Beat Saber möter vikingar i Ragnaröck

Robot
Beat Saber möter vikingar i Ragnaröck

Rytmspelen hakar på vikingatrenden.

#beat-saber, #ragnaröck


Medlem

såg nice ut om man hade VR att köra på dvs ^^

Medlem

Hade man haft VR så hade det varit ett givet köp!

Medlem

Det där såg riktigt kul ut och bra recensioner har det fått. Tack för tipset. Blir ett köp.

Medlem

Tycker det är synd att spel som Beatsaber inte har så man kan använda egna låtar eller spotify. De kunde haft så om man betalade för spotify så kunde den listat de låtar som man kan använda. (Det finns ju mods för olika låtar).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Bra spel, rekomenderas.
Lite skonsammare än beat saber men man blir lika svettig. Dessutom vem kan tacka nej till såna här låtar och vikingatema


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ankh:

Tycker det är synd att spel som Beatsaber inte har så man kan använda egna låtar eller spotify. De kunde haft så om man betalade för spotify så kunde den listat de låtar som man kan använda. (Det finns ju mods för olika låtar).

Finns nått rytm-spel (minns inte vilket) där man fritt kan importera egna låtar så genereras "banan" automatiskt.
Tyvärr så blir det inte på långa vägar lika bra som riktiga banor som folk knåpar ihop själv.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Haha vid Odins skägg, det här är ett givet köp! Men det får vänta till efter man lirat klart Evil Genius 2 innan det blir spela..!

Medlem

Skulle det komma till Playstation hade det kunnat vara intressant, annars inte.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Finns nått rytm-spel (minns inte vilket) där man fritt kan importera egna låtar så genereras "banan" automatiskt.
Tyvärr så blir det inte på långa vägar lika bra som riktiga banor som folk knåpar ihop själv.

Nej det vet jag, audioshield hade det tidigare. Men min poäng är att om man kunnat connecta spotify till den så borde det vara fritt fram för moders att dra nytta av det. Konstigt att inte spotify är intresserade av en sån här sak - de får ju pengarna oavsett vilket.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Nej det vet jag, audioshield hade det tidigare. Men min poäng är att om man kunnat connecta spotify till den så borde det vara fritt fram för moders att dra nytta av det. Konstigt att inte spotify är intresserade av en sån här sak - de får ju pengarna oavsett vilket.

Då förstår jag, skulle vara smidigt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Blir inte detta lite som att spela luftgitarr? Tänker på feedback på trumslagen. Har aldrig provat VR så kanske inte blir så konstigt när man väl spelar?

Medlem
Skrivet av baggso:

Blir inte detta lite som att spela luftgitarr? Tänker på feedback på trumslagen. Har aldrig provat VR så kanske inte blir så konstigt när man väl spelar?

Kontrollerna har haptik som gör att det känns som att du slår mot något fast objekt. Om du menar ljudet på trummorna eller dylikt så är det inte en parameter i det här spelet, det handlar bara om timing.

Medlem
Skrivet av baggso:

Blir inte detta lite som att spela luftgitarr? Tänker på feedback på trumslagen. Har aldrig provat VR så kanske inte blir så konstigt när man väl spelar?

Som ovan skrev så är det hapik som gör att kontrollerna skakar till av trumslagen så det känns i händerna.
Det kombinerat med det visuella + ljudet som VR ger gör att man "lever sig in".
Man slår i praktiken mer eller mindre genom trummorna i verkligheten men man uppfattar inte det när man är ingame.
Provar du VR nån gång så förstår du nog


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Kontrollerna har haptik som gör att det känns som att du slår mot något fast objekt. Om du menar ljudet på trummorna eller dylikt så är det inte en parameter i det här spelet, det handlar bara om timing.

Skrivet av Molotov:

Som ovan skrev så är det hapik som gör att kontrollerna skakar till av trumslagen så det känns i händerna.
Det kombinerat med det visuella + ljudet som VR ger gör att man "lever sig in".
Man slår i praktiken mer eller mindre genom trummorna i verkligheten men man uppfattar inte det när man är ingame.
Provar du VR nån gång så förstår du nog

Ah okej! Ja jag måste prova detta 👍

Medlem

Ser riktigt skoj ut, och bra musik dessutom. Lär bli ett köp framöver

Medlem

Lät fantastiskt när jag läste artikeln, men ganska besviken efter trailern. Kan inte tänka mig att det är i närheten av BS. Finns ju hur mycket Metal i BS som helst om man nu är sugen på det.

Medlem
Skrivet av arelion:

Lät fantastiskt när jag läste artikeln, men ganska besviken efter trailern. Kan inte tänka mig att det är i närheten av BS. Finns ju hur mycket Metal i BS som helst om man nu är sugen på det.

Det är fortfarande EA men endå väldigt polerat.
Till skillnad från Beat saber så tävlar man inte bara mot en highscore utan det är ett faktiskt race.
Kör man singleplayer så tävlar man mot sin bästa tid/distans som är ett spökskepp eller så tävlar man mot andra i MP.
Man misslyckas inte som i Beat saber utan man kör tills låten är slut så ser man hur långt man kom.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Inte provat själv men det såg inte ut att ha lika skönt flow som beat saber har, där man ska slå från olika vinklar och kan flaxa lite med armarna som man själv vill.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Finns nått rytm-spel (minns inte vilket) där man fritt kan importera egna låtar så genereras "banan" automatiskt.
Tyvärr så blir det inte på långa vägar lika bra som riktiga banor som folk knåpar ihop själv.

Vib Ribbon hade det redan på första PlayStation. Byt ut spelskivan mot valfri musik-CD.

Medlem
Skrivet av snubben:

Inte provat själv men det såg inte ut att ha lika skönt flow som beat saber har, där man ska slå från olika vinklar och kan flaxa lite med armarna som man själv vill.

Många klagar att Beat saber är oergonomiskt.
Jag som kör Oculus tycker också det om jag inte använder "claw grip" då blir svärden som en förlängning av armarna.

Ragnarock är det bara trumma som gäller, blir lite mer ergonomiskt och variationen ligger i hur man trummar i takt och att det är 4st trummor + sidotrummorna för boost.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skaffat spelet och spelat det en del och det här är riktigt roligt. Rekommenderas starkt!

1
Skriv svar