Do you guys not have phones?

Medlem

Xcom
Xcom 2
Final Fantasy 4, 6, 7 och 9

Medlem

Switch och Monster Hunter Rise...

Medlem
Skrivet av DitroX:

. Finns det något intressant där ute?

Har du Android så kan du skapa Google gamepass för 350kr per år (får en månad gratis). Där ingår spel som Terraria, football manager mobile, evoland, battle chasers, Kotor, stardew valley och en väldigt massa till.

C64
Medlem

Men om jag inte har en telefon ? me mucho Kränkt och Mobbad

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Sov på bussen så kan du spela på "riktigt" när du kommer hem istället. 😉

Farligt det där, man kan vakna många hållplatser senare än man tänkt sig...

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Sov på bussen så kan du spela på "riktigt" när du kommer hem istället. 😉

På morgonen brukar jag oftast att sova.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av Gaara:

Farligt det där, man kan vakna många hållplatser senare än man tänkt sig...

Har ett larm aktiverat 😉


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Kingdom rush gillar jag, faktiskt bra på riktigt! Iron marines från samma utvecklare är även det väldigt bra


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Pokemon Go är det enda mobilspelet som jag lirat relativt mycket och som jag tycker är kul. De har nästan alltid något event nu för tiden och man behöver inte lägga massa pengar på det för att progressa. Har lagt en hundring totalt och har spelat till och från sen det släpptes. Hearthstone är väl också helt ok för att vara till mobilen men har tröttnat på både spelet och Blizzard. Känner flera som lirar Summoners War som tydligen ska vara riktigt bra och det har en aktiv community. Inte testat det själv men spelet verkar populärt.

Skribent

Uno! Skitkul tidsfördriv vare sig man sitter på toa eller bussen. Även Risk är riktigt bra. Över lag finns det många roliga adaptioner av brädspel till mobil.

Medlem

Old Scool Runescape kan jag varmt rekommendera 🙂

eld
Medlem

Bästa med att tipsa mobilspel är att man bara kan säga en port av ett bra pc spel.

Planescape torment!

Avstängd
Skrivet av DitroX:

Hej!

Snart är det april och vad passar inte bättre än att minnas tillbaka till utannonseringen av Diablo Immortal, på tal om mobilspel - ”Is this an out-of-season April Fool’s joke?”

Skämt åsido!
Jag letar efter ett mobilspel att spela under min resa till och från jobbet, då jag pendlar dagligen med buss. Jag har spelat några få spel på mobilen, men inget som jag har fastnat för.
Jag har ganska dålig koll på utbudet för spel på mobiler. Finns det något intressant där ute?

Jag kan varmt rekommendera app-spelen "Audible" eller "Storytel". Sjukt simpla spel: du bara lyssnar igenom ljudböcker, lär dig massor, och vips så behöver du inte läsa någon bok någon annan gång under din fritid!

Medlem

Jag har stora problem med att spela på mobilen.. Roligt i typ 3 minuter sen avinstallerar jag spelet.. Aldrig varit en mobil spelare förut men efter jag installerade massa emulatorer så har jag faktiskt spelat en hel del. Pokemon, zelda osv. Mycket roligare än mobilspel om ni frågar mig.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

genshin impact kan kanske vara kul. Knappt testat, men funkade rätt fint iaf.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Hearthstone e väl typ de enda ja nånsin spelar på mobil.

Medlem

Orna till android. Rätt skönt retro spel med gammaldags grafik utan p2w.

Medlem

Smash hit. Gratis. Kasta bollar på hinder som är i vägen för din resa framåt.

Medlem

Alltså... jag tror inte direkt jag skulle kalla det .. bra. Men jag har fastnat för Raid: Shadow Legends. Mycket pay 2 win, men ändå inga stenhårda paywalls, utan man kan klara sig met tålamod och grindande.

Medlem

MTG Arena finns på android nu sen är dessa riktigt bra spel: Deathtrap Dungeon, Dont Starve, Tacticool, King of Dragon Pass, The Room, The Quest, Plague Inc, Rusty Lake serien, Call of Duty och sen med lite meckande kan du ju lira Doom och Quake med alla moddar du vill med Delta Touch och Quad Touch 👍

Medlem

Gillar Gwent 👍 spelat riktigt mycket senaste halvåret.
Ett F2P men man behöver inte köpa en massa för att spela. Inte lagt en krona på det men ändå fått ihop fina kortlekar.
Perfekt att köra en runda medans du bajsar

Neurosihma Hex är en klassiker jag fortfarande spelar

Medlem
Skrivet av KoP:

King of Chicago. Gammalt Cinemaware spel som fått mobilversion.

What? Ett av mina absoluta favoritspel. Hittade dock inte på Google play store. iPhone?

Medlem

Gillar du dark souls finns alltid Pascal's wager.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Finns det något vettigt RPG på mobil? Tänker då på spel som specifikt utvecklats till mobil och som jag därmed missat, för på PC har jag redan koll på allt jag är intresserad av.

Kan varmt rekommendera Eternium, riktigt bra RPG för mobilen! Även om det finns till Windows så är det utvecklat för mobiler.

Fragtjuv

Spelar mobilspel när jag pendlar till jobbet och då vill jag ha något som bara fördriver tiden och inte behöver tänka för mycket. Då kan jag rekommendera Toon Blast!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Geeks Gaming
Medlem

Både KOTOR 1 och 2 finns. Inte testat 2an men 1an har fungerat bra för mig!

Medlem

Chrono Trigger, gammalt men fortfarande sjukt bra. Sonic 1, 2, CD och 4.

Medlem

9th Dawn-serien är rätt trevlig. Är du sugen att testa innan du bestämmer dig så finns det demoversioner av alla tre spelen.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Farligt det där, man kan vakna många hållplatser senare än man tänkt sig...

Hände senast jag åkte buss ute på landsbygden. Någon sov förbi sin hållplats och började sedan vråla 25km senare om att han hade missat hållplatsen och att chauffören var ett svin som inte vände om. Kändes rätt obehagligt.

123
Skriv svar