WoW: The Burning Crusade Classic betatestas – ansök om att få vara med

Robot
WoW: The Burning Crusade Classic betatestas – ansök om att få vara med
Medlem

Hahaha älskar att Blizzard har alltså fått folk att börja från början och säljer på folk gamla produkter på nytt igen.

XAM
Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Hahaha älskar att Blizzard har alltså fått folk att börja från början och säljer på folk gamla produkter på nytt igen.

Dock så ingår alla classic-versioner av WOW i den vanliga månadsbetalningen. För att förtydliga så behöver du inte köpa spelet på nytt heller.

Inaktiv
Skrivet av Rydell1986:

Hahaha älskar att Blizzard har alltså fått folk att börja från början och säljer på folk gamla produkter på nytt igen.

Säljer på och säljer på. I detta fallet har ju faktiskt communityt tjatat hål i huvudet på Blizzard sen många år tillbaka. Om att införa classic servrar.

Medlem
Skrivet av XAM:

Dock så ingår alla classic-versioner av WOW i den vanliga månadsbetalningen. För att förtydliga så behöver du inte köpa spelet på nytt heller.

Att de överhuvudtaget tar ut en månadskostnad för ett spel 2021 är dock helt otroligt girigt i min mening. Och då tar de ändå betalt för expansioner och in-game grejer utöver det.

För samma pengar kan man få Gamepass med hundratals spel för nedladdning (eller t.o.m. streama).

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Att de överhuvudtaget tar ut en månadskostnad för ett spel 2021 är dock helt otroligt girigt i min mening. Och då tar de ändå betalt för expansioner och in-game grejer utöver det.

För samma pengar kan man få Gamepass med hundratals spel för nedladdning (eller t.o.m. streama).

Du kanske hellre spelar hundratals olika spel på en månad, andra kanske föredrar att spela 1 spel i hundratals timmar varje månad, har du tänkt på det min hårige lille vän?

Helt fantastiskt hur vi alla är olika, visst är det?

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Att de överhuvudtaget tar ut en månadskostnad för ett spel 2021 är dock helt otroligt girigt i min mening. Och då tar de ändå betalt för expansioner och in-game grejer utöver det.

För samma pengar kan man få Gamepass med hundratals spel för nedladdning (eller t.o.m. streama).

...?

Du jobbar IRL en halvtimme-timme varje månad, för att lira WoW i en hel månad. 130spänn för ett sånt stort och brett nöje, är en ganska salig och liten kostnad i helhet. Än så länge kan de ta betalt månadsvis... För att de har en enorm fanbase.

30-60min arbete behövs för att ordna fram ca 700 tillgängliga speltimmar av ett grindande nöje. En ganska bra utbytesaffär.

Netflix m.fl är inte heller gratis.

Edit: Signat upp för beta. Vore kul och hitta tillbaka och lira igenom det här gamla ögonblicket igen.

Medlem

Skulle bli brutalt förvånad om över 10 vanliga personer utav 10000 som ansöker får en beta key. Under classic betan var det ju i stort sett enbart streamers som fick keys.

Medlem

Måste man levla en till 60 för att komma dit eller får man möjlighet att starta i BC direkt?

Redaktör
Skrivet av Stripe:

Måste man levla en till 60 för att komma dit eller får man möjlighet att starta i BC direkt?

Du ska kunna boosta dig till level 58. Vi skrev om det här.


signatur
Medlem
Skrivet av Nelfie:

Du kanske hellre spelar hundratals olika spel på en månad, andra kanske föredrar att spela 1 spel i hundratals timmar varje månad, har du tänkt på det min hårige lille vän?

Helt fantastiskt hur vi alla är olika, visst är det?

Absolut, och precis som vi är olika har vi också olika åsikter. Jag anser iaf att priset inte riktigt överens med jobbet som krävs för att skapa produkten. Det är en föråldrad affärsmodell som borde dött ut vid det här laget. Finns inget giltigt skäl att motivera det numera.

Skrivet av GooGeL:

...?

Du jobbar IRL en halvtimme-timme varje månad, för att lira WoW i en hel månad. 130spänn för ett sånt stort och brett nöje, är en ganska salig och liten kostnad i helhet. Än så länge kan de ta betalt månadsvis... För att de har en enorm fanbase.

30-60min arbete behövs för att ordna fram ca 700 tillgängliga speltimmar av ett grindande nöje. En ganska bra utbytesaffär.

Netflix m.fl är inte heller gratis.

Netflix lägger dock miljarder dollar på att köpa in och skapa sitt innehåll. Varför behöver Blizzard pengarna? Serverkostnader är inte vad de var 17 år sedan när spelet kom ut. Och de tar ju betalt för expansionerna som vilket annat spel som helst... så månadskostnaden går till vad exakt? Det är helt enkelt bara för att de kan, och att spelarna motiverar det på det sättet du gör - det är därför jag tycker det är girigt av dem. Resten av spelindustrin har gått framåt.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Absolut, och precis som vi är olika har vi också olika åsikter. Jag anser iaf att priset inte riktigt överens med jobbet som krävs för att skapa produkten. Det är en föråldrad affärsmodell som borde dött ut vid det här laget. Finns inget giltigt skäl att motivera det numera.

Netflix lägger dock miljarder dollar på att köpa in och skapa sitt innehåll. Varför behöver Blizzard pengarna? Serverkostnader är inte vad de var 17 år sedan när spelet kom ut. Och de tar ju betalt för expansionerna som vilket annat spel som helst... så månadskostnaden går till vad exakt? Det är helt enkelt bara för att de kan, och att spelarna motiverar det på det sättet du gör - det är därför jag tycker det är girigt av dem. Resten av spelindustrin har gått framåt.

För att det är inget copy paste jobb att flytta ett spel från 13 år gemmal kod till i dagens system och se till att det funkar med alla nya system osv. Men huvudsaken är det folk som jobbar på projected får betalt för arbetet.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Absolut, och precis som vi är olika har vi också olika åsikter. Jag anser iaf att priset inte riktigt överens med jobbet som krävs för att skapa produkten. Det är en föråldrad affärsmodell som borde dött ut vid det här laget. Finns inget giltigt skäl att motivera det numera.

Netflix lägger dock miljarder dollar på att köpa in och skapa sitt innehåll. Varför behöver Blizzard pengarna? Serverkostnader är inte vad de var 17 år sedan när spelet kom ut. Och de tar ju betalt för expansionerna som vilket annat spel som helst... så månadskostnaden går till vad exakt? Det är helt enkelt bara för att de kan, och att spelarna motiverar det på det sättet du gör - det är därför jag tycker det är girigt av dem. Resten av spelindustrin har gått framåt.

Det behöver finnas nån form av vinst för att att projekt skall kunna genomföras. " Resten " av spelindustrin som tex Riot kan låta League vara gratis pga av inkomster från andra håll som classic saknar, E-sport, försäljning av skins etc.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Att de överhuvudtaget tar ut en månadskostnad för ett spel 2021 är dock helt otroligt girigt i min mening. Och då tar de ändå betalt för expansioner och in-game grejer utöver det.

För samma pengar kan man få Gamepass med hundratals spel för nedladdning (eller t.o.m. streama).

Ja för servrar är ju grattis att hålla uppe och underhålla 😂😂

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Ja för servrar är ju grattis att hålla uppe och underhålla 😂😂

Problemet från grund och botten är att, ska man ta ut en månadsavgift för att kunna spela på Retail, då borde ALLT ingå, alla kommande Expansioner.

Medlem

Nej tack, har redan spelat WoW sedan beta 2003 och orkar absolut inte börja om igen då du måste viga ditt liv till spelet om du vill raida och ligga i topp. Burning Crusade var en riktigt rolig expansion men nej, jag vill ha något nytt, typ som Diablo2:Resurrected ''lol''..

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Du ska kunna boosta dig till level 58. Vi skrev om det här.

Aha.. helt missat!

Medlem

Synd att det inte blev classic+ Vanilla är roligare än Tbc.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Problemet från grund och botten är att, ska man ta ut en månadsavgift för att kunna spela på Retail, då borde ALLT ingå, alla kommande Expansioner.

Let's agree to disagree, när du köper ett nytt exp bettalar du för jobbet dom har lagt ut på den nya exp, månads avgiften är som sagt för serverna! Men sen är ju din och min åsikt ovsäntliga det är Blizzard har kört så här sen början och det har gått bra för dom så deras model pratar för sig själv

1
Skriv svar