Medlem

Min vän tipsar om att det går att dölja spel och spelhistorik genom att ha två steamkonton. Ett vanligt konto och ett privat. Det är bara att regga en ny e-mail. Jag tänkte bara säga det ifall någon känner någon som har en vän som undrar.

Det kan vara bra att ha två konton oavsett, särskilt ifall man har ungar eller vänner som vill spela på ens Steam-konto. Det kan vara skönt att slippa den där ”aha-ja...” kommentaren.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Det kan vara skönt att slippa den där ”aha-ja...” kommentaren.

Jag bär den kommentaren som en kungakrona.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Mer porr åt folket 😁.

Medlem

Goddag ungdomar!

Jag minns att jag älskade volleybollspelet Beach Spikers på Gamecube när det begav sig, men eftersom jag själv inte hade en Gamecube köpte jag Dead or Alive: Xtreme Beach Volley Ball 2 på Xbox 360 istället.

Hör och häpna: Beach Spikers och DoA: XBVB2 hade helt olika upplägg och fokus! Istället för att spela volleyboll skulle man samla baddräkter, fota lättklädda och bystiga fruntimmer när de kråmade sig på den paradislika sandstranden samt ge dem presenter för att fånga deras intresse. Jag, och framförallt min fru, blev väldigt upprörda över denna framfusiga oanständighet.

Jag vill därför höja ett varningens finger för att Subverse kanske inte alls är den rymdsimulator ni hoppas på.

Mvh/Ragnar - 72


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Vad i hela friden är detta? Turned-based spel med lite porr i?

Medlem

Ser ut som ett dåligt spel som försöker få uppmärksamhet med porr.

Medlem

Minussidan
- Svårighetsgraden skulle kunna ökas
- Dialogval hade varit trevligt

Plussidan
- Narrativet är lustigt och självmedvetet
- Nice cinematografi
- Seeeeex <3
- Dominatrix
- Solitt gameplay trots bristande svårighetsgrad

Tycker personligen att det är ett av de bästa porrspelen jag har lirat. Finns inte mycket till competition och med tanke på att studion endast sysslat med porranimationer tidigare så är detta inte dåligt gjort alls. De har dessutom varit väldigt tydliga med att detta är spelet som utvecklades under sina nyhetsbrev så inget lurendrejeri. Det finns gott om saker att förbättra men än så länge tycker jag gänget verkar trevligt, lite många referenser kanske men inget som förstör hela upplevelsen. Vissa av filmsekvenserna är ju legendariska, som när rumpstationen långsamt kommer in underifrån. xD

Överlag skön stämning i spelet, helt klart nöjd med de 10 eller 20 dollar (minns inte) som jag lade på Kickstartern. :3


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

FM-guru
F.d. Sisyr

Testade det, men det blev en refund. Meta-skämten hade kanske kunnat vara kul om det fanns något annat också, men manus är verkligen precis lika uselt och substanslöst som i vanliga porrfilmer samtidigt som gameplay är en snyggare variant av de twin-stick-shooters man börjar med att lära sig göra i typ GameMaker. Visst, manuset håller medvetet en låg nivå, men det gör det inte per automatik okej.

Nä tack, då föredrar jag min porr utan att behöva utstå cringe-narrativ och tradigt gameplay mellan scenerna. Sen spelar jag inte porrspel annars, så jag har inte direkt några referensramar. Kanske är det fantastiskt i jämförelse med konkurrensen (men jisses vilken låg nivå konkurrenterna ska hålla då).

Skribent
Skrivet av Sisyr:

Testade det, men det blev en refund. Meta-skämten hade kanske kunnat vara kul om det fanns något annat också, men manus är verkligen precis lika uselt och substanslöst som i vanliga porrfilmer samtidigt som gameplay är en snyggare variant av de twin-stick-shooters man börjar med att lära sig göra i typ GameMaker. Visst, manuset håller medvetet en låg nivå, men det gör det inte per automatik okej.

Nä tack, då föredrar jag min porr utan att behöva utstå cringe-narrativ och tradigt gameplay mellan scenerna. Sen spelar jag inte porrspel annars, så jag har inte direkt några referensramar. Kanske är det fantastiskt i jämförelse med konkurrensen (men jisses vilken låg nivå konkurrenterna ska hålla då).

Det låter som vad jag misstänkte. Tack för raporrten.

Medlem

Hur står det sig mot Larry-spelen i sexighet?

Medlem
Skrivet av Rejzer:

Hur står det sig mot Larry-spelen i sexighet?

Larry har ingen chans.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Testade det, men det blev en refund. Meta-skämten hade kanske kunnat vara kul om det fanns något annat också, men manus är verkligen precis lika uselt och substanslöst som i vanliga porrfilmer samtidigt som gameplay är en snyggare variant av de twin-stick-shooters man börjar med att lära sig göra i typ GameMaker. Visst, manuset håller medvetet en låg nivå, men det gör det inte per automatik okej.

Nä tack, då föredrar jag min porr utan att behöva utstå cringe-narrativ och tradigt gameplay mellan scenerna. Sen spelar jag inte porrspel annars, så jag har inte direkt några referensramar. Kanske är det fantastiskt i jämförelse med konkurrensen (men jisses vilken låg nivå konkurrenterna ska hålla då).

Nä, fy fan heller för jämförelsen med generella porrfilmer. Jesus min skapare vilken urusel jämförelse. Det är knappast något narrativt mästerverk men... alltså, ribban i porrfilmsindustrin är så jävla låg att den befinner sig under ytan. Det har aldrig sålts som något annat än ett porrspel med mer fokus på narrativ och karaktärer än som är vanligt. Här är det självmedvetet och roligt, i alla fall enligt mitt tycke. Att kritisera spelet för att narrativet inte håller någon hög nivå känns ganska kasst ärligt talat, du kan inte ha hållit koll på utvecklarna, deras generella ton på sin community-sida eller någonting annat. Man spelar ju detta för att sexuellt tillfredsställa sig själv. För mig håller det narrativa en bra nivå som gör att jag lätt kan ta till mig innehållet, det försöker inte vara mer än det utgett sig för att vara och lyckas med det ganska väl. Så för mig är det skrivna i spelet definitivt inte dåligt, inte ens i jämförelse med vanliga speltitlar.

Vilken genre ett spel tillhör och vilken publik det inriktar sig till gör ju också att själva innehållet i berättelsen förtäljs annorlunda, för mig handlar detta om att man känner till sin målgrupp och vill fokusera på en kul spelupplevelse. Finns ju få andra spel som är så sexpositiva som detta spelet, det närmaste jag kan tänka mig är Huniepop. Andra spel vågar ju knappt ens röra på skiten utan att bli på sjukt stort allvar. När var senast ni såg en sexscen i ett konventionellt spel där man faktiskt fick en känsla av lust och lek mellan karaktärerna istället för "åh, nu är romansen fulländad och vi är ett" eller "the world is dirty, and so are we, and that's beautiful." Det finns många olika sätt att förtälja sexualitet, och här har vi ett som verkligen leker med konceptet.

Detta spelet har hjärta, och att skådespelarna samt utvecklarna har haft kul under utvecklingen av spelet märks. Att jämföra detta med den genomsnittlige porrullen, och inte minst påstå att det skulle vara någon högre form av porrtittande att se på generella porrfilmer är ju mer löjligt än spelets egna komedinivå. Jag har fnissat flera gånger under spelets gång, inte minst när dildoutomjordingarna kommer i anstormning med sina.... comms. xD

Spela spelet om du vill ha lite kul när du spelar ett porrspel och njuta av animationer som är betydligt bättre än genomsnittet och ofta bättre än du ser i andra spel. Cinematografin i sig är ju faktiskt riktigt bra. Att hålla det till någon annan standard än det spelet bokstavligen hela tiden har utgett sig för är rena galenskapen. Kolla upp trailers och lite gameplay, tycker du att det ser kul ut så kommer du förmodligen att ha det riktigt trevligt i detta spelet.

Jag tänker på din kommentar lite som jag tänker på Playstation och Xbox fanboys som ska komma och kritisera Nintendos spelserier (och då har jag inte ägt en Nintendokonsol annat än 3DS på typ 20 år). Typ, "det är för barn" istället för "det är kul." Samma retoriska framgångar syns i den typen av kritik jag ser i din kommentar.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

FM-guru
F.d. Sisyr
Medlem

Det tar ju emot något att skriva en recension på denna, men ok.

Tutorial - Jag förstår att folk gör refund för fram till typ 3:e "ground combat" (när tutorialen typ släpper) tyckte jag att cringe faktorn var enorm, humorn inte jättebra och konstanta 4:e väggen referenser gjorde det inte bättre.
Efter det är dock konversationer, humor och manus ganska spot on. Spelets största styrka.

Vad gäller rymd och markstrid, så är det i grund och botten bra, men lite repetitivt. Här skulle man ganska enkelt kunna utöka variationen.. så jag hoppas att det är något de kommer att titta på.

Det är snyggt. Karaktärerna rör inte på läpparna när de pratar, men det är nog det enda som kunde varit bättre.. det går ju dock såklart inte att få till med deras begränsade resurser, och de rör ändå konstant på sig, ändrar hela tiden pose och uttryck beroende på vad de pratar om.

Sämst är:
- Ens huvudrymdskepp "Mary Celeste" känns helt dött och ganska ofärdigt. Besök det en gång, och sen kan du nära nog skippa det resten av spelet.
- Uppgraderingar skulle jag kasta i soptunnan och göra om från grunden.. kan göras så mycket bättre. Man får faktiskt aldrig göra ett enda dialogval i spelet.. men konversationerna är bra ändå.. så jag skulle lägga krutet på roligare uppgraderingar av "f3nix" (rymdstrid), "mantics" (markstridsenheter) och "waifus" (används i både rymd- och markstrid).
- Hela "sex delen" känns konstigt nog, för vad detta marknadsförts som, helt onödigt, påklistrat och tillför inget till spelet. Det gör mig inget.. det roliga är själva konversationerna som helt saknar hämmningar... men förväntar man sig att just sex-delen som någon styrka i spelet, så blir man nog besviken.

Det är early access och väldigt kort, du spelar igenom det på två kvällar eller så.. och kommer inte särskilt långt i storyn.
Jag kickstartade det för £10, och känner mig väldigt nöjd med det. Men mer än £10 är det nog inte värt just nu... om man inte känner för att sponsra dem. Jag skulle då hellre vänta tills de närmar sig en riktig release och kolla om det är mer polerat då.. dock kan det vara en idé att inte vänta tills att allt är helt klart eftersom de då planerat att höja priset.

Så just nu 2/5 "Tveksamt".
+ Roliga konversationer, story och humor räddar hela upplägget (förutom tutorialen, men det är kanske bara jag som inte gillade den)
+ Alla konversationer har voice acting
+ Spelet ser överlag snyggt ut (speciellt för några som inte sysslat med spel tidigare).
+ Inga/få buggar (men installera det på en SSD! Annars kan det bli lagg och lite för långa laddtider.. jag installerade snabbt om)
- Mer variation i uppdrag skulle behövas
- Mer valmöjligheter för uppgraderingar skulle behövas
- Huvudrymdskepp känns helt dött/onödigt som det är just nu
- Early access och därmed ofärdigt/för kort just nu

Medlem
Skrivet av lampis:

...
Jag vill därför höja ett varningens finger för att Subverse kanske inte alls är den rymdsimulator ni hoppas på.

Mvh/Ragnar - 72

Jag föreställer mig att det är nästintill exakt den "rymdsimulator" folk hoppas på.

Skrivet av Gaara:

Ser ut som ett dåligt spel som försöker få uppmärksamhet med porr.

Jag tror du ser det från fel perspektiv. Det är porr som försöker interagera med ett dåligt spel.
____________________________________________________________________________________________________

Jag är ändå rätt nyfiken på genren, och trodde att det här som dragit in så mycket pengar kanske skulle kunna bli något intressant. Efter att ha läst några recensioner på Steam så är jag nästan mer skeptisk än innan dock. En beskrev de sexuella inslagen som helt, eller nästintill, avskärmat från själva storyn, och att de snarare var något man ägnade sig åt att bevittna från kaptenens hytt. Detta skulle ju i så fall göra "spelet" helt ointressant...för mig iaf.
Kanske någons kompis som provat har det har fått ett annat intryck?

Medlem
Skrivet av Hanzo:

https://www.partitionwizard.com/images/uploads/articles/2019...

Min vän tipsar om att det går att dölja spel och spelhistorik genom att ha två steamkonton. Ett vanligt konto och ett privat. Det är bara att regga en ny e-mail. Jag tänkte bara säga det ifall någon känner någon som har en vän som undrar.

Det kan vara bra att ha två konton oavsett, särskilt ifall man har ungar eller vänner som vill spela på ens Steam-konto. Det kan vara skönt att slippa den där ”aha-ja...” kommentaren.

hah, ni plebs som har vänner. Vi riktiga introverta har inte de problemen, och kan med lätthet ha sådana här titlar i vårt bibliotek, eftersom ingen någonsin kommer förbi.

Och kommer de förbi är jag inte hemma just då.

Fast ingen kommer förbi.


signatur

I drank what?

Kan man koppla upp en vr fleshlight till spelet. Frågar å grannens vägnar


signatur

New life, New hope

Frilansare

Fantastisk tråd för övrigt.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Fantastisk tråd för övrigt.

*host*
Yup. Inte alltid man deltar i den här typen av diskussioner på offentliga forum. ;3


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Frilansare
Skrivet av Proximately:

*host*
Yup. Inte alltid man deltar i den här typen av diskussioner på offentliga forum. ;3

FZ:s vägar äro outgrundliga.

Medlem

Version 0.4.5 STORY UPDATE (5/30/22)

Länk till patchnotes (måste vara inloggad på Steam i webbläsaren för att läsa)

Inget som man känner att måste slänga sig över spelet för, men de börjar verkligen komma nån vart med det hela. Misstänker att det är minst två år till kvar av utvecklingstid innan de har uppnått allt de utlovat och vill uppnå själva.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Okej, ett rymdspel med lite tuttar - Varningsflaggorna viftar. Jämfört med Cyberpunk 2077 där nakenhet bara är "part of the landscape" och inte någon selling point så ser det här ut att vara riktat mot desperata fjortisar.

Spel med nakenhet och vuxenmaterial är ofta rent skit. Har bara hittat 2 titlar i den genren som har någon form av spelvärde (och stödjer VR), eller värde över huvud taget. De flesta är i 2D med anime flickor som bara tonåringar tycker är intressant, mycket ofärdiga tech demos och halvdana spel som släpps i early alpha och inte kommer vidare då utvecklarna tackar för pengarna och säger adios.

Seriös caveat emptor på alla såna spel. Läs recensioner noga innan ni ens tänker på att betala.

Medlem

Har kört senaste versionen nu, med min "kompis". (Gjorde jag det rätt nu?)

Så här är mitt första intryck:

Min kompis gillar animationerna enormt, oerhört välgjort för denna typen av spel. Med tanke på att det verkligen är ett spel, så höjer det ribban rejält. Lite för få bara, då man samlar på sig poäng som man sedan spenderar på att låsa upp interaktioner i kaptenens hytt. Detta gör att man blir teasad emellanåt bara, main story "låser upp" en ny waifu när man nått nyckelpungter i storyn. Lämnar den felstavningen för efterlevande. När en ny waifu har låsts upp får man förr eller senare en recruitment scen när man gjort hennes uppdrag. Så även om man skippar att gå till kaptenens hytt, så går det inte att undvika ett klipp typ en gång i timmen, beroende på hur mycket man skippar dialogen eller hur bra man är på spelmomenten. För att ha tillräckligt med upplåsningspoäng för att "hinna ha trevligt" kan man grinda storyn ett bra tag, för att byta fokus så fort du kan låsa upp ett nytt klipp blir bara frustrerande.

Vilket jag kommer till nu. Spelet är INTE lätt. Top down rymdfighter, helt i 2D, så stenar och rymdskräp kan användas som skydd när bossfighterna kommer. Jag spelar ofta spel på easy, och klarade tutorialen på sista försöket, efter 3 chanser får man "skip mission" som alternativ. Man har ett liv, tre försök. Livet tar slut samtidigt som skölden får slut på energi. Fiendeskeppen pangar på rätt friskt, men småskeppen tar man lätt offensivt. De stora skeppen lossar iväg en hel del att undvika, och sista vågen kan bli rätt brutal. Glöm att spela med en hand, det är reserverat för tiden på skeppet, inte när du har riktigt gameplay igång.

Sen har vi strategielementet, när du boardar någon eller besöker en planet. Snett uppifrån vinkel och planen är som ett bräde man ställer ut sin waifu och några aliens med diverse egenskaper. Man uppgraderar sin arsenal med XP, så kan vara värt att hålla sig till en waifu för att just hon ska få bättre stats. Valet ger dig även tillgång till distans eller närstridsvapen, vilket även gäller rymdfighterna, så pröva vad som funkar bäst för dig. Detta spelläge är det svåraste i spelet. Du kanske klarar tutorialen hyffsat lätt, men ha inte bråttom där. Önskar att det fanns ett easyläge faktiskt. Trots mina strategiskills började jag faila rätt fort. För mig kändes det lite som att spela på very hard. Placeringen verkar väldigt viktig. Du vill få in en attack från flanken där armor är svagare. Jämför man med schack, så blir man matt om man försöker plocka drottningen framifrån.

Så detta spel är inte casual som typ matcha tre i rad, som många spel i genren använder som en ursäkt för att kalla det för spel. Rymdstriderna är i klass med många 2D-spel som vill vara riktiga spel. Det roliga är att Subverse känns betydligt mera polerat än många av indie-spelen i den genren. Om man gillar pixelshoters som R-type och liknande 2D, så kommer man ha behållning av rymdstriderna i detta spel. Riktigt snyggt och ett 1060 räcker för att ha allt i ultra/4K, så väldigt lättdrivet.

Så lite betyg:
Grafik/ljud rymdfighter: 5/5
Grafik/ljud strategi: 3/5
Grafik/ljud under Dialog/story: 4/5
Grafik/ljud Animationer och mellansekvenser: 5/5 (verkligen toppklass för genren)

Story: Överaskande bra, dynamisk dialog och sköna snubbar, utöver alla waifus.

Humor: 4/5
Politiskt korrekt: Nej. Har man inställningen att porr inte kan höra hemma i välgjorda spel kommer man inte gilla detta.
Omspelningsvärde: En gång om dagen?

Dialogerna och storyn blir ganska snabbt mycket bättre efter att du kommit in i spelet en bit. Problemet med denna typen av spel är väl att många inte har tålamod och kör skip dialouge lite för ofta, då missar man guldkornen. Humorn är på deadpool-nivå med lite extra 18+ krydda och dina waifus har tydliga personligheter och egenskaper som kan bli nödvändiga för att ens klara spelmomenten. En bit in i spelet låser man upp ett fotoläge och du kan gå på dejt med dina waifus och ge dom presenter du hittar när du utforskar planeter och galaxer för att låsa upp poseringar. Ge rätt gåva till rätt waifu, så maxar man värdet på gåvan. Androiden vill gärna ha det hackade bitcoinkontot och motoroljan t ex. Har sett värden på 15 till 60 poäng typ, kanske finns någon guide om man vill maxa?

Finns inga fusk eller koder för de som slår i väggen och trodde det skulle gå att låsa upp waifus med en hand. Wemod är enklaste trainern och lösningen på det problemet. Ja, jag erkänner mig besegrad av ett "porr-spel" vilket kanske visar att Subverse håller rätt hög klass även i spelmomenten. Det krävde mera skills än min kompis hade tid med. Han var mest impad över "tyngden" i animationerna och det stora/breda urvalet av klipp att låsa upp. Här finns det något för alla, heh..

Det får räcka för nu, vid den här tidpunkten var spelet i version 0.6 typ, så läser du detta i framtiden och spelet är 1.0, så kan du säkert lägga på några poäng på betyget. För att sammanfatta:

TL DR: Subverse är bra! (imho)

ZF
Medlem

Fan-service är ett väl beprövat sätt att sälja, i de flesta medier och genrer. Var gränsen går för acceptansen i mittfilen verkar mest vara en fråga om nutidsandan.

Varför spelare verkar ha mer skam för det än andra subkulturer måste vara på grund av den långt etablerade skammen att vara spelare i sig antagligen.

Vad jag undrar mest är om det är lika träigt meningslös dialog som i DBDs "datingsimulator"?

Skrivet av Lindhenberg:

Har kört senaste versionen nu, med min "kompis". (Gjorde jag det rätt nu?)

Om rätt innebär "mycket värre", så ja..

Medlem
Skrivet av ZF:

Vad jag undrar mest är om det är lika träigt meningslös dialog som i DBDs "datingsimulator"?

Dialogen i Subverse skäms inte för sig, är rättfram och väldigt varierad och personlig, nästan alltid med glimten i ögat. De sätter tonen direkt i tutorialen, sen blir det bara bättre. Känns påkostat och sätter ribban högt för speldialog, speciellt i denna genre, där man inte förväntar sig det. Ja menar, det finns riktiga spel som är så cringe att man inte pallar, där de som läst dialogerna inte ens använt tonalitet och får en nyhetsrapport från SVT att kännas spännande. Här känns det som att de haft roligt, ett passionsprojekt med värme bakom. Så träig är nog det sista jag skulle kalla den. In fact, om jag skulle göra ett liknande spel, skulle jag vilja ha med ett par av röstskådisarna från Subverse, så verkligen imponerande för genren skulle jag sammanfatta dialogen.

DBD är väl dessutom bara text med animationer som stillbilder med blinkande ögon?

Citat:

Om rätt innebär "mycket värre", så ja..

Haha, nån måste ju sätta ribban, så tråden inte dör. Fansen verkar väldigt nöjda med 0.6 iallafall. Ge den här videon några sekunder, för att se om det är något för dig:

Safe for work, om du har hörlurar.

12
Skriv svar