Första bilderna från VR-spelet Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall

Robot
Första bilderna från VR-spelet Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall

Bli en lord-arcanum och ta upp kampen mot nighthaunts.

#Carbon-studio, #Tempestfall, #Warhammer


Medlem

Dom har tagit gameplay från sitt tidigare spel the wizards, som var uppskattat med att man kastar magi med att göra olika handrörelser. Känns mer som en riktig trollkarl ist för att bara trycka på en knapp för att tex kasta en eldboll


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Molotov:

Dom har tagit gameplay från sitt tidigare spel the wizards, som var uppskattat med att man kastar magi med att göra olika handrörelser. Känns mer som en riktig trollkarl ist för att bara trycka på en knapp för att tex kasta en eldboll

Jag älskar idén med VR magi, men The Wizards var ju ospelbar i hur dåliga deras gester var. Får hoppas detta blir något roligt.

Medlem

Oftast när jag ser VR gameplay trailers så tänker jag: må inte se grafiskt bra ut, må se ut som simpel spelmekanik osv. men jag vet att när man väl är inne i spelet, i VR, så blir allt magiskt.

Kan bli kul detta!

Skribent
Skrivet av B-itta:

Oftast när jag ser VR gameplay trailers så tänker jag: må inte se grafiskt bra ut, må se ut som simpel spelmekanik osv. men jag vet att när man väl är inne i spelet, i VR, så blir allt magiskt.

Kan bli kul detta!

Ja, det är synd att det är så svårt att förmedla VR med screenshots och videor. Så otroligt mycket går förlorat jämfört med den faktiska upplevelsen.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Jag älskar idén med VR magi, men The Wizards var ju ospelbar i hur dåliga deras gester var. Får hoppas detta blir något roligt.

Jag har inte spelat The Wizards själv men många tycker det är bra just med hur man använder gester för magin.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Molotov:

Jag har inte spelat The Wizards själv men många tycker det är bra just med hur man använder gester för magin.

Jo. Jag har själv en hel del idéer om hur man kan implementera magi bra med VR, men det spelet fungerar helt enkelt inte. Jag stod och vred på handleden för att få fram en viss sorts magi kanske hundra gånger i rad och det kanske fungerade 30% av gångerna.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Ja, det är synd att det är så svårt att förmedla VR med screenshots och videor. Så otroligt mycket går förlorat jämfört med den faktiska upplevelsen.

Exakt. Synd är det, för man förlorar nog en del intressenter på grund av det.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Exakt. Synd är det, för man förlorar nog en del intressenter på grund av det.

Även fast man kör nått VR-spel nästan varje dag kan det vara svårt att få en känsla hur spelet är av att se 2d filmer och screenshots.
Man får verkligen tänka på hur det kan vara.
Så då är det rätt omöjligt för en som aldrig provat att föreställa sig.

Ett spel som ser dassigt ut på 2d screenshots och filmer kan vara helt suveränt att verkligen spela och vara inne i


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Yuck, Age of Sigmar.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

VR är jättedåligt. Allt ser för suddigt ut, det kräver utrymme och så är spelen för simpla jämfört med vanliga spel.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

ELF
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

VR är jättedåligt. Allt ser för suddigt ut, det kräver utrymme och så är spelen för simpla jämfört med vanliga spel.

Aldrig rört vr, men känns som att du har bestämt dig för att inte gilla vr bara för att.

Vr är/var suddigt för att det inte har funnits vr heatset förrän nu med någorlunda okej upplösning.
Din vanliga dator med skrivbord kräver också utrymme. Men det är du som avgör om utrymmet är värt produkten eller ej.
Att vr spel är simpla beror ju på att utvecklarna ännu inte har kommit in i det och behöver leka sig fram en del innan de blir varma i kläderna och vet vad som fungerar. Sen behövs det heller inte lika avancerade spel för vr då upplevelsen ska vara på en helt annan nivå, så man kan lite genvägar som utvecklare. Men man kan också se det så här. Det kommer alltid att finnas spel av olika nivåer. Det är ju ex. "modernt" med pixelgrafik nu när vi ändå kan ha så mycket "snyggare" spel. Men spel lika avancerade eller mer avancerade än Half Life: Alyx kommer ju utan tvekan att bli vanligare.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Du utgör kanske hälften av all bitterhet mot VR på hela FZ. Kräver lite utrymme precis när man använder det, med Quest som kan strömma via nätverket behöver det inte vara nära datorn. De flesta har plats någonstans i en vanlig lägenhet. Sedan Vives tid har subpixelantalet ökat från 5.2 till 28 miljoner subpixlar, det är inte riktigt suddigt längre.

Har du ens testat något modernt VR-headset? Det jag letade efter var vilket headset du kallade "suddigt". Det är väldigt sällan mina vänner som testar inte tycker det är roligt, och då visar jag de simplaste upplevelserna.

Skrivet av Kleptoman:

VR är jättedåligt. Allt ser för suddigt ut, det kräver utrymme och så är spelen för simpla jämfört med vanliga spel.

Skrivet av Kleptoman:

Vr är uselt idag. Kan tänka mig att det blir ok om några år om det inte dör ut.

Skrivet av Kleptoman:

Jäkla dumheter! Alla spel med VR förutom simulatorer är kassa, man känner sig funktionshindrad(eller vad det nu heter nuförtiden). Bättre mus+tangentbord eller handkontroll så som xbox/Playstation.

Skrivet av Kleptoman:

minus eftersom det inte finns vr stöd? ni är ju dumma i huvudet! Ytterst få har vr headset och det borde således inte spela in i betyget. 1/5 får denna recension pga det.

Skrivet av Kleptoman:

Spelarsiffrorna visar att det är ohållbart att skapa VR-spel. Endast 6000 online innan det ens gått en vecka sedan release? Sålde också dåligt, mycket sämre än andra AAA spel.
Nu kommer det komma massa kommentarer om att det sålde bra för att vara ett VR-spel, kom dock ihåg att många 3D filmer också sålde bra i förhållande till hur många som ägde en sån TV, men vi vet hur det gick för den tekniken..

Skrivet av Kleptoman:

Hoppas verkligen på flopp. Ett skämt mot alla fans som väntat på HL3 och fortsättning på episode 2.

Skrivet av Kleptoman:

Antar att vi får se en liknande nyhet gällande deras vr-headset om sisådär 1-2 år

Medlem

Herr Kleptoman verkar mer än lite bitter mot VR:s framgångar

Skribent
Skrivet av Jonny Myrén:

Ja, det är synd att det är så svårt att förmedla VR med screenshots och videor. Så otroligt mycket går förlorat jämfört med den faktiska upplevelsen.

Det här har jag sagt hela tiden är största problemet med VR, det är apsvårt att marknadsföra en produkt du i princip måste prova för att förstå. När dessutom produkten är är dyr så sitter du i en riktigt jobbig sits. VR-makarna borde göra som Jehovas Vittnen, börja knacka dörr och ha med sig VR-set..

"Hej har du några minuter att prova och prata om VR".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Du utgör kanske hälften av all bitterhet mot VR på hela FZ. Kräver lite utrymme precis när man använder det, med Quest som kan strömma via nätverket behöver det inte vara nära datorn. De flesta har plats någonstans i en vanlig lägenhet. Sedan Vives tid har subpixelantalet ökat från 5.2 till 28 miljoner subpixlar, det är inte riktigt suddigt längre.

Har du ens testat något modernt VR-headset? Det jag letade efter var vilket headset du kallade "suddigt". Det är väldigt sällan mina vänner som testar inte tycker det är roligt, och då visar jag de simplaste upplevelserna.

Haha jävlar vad du köttade till där. Men det låter verkligen som han inte har spelat VR, och om han gjorde det var det för 5 år sedan. Verkar ha otroligt lite koll i alla fall om man säger så.

Jag tycker i alla fall spelet ser riktigt ballt ut, Skyrim feels.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

VR är jättedåligt. Allt ser för suddigt ut, det kräver utrymme och så är spelen för simpla jämfört med vanliga spel.

Jag har en förstagenerationens Vive och kände igen mig lite i det du skriver. Den har "dålig" upplösning och det blir ett svart rutnät mellan pixlarna.

Trots detta lyckas den lura hjärnan så till den grad att det är en ytterst obehaglig upplevelse att hoppa ut för ett stup i ett skidspel eller bli överraskad av en zombie..

Hur som helst så hade jag lagt den på hyllan ett tag pga flytt och tog nyligen fram det igen och firade med att köpa lite nya spel.. Shit, Alyx är helt ok även på gamla vive och det är ett sjukt bra spel. VTOL är fantastiskt cool flygsimulator där jag på allvar tror att jag skulle klara att flyga ett riktigt plan efter att ha övat många timmar med att landa både med och utan tiltade motorer..

Så nu finns spel som gör gamla vive till en suverän upplevelse och då har jag inte ens spanat in de nya headseten än. Hade jag inte redan haft en vive hade jag absolut plockat upp ett av de nya headseten idag. Eftersom jag redan har ett så väntar jag till nästa generation innan jag uppgraderar även om jag igår läääänge funderade på att uppgradera bara headsettet på min vive för att få bättre upplösning.

(Det jag hoppas på är att headseten blir något mindre och lättare (och kanske ytterligare lite bättre upplösning) eftersom man blir ganska svettig efter ett tag.

1
Skriv svar