Vad dricker ni när ni spelar?

Medlem
Vad dricker ni när ni spelar?

Kaffe? Öl? Vin (Rött, vitt)?

Själv var väldigt inne på ölköret, iaf när jag spelar snabba mp-spel ala Warzone, men spelar jag sp-spelså har jag nu blivit helt uppslukad av att dricka vin, riktigt inne på rödvin nu! Ser verkligen fram emot att öppna en bättre flaska Amarone (rödvin) på måndag (påskledigt) för att bli klar med Demons Souls.

Så vad dricker ni när ni spelar?

Medlem

85% av tiden blir det vatten annars Coca-Cola Zero!


signatur

Halo kompis!

FM-guru
F.d. Sisyr

Vatten allt som oftast... På helgerna kan det slinka ned någon läskeblask eller öl. Dricker en Pepsi Max just nu, till exempel!

Medlem

Vart försvann kaffe-alternativet?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Flakmonkey

Nu kunde man ju bara rösta på en sak och då fick det bli vatten. Det kanske tråkigaste alternativen men det mest korrekta. Men ska jag säga det vanligaste så är det nog:
1. Vatten
2. Kaffe
3. Öl
4. Rom

Medlem

Sodastreamad fun light. Gott är det inte, men jag gör det ändå. För jag är man (eller bara dum).


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Sodastreamad fun light. Gott är det inte, men jag gör det ändå. För jag är man (eller bara dum).

Nu inser jag att funlight är sockerfri läsk saft, men gillar verkligen kiviks lättdryck (de flest sorterna funkar) utblandat med sodastreamat vatten mycket gott. Med det sagt blir det oftast Kaffe eller något "sött" utblandat med kolsyrat vatten.

edit:
se ovan

Medlem

1. Vatten
2. Kaffe
3. Pepsi Max
4. Ööl


signatur

Allätare

Medlem

Papsi MAX. Alltid Pepsi MAX.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Pepsi Max!


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

Oftast vatten.

Men under helgen brukar det bli annat.
Brukar känna in vad som passar tematiskt.

Typ så här.
Witcher 3, Velen = rökig whisky
Witcher 3, Blood and ....WINE!!!
Cyberpunk = creddigt söderhaksöl.
Uncharted = Bud
Sherlock = Len whisky, typ McAllan.
Wreckfest = Karhu

Ganska kul att handla på bolaget när man funderar på vad för dricka passar det här spelet.

Edit: När jag verkligen laddar för en spelkväll.

Medlem

Vanligast först, sedan mindre vanligt i fallande ordning. Ovanligast längst ner.

Kaffe
Te
Öl
Vin (vitt)
Läsk
Likör


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Vatten
Kaffe
Öl
Whiskey

Har dock blivit mindre och mindre med de sista två i lockdown, har alkoholism i familjeträdet och försöker vara lite försiktig. Plus att jag börjat få så mycket ångest dagen efter av någon anledning, har nog inte druckit på nästan ett år nu trots att jag har både öl, sprit och vin hemma.

Skribent

Favoriten är helt klart en kall öl, men det kan man ju inte sitta och pimpla varje dag. Jag brukar även köpa sodavatten och blanda i en passionsfrukt – det blir sjukt gott.

Medlem

Beror på typen av spel och tillfälle, men kanske i någon sorts ordning, och det ena utesluter inte alltid det andra, speciellt inte vid ett längre speltillfälle:

Smaksatt bubbelvatten av olika smaker (finns alltid)
Te/kaffe (båda oftast med mjölk om det dricks utan tillbehör)
Sockerfri läsk/kombucha
Öl, helst en veteöl, ipa eller stout

Vid tillfällen och lämplighet kan t ex kaffe/te/öl gärna kompletteras med whiskey/rom etc och en bit god choklad!

Medlem

Red Bull & CS. Oslagbar kombo

Medlem

Oftast vatten, men ibland när man soffgejmar och inte spelar soulslikes så åker ett par kalla Asahi fram.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Kaffe, Vatten och härliga smoothies på sommaren!

Medlem

ICA Apelsin Dricka Sockerfri. Slår ut Fanta med hästlängder i vad gäller god smak av Apelsin.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Te och sedan vatten, i den ordningen. That's it.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Vatten är fullkomligt oförståeligt i min värld att man dricker när man spelar. Jag dricker vatten till måltider eller när jag gymmar. Spelar jag blir det kaffe eller öl.

Fragtjuv

Är lite olika förstås men oftast blir det vatten, Pommac eller öl.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Oftast blir det kaffe eller vatten.

Medlem

Nu spelar jag nästan uteslutande efter 20:00 när barnen sover så därför blir det oftast öl. Har jag och sambon öppnat en flaska vin på fredag eller lördag och den inte är slut när hon hoppar i säng blir det gärna att jag tar det sista glaset vid aftonens spelsession.

Medlem

Kaffe, Té, alkoholfri öl & vatten.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Vart försvann kaffe-alternativet?

Är inte kaffedrickare själv så därför jag glömde det!

Medlem

Vatten och/eller kaffe är väl det som är mest standard för mig. Är det helg eller semester händer det emellanåt att det slinker ner en Jack Daniels eller två

*Edit* -
... ett eller två whiskeyglas med JD då, inte en till två flaskor <,<

Medlem

Kaffe, kaffe, kaffe, te eller kaffe.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Trocadero Zero för det mesta. Vatten annars.

En Gfuel då och då.

Medlem

Här satt jag undrade varför Pepsi Max fortfarande existerar, tråden gav mig svaret!
Men OT.
1. Vatten.
2. Öl.
3. Whiskey.

12
Skriv svar