

Sen var man tvungen att ut och jobba natt, så fick bli 2 timmar idag bara...


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Oj, vad ska man inte spela?! Men i helgen blir det; NHL21, Valheim, PUBG, Sea of Thieves, F1 2020 och kanske lite Cyberpunk...

Medlem
Skrivet av Aggur:

Påbörjade Prey!

bra spel nu när dom stora buggarna är fixade var lite fallout 76 nivå på flopp när det releasade

för min del blir det att foka på Remnant, riktigt kul än så länge! ska testa coop i helgen. (grymt ps+ gratislir om inte annat)

Medlem
Skrivet av Sniper_Nr1:

Har fokuserat sedan slutet av 2020 mot Resident evil på Ps4 (2-7 avklarat) och nu äntligen inne på TLOU2 det "sista" jag har kvar på PS4 är Nier automata, började litegrann på det men släppte det för RE serien .. många skriver att det ska vara riktigt bra men har inte fått feelingen där ännu (några få timmar in på spelet visserligen)

jag som du hade också hört mycket bra om Nier. Tror jag har tryckt in 20+ timmar bara därför men nu har jag gett upp det. tröttnade på avsaknad av utmaning, droppen var en utdragen bossstrid som jag somnade (helt sant) säkert 2-3 ggr under... kan också bero på nackdelen med att ha nattsömnen störd av dom små änglarna till avkommor.

att tillägga om Nier, souls serien har förstört mycket för mig så det kommer till att lägga ribban på vad jag vill ha för utmaning i spelen. Där kommer aldrig Nier nära för mig. Coola idéer i spelet och jag gillar konceptet samt mixen av genres.

Medlem

Monster Hunter Rise blir det!

Medlem

Sängen nu efter sex timmar it takes two. Grymt grymt spel

It's not a lake, it's an ocean

Backloggen för hela slanten. Håller på med God of War och har kommit kanske en fjärdedel in eller så. Det är stort, mäktigt, bitvis krävande, och nästan hela tiden underhållande. Även om jag hade föredragit mer utforskning och färre strider. Detta kommer ta ett tag. När jag behöver andas ut lite hoppar jag in i det fantastiska Yooka-Laylee and the Impossible Lair.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Blackrabbit2:

För mig blir det Star Wars Jedi: Fallen Order, det är bra!

Körde igenom det för några veckor sen, ”mysig” sw atmosfär och bra story. Dock tyckte jag det var svårt så körde igenom på enklaste svårigheten :).

Medlem

Watch Dogs Legion på Stadia
Synd bara att frameraten droppar enormt llute då och då

12
Skriv svar