CD Projekt stöper om företaget ordentligt - Stora förändringar väntar

Robot
CD Projekt stöper om företaget ordentligt - Stora förändringar väntar

Bättre kommunikation, parallella projekt och mer när den polska studion snackar framtid.

#cd-projekt, #cyberpunk-2077, #nyhetstips, #the-witches


Medlem

Aktievärdet har minskat med mer än 50% sen i julas :]

Medlem

Det är bara att sluta ljuga om sina produkter innan release så kommer det nog gå bra.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av delli:

Aktievärdet har minskat med mer än 50% sen i julas :]

Ouch!


signatur
Medlem

Mindre snack, mera verkstad. Det är det CDPR måste göra för att vinna tillbaks sin fanbase. Som det här med W3 Next Gen update. Varför annonserar dom att det kommer släppas i andra delen av 2021?? Är inte det väldigt dumt när dom inte ens kan hålla sina patcher inom lovad releasetid? Meddela istället när produkten i sin helhet är klar - Nu släpps det om 1 månad eller 2 veckor whatever.

Medlem

Jag hoppas de reder ut det här. Helt rätt att lära sig av sina misstag och göra förbättringar. Tyckte själv att det de förmedlar verkar seriöst och med eftertanke. De har ju talang för berättande och kreativa är de. Vill verkligen inte gå miste om det i framtiden. Gillar deras långsiktighet. De kan ju egentligen, det vet vi.

Kommer inte ifrån det att det känns som gått fel under CP2077 utvecklandet är interna kommunikatoner. Vilket även framgår med den tvärfunktionella setupen de vill ha. Apsvårt att få en överblick och påverka vad olika team och individer gör, speciellt när varenda jävel jobbar hemifrån. Pratar av egen erfarenhet.

Medlem

Skönt att kritiken ser ut att ha landat ordentligen i företaget. Andra kolosser i branschen verkar immuna.

Även om jag inte drabbades så är det oförsvarbart att spelet flöt så dåligt på last gen-konsoler.

Nu gäller det att visa att det skett en förändring. Vi vinner alla på att företaget fortsätter vara kungar på tronen och producera episka rollspel.

Witcher 3 är fortfarande oöverträffat i min bok och jag vill ha fler såna spelupplevelser.

Medlem

Var väll inget fel på Cyberpunk?
5/5 och årets spel bland läsarna

Själv bedömmer jag nog spelet som ett 2 eller 3/5 och absolut inte i närheten av vad The Witcher var.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

På pappret låter förändringarna bra. Högre grad av kommunikation, samarbete och rörlighet inom företaget är ju positivt. Den stora frågan är hur lång tid det faktiskt tar att införliva detta och få med folk på det agila spåret (samt att det implementeras på ett bra sätt, dvs inte leder till en massa låtsasarbete).


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem

Tydligen har multiplayer delen av Cyberpunk lagts ner/lagts på is.

Men det kommer komma någon typ av multiplayer för att göra SP upplevelsen bättre.

https://www.videogameschronicle.com/news/cd-projekt-has-recon...

Medlem

Bekväma meningar och fina ord är vad jag läser...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Var väll inget fel på Cyberpunk?
5/5 och årets spel bland läsarna

Själv bedömmer jag nog spelet som ett 2 eller 3/5 och absolut inte i närheten av vad The Witcher var.

Ska du göra den jämförelsen så får du nog göra det vid samma tidpunkter. Jag själv hade inte några problem med Witcher 3 vid release, men nog var det många som hade det. Det tog ett bra tag innan Witcher 3 blev vad det är idag. För jag antar du inte syftar på The Witcher 1 ^^ Det var inte heller kalas vid release

Medlem
Skrivet av Molotov:

Var väll inget fel på Cyberpunk?
5/5 och årets spel bland läsarna

Själv bedömmer jag nog spelet som ett 2 eller 3/5 och absolut inte i närheten av vad The Witcher var.

Lite så jag gör med - alltså, spelet blir nog bra i slutändan...men jag förstår inte hur alla fanboys kan försvara dom med just det argumentet "den blir bra när den är färdigpatchad!".


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

FM-guru
F.d. Sisyr

Ibland behövs det en rejäl motgång för att man ska fatta att något är galet och börja förändra. Ubisoft var ju med om något liknande i samband med släppet av Breakpoint (och andra spel dessförinnan, men Breakpoint blev brytpunkten*) och ändrade sin strategi därefter.

* pun very much intended

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Skönt att kritiken ser ut att ha landat ordentligen i företaget. Andra kolosser i branschen verkar immuna.

Det är ju FET damage control detta och det kommer inte från hjärtat, inga ändringar hade skett om spelet inte fått sådan massiv kritik där det kan påverka FRAMTIDA försäljning.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är ju FET damage control detta och det kommer inte från hjärtat, inga ändringar hade skett om spelet inte fått sådan massiv kritik där det kan påverka FRAMTIDA försäljning.

Nä varför ska man förändra något som fungerar och säljer ändå?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Var väll inget fel på Cyberpunk?
5/5 och årets spel bland läsarna

Själv bedömmer jag nog spelet som ett 2 eller 3/5 och absolut inte i närheten av vad The Witcher var.

Hehe jag kanske är rätt ensam om det, men jag tycker the witcher är ett 3/5 spel också.
Nog för att det har grym story osv, men jag tycker striderna är urusla och drar ner hela upplevelsen.

Lite samma grej med cyberpunk för mig, hade kunnat accepterat spelet trots allt dom lovade om dom hade nailat gunplay, ai och striderna. Men det har dom inte.

Älskar det faktum att problemet var att management lovade aktieägare och journalister att allt var dandy, och att lösningen på detta är att organisera om alla dev teams.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är ju FET damage control detta och det kommer inte från hjärtat, inga ändringar hade skett om spelet inte fått sådan massiv kritik där det kan påverka FRAMTIDA försäljning.

Det är väl klart, att folk lär sig av sina misstag. Att fundera på vad de skall göra för att undvika det, göra något framöver bättre. Klart att det är damage control. Hur tycker du att de skall göra i sitsen de är i nu? Har de något val, att det är släppt ofärdigt har hänt. Hur tar de det härifrån?

Nyfiken på varför en del ser det som presenterats, att de tag i sig själva, som dåligt.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Var väll inget fel på Cyberpunk?
5/5 och årets spel bland läsarna

Själv bedömmer jag nog spelet som ett 2 eller 3/5 och absolut inte i närheten av vad The Witcher var.

Lika skumt som att TLOU2 fick alla 5/5 och GOTY awards.

Dåligt ledarskap och organisatoriska problem löses ju logiskt med att anställa fler och jobba på fler projekt samtidigt.

/s


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Smells like ubisoft spirits.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av D1versity:

Lika skumt som att TLOU2 fick alla 5/5 och GOTY awards.

Det var byggd på rätt värdegrund vilket är den postmoderna trenden för tillfället.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Men samtidigt, låt inte Adam Badowski komma nära ett spel ever again. Det var praktiskt sätt han och hans narcissism som körde ner cyberpunk i diket.

Liksom, vem fasiken slopar 4 års pre-production och därefter tvingar utvecklare att hålla på med nytt pre-production bredvid production samtidigt, samt piska sina utvecklare och manipulera skiten ur de med blameshifting som får arbetsmoralen att rasa.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Great News - We have decided to finish the games BEFORE we release them!!!

*Fan-boys cheering and drooling*

eld
Medlem
Skrivet av delli:

Aktievärdet har minskat med mer än 50% sen i julas :]

Aktiemarknaden är ju dock känsligare än vad gamers är, så inte så konstigt.

Aktien gick ju upp så mycket nästan helt på grund av all cyberpunk-hype.

Sen hjälper det nog inte så mycket att alla tech aktier har gått ner senaste tiden

Medlem
Skrivet av delli:

Aktievärdet har minskat med mer än 50% sen i julas :]

Skrivet av eld:

Aktiemarknaden är ju dock känsligare än vad gamers är, så inte så konstigt.

Aktien gick ju upp så mycket nästan helt på grund av all cyberpunk-hype.

Sen hjälper det nog inte så mycket att alla tech aktier har gått ner senaste tiden

Aktier är ju baserad på förväntningar, så såklart hypen spelade stor roll för CDPRs aktievärde. Däremot det som ska noteras är att många som ansåg att aktievärdets sänkning inte skulle ha varit pga spelets brister och kritik. Med tanke på hur lång tid det har gått sen de släppte CP2077 så kan man nog med säkerhet säga att aktievärdet sjönk definitivt pga all kritik och drama spelet samt företaget har fått efter lanseringen. Tror även att väldigt många investerare har backat ur (även om försäljningssiffror kanske var inom målet) då företaget inte känns pålitligt samt drama, stämningar etc gör det mindre säkert på att det kommer bli bättre.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Aktier är ju baserad på förväntningar, så såklart hypen spelade stor roll för CDPRs aktievärde. Däremot det som ska noteras är att många som ansåg att aktievärdets sänkning inte skulle ha varit pga spelets brister och kritik. Med tanke på hur lång tid det har gått sen de släppte CP2077 så kan man nog med säkerhet säga att aktievärdet sjönk definitivt pga all kritik och drama spelet samt företaget har fått efter lanseringen. Tror även att väldigt många investerare har backat ur (även om försäljningssiffror kanske var inom målet) då företaget inte känns pålitligt samt drama, stämningar etc gör det mindre säkert på att det kommer bli bättre.

Så kanske inte köpläge med andra ord?

Medlem

med så mycket pengar involverade, så är det nog smart.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Så kanske inte köpläge med andra ord?

Vem vet? Jag försöker inte timea marknaden (allt för mycket iaf), men om deras omorganisation fungerar, samt att det börjar dyka upp positiva nyheter kring företaget, samt om de har en teaser för nytt kommande spel (speciellt Witcher) så skulle jag inte vara förvånad om värdet på aktierna kommer gå upp igen (förutsatt att de har budgett. Har de inte budgett för nästa spel och får inga investerare så finns det en risk för nyemission... Hence varför man ska inte försöka timea marknaden då man vet inte hur framtiden ser ut )

12
Skriv svar