Du behöver scrolla jättelänge för att ta dig igenom hela listan över buggfixar i senaste Cyberpunk 2077-patchen

Robot
Du behöver scrolla jättelänge för att ta dig igenom hela listan över buggfixar i senaste Cyberpunk 2077-patchen

Det är inte bara fordon och poliser som det petas på i koden.

#cyberpunk-2077, #nyhetstips, #patch


Medlem

Buggfixar i all ära, men fyfan, lite sorgligt på flera sätt.

Medlem

"Vi försöker komma fram till om det är bra att en ändringslista är så här massiv, 3-4 månader efter release, eller lite oroande."

Oroande, eftersom det är ett bevis på hur trasigt spelet är/var.


signatur

I drank what?

Medlem

Bra. Fortsätter dom såhär ett år till så kanske jag överväger att köpa det

Medlem

Med tanke på att "Patch 1.10" till Witcher 3 var ca 13 sidor lång (med ca 600 buggfixar), så är väl detta inte mycket värre. Det spelet blev rätt bra i slutändan


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Detta kommer nog alldeles för sent, nästan som att det vore bättre att lägga releasen till våren 2021 och skeppa ett färdigt spel istället. Gillade Cyberpunk och stötte inte på några större buggar i min genomspelning, känner mig dock helt färdig med det vid det här laget så kommer inte se om den lagade versionen är bättre på något sätt.

Medlem

Jag gav upp...

Kan ni läsa in som ljudbok? ....mycket inlevelse och dramaturgi så man inte dåsar till.

Får känna lite när släppet kommer. Intressant om det ger en klar förbättring
De har ju inte varit sysslolösa i alla fall.

När DLC och next-gen patch är på plats då kastar jag mig in igen.

Medlem

blir till ett köp då.

Medlem

Kanske blir ett köp på rea nån gång nästa år, lagom tills man får tag på ett nytt grafikkort.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Skönt, var lite orolig när de endast skröt om bättre poliser/bil körning i nya uppdateringen.

Hittade dock inga fix om svävande Jackie Welles chopsticks som fick mig att stänga av, i början på spelet

Medlem
Skrivet av matt76:

Med tanke på att "Patch 1.10" till Witcher 3 var ca 13 sidor lång (med ca 600 buggfixar), så är väl detta inte mycket värre. Det spelet blev rätt bra i slutändan

...fick det till 408st ovan.

Fan vad effektiv man kan vara på stormöten via Teams!

Medlem
Skrivet av Arzei:

Kanske blir ett köp på rea nån gång nästa år, lagom tills man får tag på ett nytt grafikkort.

Optimist! (ang. graffekortet då )


signatur

I drank what?

Medlem

Ser lovande ut! Ska bli intressant att se om mitt 6800XT orkar med ray tracing.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av matt76:

Med tanke på att "Patch 1.10" till Witcher 3 var ca 13 sidor lång (med ca 600 buggfixar), så är väl detta inte mycket värre. Det spelet blev rätt bra i slutändan

Ja men det är ju konstigt att dom väljer att göra samma sak igen med Cyberpunk. Det är ju fullt möjligt att det är investerare som pushat på men ändå.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Kanske blir att köra igenom. Till hösten gissar jag..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Alltså, det mest intressanta, tyckte jag som varken köpt eller spelat än, är:
"Enabled Ray Tracing on AMD graphics cards. Latest GPU drivers are required."

Avstängd
Skrivet av neocon:

Väck mig när spelet har AI

Så... fixat


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Hade det inte vart enklare att göra ett nytt spel istället 😛


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem
Skrivet av neocon:

Väck mig när spelet har AI som är åtminstone i nivå med 20 år gamla GTA 3.

Gta1/2 hade väl mer dynamisk och responsiv polis än cp2077, t.om?
Patchens fixar är inte reviderad AI, det är förändrad spawn radius.
De kommer nog behöva bygga om polis-ai från grunden om det ska finnas en vettig sådan.

Medlem

Hahaha. Bra jävla realease. Bönder.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Skönt, var lite orolig när de endast skröt om bättre poliser/bil körning i nya uppdateringen.

Hittade dock inga fix om svävande Jackie Welles chopsticks som fick mig att stänga av, i början på spelet

Stör mig jätte mycket på dessa också. Samt redan I introt med Nomads, när man fixar bilen och drar ut ett sladd (som sedan är kvar och stoppar in en ny sladd på den gamla sladden som är kvar i motorn...)

Medlem

Får en deja vu här, det lever verkligen upp till buggfixarnivån som TW3 hade haha

Bra att de inte skitit i spelet i alla fall.
Är mer och mer övertygad att en GOTY-edition kommer sitta fint för sisådär 150 kr


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Stör mig jätte mycket på dessa också. Samt redan I introt med Nomads, när man fixar bilen och drar ut ett sladd (som sedan är kvar och stoppar in en ny sladd på den gamla sladden som är kvar i motorn...)

Små grejer som förstör inlevelsen helt. Men visst i Cyberpunk må det hända värre saker än så

Medlem

Redig patch, men försent. Rip in peace


signatur

Spela spel är kul ibland.

Gnällkuk

Så, utvecklarna som sa att de borde skjuta upp släppet tills april var med andra ord sjukt spot-on i sin uppskattning. Ser fram emot detta, hoppas det kommer typ idag, men mest troligt är väl tyvärr 31:a :/


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Fixed an issue where the urinary stream could still be visible after NPC stopped peeing and moved away from the spot.

Men nej, den var ju rolig


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av miffot:

Redig patch, men försent. Rip in peace

För sent för vad?

Jag har inte ens köpt spelet än och väntar på ytterligare patchar. Om du anser att patcharna kommer för sent, innebär det att du har köpt spelet för tidigt? Om ja, varför då?

Medlem

Bra spel! väntar på mer content nu


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Hur många läste hela listan? Ge mig "1UP" för varje JA röst

Garvade läppen av mig när FZ-Calle avslutade komiskt efter hela den milslånga raden.
__________________________________
:::EDiT:::
__________________________________
Shit. Patchen är nu släppt och Steam versionen ligger på 28.8 GB.
__________________________________


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Älskade varje sekund av cyberpunk. Ett av de bästa spelen jag någonsin spelat. Därför tycker jag det är fruktansvärt synd att det släpptes ofärdigt.
Längtar att spela igenom det igen när det är färdigt.

123
Skriv svar