Elddraken Charizard är het - Pokemon-kort sålt för 2,7 miljoner kronor

Robot
Elddraken Charizard är het - Pokemon-kort sålt för 2,7 miljoner kronor

Det blir dyrt om man ska samla alla.

#auktion, #charizard, #pokemon


Medlem

Blir nog att börja söka i lådorna efter Pokémon kort.. kan nog finnas något trevligt i gömmorna

Medlem

Jag hade det kortet. Ingen aning om 1st edition men precis den bilden och glittergrejset. Den och massa andra i en pärm.
Någon snodde pärmen från mig :')


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Aldrig sålt, mest lånat ut och aldrig fått tillbaka. Så avyttrade jag grejer.

Donkey Kong II i originalkartong kanske är värd en peng? Har inte behov att sälja den.

Har även ett par gamla Air Jordan i toppskick från mellanstadiet....jag vet att de är värda en slant i det skick de är. De får nog stå och jäsa i värde lite till innan de säljs om någonsin.

Redaktör
Ponny

Mitt amiibo-samlande verkar ändå ekonomiskt försvarbart. I jämförelse.


signatur

En Bamseponny av folket

Frilansare

Hur mycket går Ronka för, eller var det en annan serie...

Medlem

Tufft.
Jag har inga first edition, men jag har en pärm med runt 58 Charizard. 8 från Base Set 2. 23 "vanliga" från Base set, 27 "shadowless".

Då kanske någon får för sig att jag gillar Charizard.
Men då har de fel. Jag HATADE Charizard som barn. Så jag såg till att byta till mig alla så att ingen annan kunde leka med dem.
Redan som barn spelade jag spel av helt rätt anledningar. 🙄🙄🙄

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Mitt amiibo-samlande verkar ändå ekonomiskt försvarbart. I jämförelse.

Ja verkligen. Men det tar emot varje gång jag tänker på att jag fortfarande behöver qbby i min samling.

New in box samlare här.
Tror jag har omkring 191 unika amiibos nu.
Har även några extra, lösa för att hålla mig borta frestelsen att öppna dem andra.

Medlem

Jag och en vän samlade på Pokémon-korten ihop och vi hade varsin pärm med uppsättning alla kort från gen 1. Vi båda slutade när gen 2 kom då vi inte orkade samla ihop allt igen.
Flera år senare när jag ville ta fram de gamla korten igen så fick jag veta att mina föräldrar gett bort korten utan min vetskap med anledningen "Du använde ju dem aldrig ändå"

Oklart hur skicket på korten hade varit idag men när nyheter som dessa kommer så brukar jag vidarebefordra till dem.

Medlem

Jag har ett sådant här men jag gömde det när jag var liten hos farfar och kan inte för mitt liv hitta den! Han säger att inte kastat nått men men

Medlem

Jag har en hel drös med gen 1 Pokémonkort... dock är är alla lite skavda, inga samlarvärde direkt kanske Tror jag nästan har hela första uppsättningen komplett.

Medlem

Jag har också en hel del Pokémon (gen 1) kort. Kanske dags att lägga ut de på ebay! Tror ni verkligen man kan få så mycket för de?

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Jag har också en hel del Pokémon (gen 1) kort. Kanske dags att lägga ut de på ebay! Tror ni verkligen man kan få så mycket för de?

För att man ska kunna få ut något av värde av dom behövs dom först klassificerats av något av de större rating företagen. Sen behöver dom vara i bra skick för att kunna få någon vettig peng för det. Exakt siffrorna vet jag dock inte.

Medlem

Är väl en jäkla trend på twitch nu att folk köper lådor med kort och öppnar, är ju mer eller mindre gambling då varje låda kostar runt $30000 eller något.

Medlem
Skrivet av Ghan:

För att man ska kunna få ut något av värde av dom behövs dom först klassificerats av något av de större rating företagen. Sen behöver dom vara i bra skick för att kunna få någon vettig peng för det. Exakt siffrorna vet jag dock inte.

Yes make sense. Var hittar man ett sånt företag då? Mina är nog inte i toppskick direkt, om man kommer ihåg rätt från när man var liten så slängdes korten runt lite hur som helst.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Jag har också en hel del Pokémon (gen 1) kort. Kanske dags att lägga ut de på ebay! Tror ni verkligen man kan få så mycket för de?

En del, i alla fall. Kortet det rör sig om i artikeln är en förstautgåva, vilket även syns med det tryck på kortet "1st Edition".
De trycktes i en ganska liten upplaga och såldes (förstås) bara i USA.

En del äldre kort kan du allt få en bra peng för om de är i väldigt bra skick även om de inte är förstautgåvan.

Om dina bara är i okej skick, eller har spelats med, så är det inte värt att få dem värderade. Inte ens rakt ur paketet får de alltid en värdering om bra skick. Det lär kosta mer än du lär få för dem.

Medlem

Önskar man inte gav bort sina kort till barnen i byn för jäkla massa år sedan, tveksam om jag hade något va större värde men man vet aldrig.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Mitt första pokemon-paket jag öppnade fick jag just Charizard i sån glitter. Har dock ingen aning om edition, och mina kort är nog borta sedan länge.

ELF
Medlem

Önskar att man lade ned mer tid på Pokémon när man var yngre när man läser nyheter som denna. Men tyvär så var det inte tillräckligt många som spelade då. Blev bara att man köpte något litet paket och sen senare så gav jag bort eller sålde. Minns ej vilket.

Skrivet av Girre:

Jag och en vän samlade på Pokémon-korten ihop och vi hade varsin pärm med uppsättning alla kort från gen 1. Vi båda slutade när gen 2 kom då vi inte orkade samla ihop allt igen.
Flera år senare när jag ville ta fram de gamla korten igen så fick jag veta att mina föräldrar gett bort korten utan min vetskap med anledningen "Du använde ju dem aldrig ändå"

Oklart hur skicket på korten hade varit idag men när nyheter som dessa kommer så brukar jag vidarebefordra till dem.

Det är nu du ska skänka bort deras bil om de inte använt den på länge ;p


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Jag har också en hel del Pokémon (gen 1) kort. Kanske dags att lägga ut de på ebay! Tror ni verkligen man kan få så mycket för de?

Alla kort är ju inte lika dyra som en PSA 10 First edition Charizard, men dom kan garanterat vara värdefulla. Har säkert några 1000-tals kronor i Pokemonkort i min samling, men dom kommer stanna där ett bra tag till

Och det där med PSA syftar på just företaget. https://www.psacard.com/ Typ inga kort är i PSA 10 kvalitet längre. Och det är faktiskt ganska dyrt att få dom värderade och verifierade, och är nog inte värt det om du inte tror att dom kan få en hög gradering. https://www.psacard.com/services/tradingcardgrading

Medlem

Sålde mitt album med kompletta 151 första för strax under 3000kr för typ 20 år sen. Undrar vad värdet hade varit idag. Många var holos.

Medlem

Helt sidorspår, spelade man med pokemon eller bara samlade man dom?
Typ som Magic eller MLP The Card Game

Medlem

Är det ingen annan som reagerar på att det står eld drake om charizard? För han är ju bokstavligt talat INTE en drake. Alla drakar har ju "dragon" som typ.

@Rejzer jupp. Precis som Magic, fast lite simplare regler. Kan spela med min 9 åring utan eg problem.
Hon fick två billiga lekar i julklapp

Medlem

Skrev ett inlägg här tidigare, som jag tog bort, då jag trodde jag hade ett Charizard kort.

Kom så klart ihåg åt helvete fel, det är ju den gröne djäveln jag har!!!!

Medlem

Sjukt ångest jag får när jag ser detta och har svårt att erkänna. När jag liten och måste varit runt 1999 så tyckte jag Charizard hur cool som helst så bytte till mig alla på skolan, hade hela 5 (!) stycken och vad gör jag...

Glömmer dem i byxfickan och kan meddela att Pokémon kort gillar inte tvättmaskin.

Medlem

För att vara petig så klassas Charizard INTE som drake utan fire/flying

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Alla kort är ju inte lika dyra som en PSA 10 First edition Charizard, men dom kan garanterat vara värdefulla. Har säkert några 1000-tals kronor i Pokemonkort i min samling, men dom kommer stanna där ett bra tag till

Och det där med PSA syftar på just företaget. https://www.psacard.com/ Typ inga kort är i PSA 10 kvalitet längre. Och det är faktiskt ganska dyrt att få dom värderade och verifierade, och är nog inte värt det om du inte tror att dom kan få en hög gradering. https://www.psacard.com/services/tradingcardgrading

Ja så är det nog. Inte så stor chans att man har miljoner liggandes i en kartong nere i källaren direkt. Tack för tipset iallafall! Ska kika in på PSAcard oavsett bara av nyfikenhet.

Medlem
Skrivet av Rejzer:

Helt sidorspår, spelade man med pokemon eller bara samlade man dom?
Typ som Magic eller MLP The Card Game

Det är ju ett kortspel. Många spelar det fortfarande idag, mest känt är väl Pokemon World Championship. Där tävlar dom i TCG (kortspelet) och VGC (Pokemon-spelen). https://www.wikiwand.com/en/Pok%C3%A9mon_World_Championships

Är du sugen på att testa så finns Pokemon TCG Online. https://www.pokemon.com/se/pokemon-tcg/spela-online/

1
Skriv svar