Prissättning vid försäljning

Medlem
Prissättning vid försäljning

Hej!
Jag har en hel del gamla spel och konsoler som jag vill försöka sälja framöver.

Någon som har tips på hur jag på ett bra och enkelt sätt kan hitta och sätta ett värde/pris på mina saker så att det sen kan öka chansen för att de faktiskt blir sålda?

Mycket tacksam för alla tips, råd och hjälp jag kan få

Mvh


signatur
Medlem

Kolla Ebay/Tradera, liknande auktioner som har avslutas. Förhoppnings så får du en finger visning

Medlem

Finns en del etablerade grupper på Facebook för just detta ändamål, bland annat denna. Där hittar du mycket information i form av tidigare försäljningar av det mesta i tv-spels väg.

PS. Sälj aldrig något i PM 🙂

Medlem
Skrivet av k1ssk1ss:

Finns en del etablerade grupper på Facebook för just detta ändamål, bland annat denna. Där hittar du mycket information i form av tidigare försäljningar av det mesta i tv-spels väg.

PS. Sälj aldrig något i PM 🙂

Inte via PM alltså? Får jag fråga varför jag inte bör göra det?


signatur
Medlem
Skrivet av MrStrange:

Inte via PM alltså? Får jag fråga varför jag inte bör göra det?

Absolut. Det är inte helt ovanligt om att man kan bli kontaktad via PM genom t.ex nämnda grupp, om man börjar lägga ut annonser eller ställa frågor, och få skambud. Ett spel kan variera väldigt i pris beroende på små detaljer så som vilken landskod ett spel kan ha eller om det medföljer en manual som är sällsynt. Detaljer som är svåra att veta om man är novis i ämnet.

Lite allmänna tips. Beroende på vad du tänkt att sälja och hur eftertraktat det är, så är det generellt sett mest lönsamt att sälja spel och konsoler enskilt. Som första personen i denna tråd nämnde så är Tradera en bra utgångspunkt att få sig en prisbild. Länkade Facebook grupp kan dock ge dig mer ingående information om en produkt, t.ex. om manualer eller boxar påverkar priset.

Var ett tag sedan jag höll på med detta själv och vet inte riktigt hur gruppen lever idag, finns även andra och grupper även bara för värderingar.

Medlem

Sålde lite på Tradera. tycker man får fair pris för vad varorna är värt där, helt klart.

1
Skriv svar