*Hillbilly-racern Wreckfest kommer till PS5

Robot
*Hillbilly-racern Wreckfest kommer till PS5

Med dynamisk smuts och 60 fps. Xbox Series-versioner kommer senare.

#bugbear, #wreckfest


Medlem

Yes, WreckFest är ett skoj spel. (FlatOut without Nitro) Dessa spel måste få plats att finnas i spelvärlden.
Har dock inte lirat det så mycket då jag har massor av annat i BackLoggen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Önskar verkligen detta hade stöd för splitscreen.

Medlem

Funnits ett tag redan på Game pass i 60 fps om du har series X/S. Kanske skulle uppdatera artikeln?

Medlem

Ja jag är säker på att Series X fick uppdatering för ett par veckor sedan.
https://gamerant.com/wreckfest-xbox-series-x-upgrade-ps5/


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Avstängd

Jag är säker på att xbox versionen säkert är jättebra även den. Dock saknar just den versionen något som branschfolk verkar tycka är den riktiga gamechangern denna generation... Haptic feedback


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Verkar som detta mer blir en "Next-Gen" version av spelet ifråga, till skillnad från den lilla uppdatering som spelet fick till XSX tidigare (4K/60FPS).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Älskar Wreckfest kommer garanterat köpa!

Medlem
Skrivet av matt76:

Verkar som detta mer blir en "Next-Gen" version av spelet ifråga, till skillnad från den lilla uppdatering som spelet fick till XSX tidigare (4K/60FPS).

Vad blir skillnaden förutom att de anpassat för handkontrollen och att man tvingas betala?

Edit: hittade!

Har inte läst nyheten så noga, Sorry.

Medlem
Medlem

Detta uppdaterades till xbox series x häromdagen och jag har spelat som en vettvilling. Så här sjukt skoj har jag inte haft med ett racingspel sen... ja vette tusan.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Önskar verkligen detta hade stöd för splitscreen.

Samma här, så djupt besviken på att de inte gjorde ett splitscreen läge.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Vad blir skillnaden förutom att de anpassat för handkontrollen och att man tvingas betala?

Edit: hittade!

Har inte läst nyheten så noga, Sorry.

Care to share?


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Köpte det 2014 som early access, då den hette "Next Car Game".


signatur

autograph

Medlem

Så jävla tråkigt att det finns så få servers med realistic läge... och dom man hittar har massa regler som att banna en för cornerbomb. Älskar spelet och har över 100 timmar men svårt att hitta bra servers. Normal då bilarna tål bli kvaddade 25 gånger om är inte särskilt skoj i ett spel som marknadsför sig med mayhem. Har väl en 3 stycken favoritservers som man kör, då de är spelare inne

Medlem

Ett av de roligaste bilspelen sen första Carmageddon men de kunde gärna göra något åt den sega serverbläddraren. Det finns iaf vettiga servrar på steam (fanns typ en på Origin, och den var privat...)

Klart värt den lilla kosingen de begär om man gillar folkrace-ish krasch-å-bang ^^

Medlem

Körde platinum på det för länge sedan och skaffade season pass 1 & 2, det är någonting med bilspel och realistiska skador. Bugbear får till det snudd på perfekt.

Lirar varje helg med kollegan på PS4 efter snart två år, och har märkt att det bara tycks bli fler spelare.

Kan det bli ett season pass 3 tro?


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem
Skrivet av Checker:

Care to share?

Dynamic dirt on vehicles

Improved shadows, particles, and environment lighting

Higher resolution textures

Increased amount of foliage

Godrays

New visual effects for skidmarks

DualSense haptic effects

Much faster loading times

Det ovan stod i nyheten råkade hoppa rakt in i forumsdelen.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Ja jag är säker på att Series X fick uppdatering för ett par veckor sedan.
https://gamerant.com/wreckfest-xbox-series-x-upgrade-ps5/

Det här är en större uppdatering som även kommer till Xbox för den som vill betala.

https://twitter.com/THQNordic/status/1376597914638778375?s=20

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Dynamic dirt on vehicles

Improved shadows, particles, and environment lighting

Higher resolution textures

Increased amount of foliage

Godrays

New visual effects for skidmarks

DualSense haptic effects

Much faster loading times

Det ovan stod i nyheten råkade hoppa rakt in i forumsdelen.

Ahaa. Så den nuvarande xbox versionen saknar dessa alltså? Den har bara 4k 60 fps som förbättringar eller?


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Ahaa. Så den nuvarande xbox versionen saknar dessa alltså? Den har bara 4k 60 fps som förbättringar eller?

Om du inte betalar har ingen av konsolerna eller pc det. Pga tekniska svårigheter så har ps5 inte ens 4k60 om du inte betalar extra för det. Alla format får sedan det här som man kan betala för.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Det här är en större uppdatering som även kommer till Xbox för den som vill betala.

https://twitter.com/THQNordic/status/1376597914638778375?s=20

Tack. Kan du hjälpa mig att förstå: kan jag betalat för att få ännu bättre Wreckfest eller är detta ett nytt spel?

"Due to technical limitations, the 4K + 60FPS patch was only available for the Xbox-version of last gen Wreckfest.
The native current gen version will be paid on both consoles and includes more than just better resolution and higher FPS."


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Tack. Kan du hjälpa mig att förstå: kan jag betalat för att få ännu bättre Wreckfest eller är detta ett nytt spel?

"Due to technical limitations, the 4K + 60FPS patch was only available for the Xbox-version of last gen Wreckfest.
The native current gen version will be paid on both consoles and includes more than just better resolution and higher FPS."

Både och? Du kan köpa det fritt till Series X /PS5 till fullpris. Om du redan äger det kan du betala mindre pengar för den uppdaterade versionen.

Du kan även fortsätta spela det på Series X om det är 4K60 du är ute efter.

Men det är ju inte ett helt nytt spel. Alla övriga uppdateringar kommer fortsätta släppas till de gamla versionerna.

Redaktör
Skrivet av perihelion74:

Funnits ett tag redan på Game pass i 60 fps om du har series X/S. Kanske skulle uppdatera artikeln?

Skrivet av Pretorian24:

Ja jag är säker på att Series X fick uppdatering för ett par veckor sedan.
https://gamerant.com/wreckfest-xbox-series-x-upgrade-ps5/

Skrivet av Ribcage:

Det här är en större uppdatering som även kommer till Xbox för den som vill betala.

https://twitter.com/THQNordic/status/1376597914638778375?s=20

Jag missade det, har uppdaterat nyhet. Tack!


signatur
Medlem

Är det lite som Destruction derby 1 och 2, till Ps1? För dom var riktigt roliga. Har dock inte haft någon konsoll, sen Ps 1 tyvärr.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Redaktör
Skrivet av kallandes:

Är det lite som Destruction derby 1 och 2, till Ps1? För dom var riktigt roliga. Har dock inte haft någon konsoll, sen Ps 1 tyvärr.

Det är med som en av flera spelformer. Den största är vanlig banracing som folkrace på banor som blandar asfalt och grus, sen finns mer påhittiga spelformer som banor med loopar och 8-former, och även vansinnesgrejer som att krascha med gräsklippare, köra race med soffbilar mm. Det är som ett mer realistiskt (i körkänslan) Flatout, utan nitro och med bältet på (man flyger inte genom framrutan).


signatur
Medlem
Skrivet av Ribcage:

Både och? Du kan köpa det fritt till Series X /PS5 till fullpris. Om du redan äger det kan du betala mindre pengar för den uppdaterade versionen.

Du kan även fortsätta spela det på Series X om det är 4K60 du är ute efter.

Men det är ju inte ett helt nytt spel. Alla övriga uppdateringar kommer fortsätta släppas till de gamla versionerna.

Vad konstigt. Jag går in på Xbox.com och säker fram spelet och där står det att jag äger det (vilket jag gör). Men hur betalar jag för att uppdatera?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av deezel:

Ett av de roligaste bilspelen sen första Carmageddon men de kunde gärna göra något åt den sega serverbläddraren. Det finns iaf vettiga servrar på steam (fanns typ en på Origin, och den var privat...)

Klart värt den lilla kosingen de begär om man gillar folkrace-ish krasch-å-bang ^^

Ja, barnsligt roligt.

Länge sen ett spel har roat mig som detta.

Edit: Har inte ens spelat något annan än detta sedan 2 veckor tillbaka sen uppdateringen till Xbox kom. Stödköpte expansionerna också, då jag spelar genom Gamepass.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Vad konstigt. Jag går in på Xbox.com och säker fram spelet och där står det att jag äger det (vilket jag gör). Men hur betalar jag för att uppdatera?

Det kommer den 1a juni till PS5 och efter det till Series X och PC. Så du spelar redan den bästa konsolversionen åtminstone ett tag till.

Trevligt att det kommer sån uppdatering till konsolerna, alltid roligt när gamers får lite bättre ögongodis till spelen


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

12
Skriv svar