Xbox Wireless Headset

Robot
Xbox Wireless Headset

Med velourdräkt, rena öron och välsmorda underarmar tar Farbror FZ en titt på Microsofts trådlösa lilla gamingheadset.

#xbox-wireless-headset


Medlem

Kul att de verkar ha lyckats med ett par bra och prisvärda lurar!

Medlem

Var ju typiskt att jag precis köpte ett par razer lurar till min series x veckan innan dem avslöjade dem här

Medlem

Kan bara hålla med. Mkt lurar för pengarna. Köpte häromdagen och är nöjd. Men jag har stora öron och jag måste liksom pilla in dom lite för att dom ska va inneslutna. Gör jag inte det skaver det lite och är obehagligt efter längre spelsessioner. Småsaker och inget jag är ovan vid med mitt megahuvud förvisso.....

Tack för tipset om appen för inställningar, vill korrigera basen som är lite väl översvämmande på hög volym!

Edit: väldigt välskriven recension! Lagom lång och innehöll väldigt bra information!

Medlem

Bra recension, som vanligt!
Bilden till artikeln gav "blomkålsöron" en ny innebörd för mig.


signatur

- Ingen kommer ihåg en fegis! -

Medlem

Använder ett par slitna Philips Fidelio X2 som jag kopplar in i handkontrollen och har länge funderat på att köra helt trådlöst. Dessa verkar riktigt lovande. Att de sedan kanske inte presterar lika bra som X2 är en smäll som jag är villig att ta

Medlem

Haft mina sen release och älskar dom! Bara en sån sak att jag i tystan ro kan casualspela Assassins Creed samtidigt som jag lyssnar på Historiepodden (och ratta in en perfekt ljudbalans mellan dessa med ratten på vänsterkåpan) och inte väcka ungarna i rummet brevid är guld värt!

Medlem

Finns en del tips där ute på hur man förbättrar ljudet i lurarna. Nedan är det som funkat bäst för mig. I mitt fall tyckte jag det gjorde stor skillnad. Men kan givetvis variera beroende på öron.

1. Starta Xboxen och lurarna.
2. Gå in under Inställningar / Enheter & Anslutningar / Tillbehör.
3. Stega till lurarna och välj "konfigurera".
4. Välj "Equalizer" / anpassat
5. Ställ in enligt nedan:

125hz - 4e strecket nerifrån
250hz - 3e strecket nerifrån
1khz - 6e strecket nerifrån
4kh - 8e strecket nerifrån
8khz - 7e strecket nerifrån

6. Gå ut ur Accessories appen och tillbaka till första skärmen vid inställningar.
7. Under "Allmänt/volym och ljudutgång" ändra Headsetljud till "Dolby Atmos for headphones"
8. Ladda ner "Dolby Access" appen och se till att Gaming profilen är vald under settings fliken.

Det var några steg men jag kan i stort sett garantera att du kommer uppleva en förbättring. Dolby Atmos kommer kräva någon licens efter 6 månader om du väljer att fortsätta med det då lurarna kommer med en 6 månader trial. Trial sker automatiskt. Du behöver inte reggae dig eller något. Bara ladda ner och välj game profilen.

Lycka till!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Skeppohojj:

Bra recension, som vanligt!
Bilden till artikeln gav "blomkålsöron" en ny innebörd för mig.

Spetskålsöron måste ju vara motsatsen till blomkålsöron.


signatur
Redaktör
Skrivet av perihelion74:

Finns en del tips där ute på hur man förbättrar ljudet i lurarna. Nedan är det som funkat bäst för mig. I mitt fall tyckte jag det gjorde stor skillnad. Men kan givetvis variera beroende på öron.

1. Starta Xboxen och lurarna.
2. Gå in under Inställningar / Enheter & Anslutningar / Tillbehör.
3. Stega till lurarna och välj "konfigurera".
4. Välj "Equalizer" / anpassat
5. Ställ in enligt nedan:

125hz - 4e strecket nerifrån
250hz - 3e strecket nerifrån
1khz - 6e strecket nerifrån
4kh - 8e strecket nerifrån
8khz - 7e strecket nerifrån

6. Gå ut ur Accessories appen och tillbaka till första skärmen vid inställningar.
7. Under "Allmänt/volym och ljudutgång" ändra Headsetljud till "Dolby Atmos for headphones"
8. Ladda ner "Dolby Access" appen och se till att Gaming profilen är vald under settings fliken.

Det var några steg men jag kan i stort sett garantera att du kommer uppleva en förbättring. Dolby Atmos kommer kräva någon licens efter 6 månader om du väljer att fortsätta med det då lurarna kommer med en 6 månader trial. Trial sker automatiskt. Du behöver inte reggae dig eller något. Bara ladda ner och välj game profilen.

Lycka till!

Du är anledningen till att man älskar internet. Stort tack, ska testa det där!


signatur
Redaktör
Skrivet av bulleboss:

Kan bara hålla med. Mkt lurar för pengarna. Köpte häromdagen och är nöjd. Men jag har stora öron och jag måste liksom pilla in dom lite för att dom ska va inneslutna. Gör jag inte det skaver det lite och är obehagligt efter längre spelsessioner. Småsaker och inget jag är ovan vid med mitt megahuvud förvisso.....

Tack för tipset om appen för inställningar, vill korrigera basen som är lite väl översvämmande på hög volym!

Edit: väldigt välskriven recension! Lagom lång och innehöll väldigt bra information!

Lurigt med passform, nästan så man måste testa själv om man inte är generell i sitt utseende. Och tack för de fina orden!

Skrivet av Skeppohojj:

Bra recension, som vanligt!
Bilden till artikeln gav "blomkålsöron" en ny innebörd för mig.

Tack! Och bättre att förväxla spetskål och blomkål än kål och kol.


signatur
Medlem

Mina höll en timme, tog inte laddning och startade aldrig mer.
Leveranstid 1+ månad enligt webhallen för nästa batch.
Men de var bra den timmen de höll.
Börjar bli riktigt irriterande detta att inget finns i lager snart...

Förstår jag rätt nu? : man kan ha dessa kopplade till sin xbox samtidigt som de är kopplade till en dator eller telefon. Alltså att man kan höra spelljudet samtidigt som man pratar i t.ex. Discord på en annan enhet? Isåfall är de precis vad jag letar efter. Någon som kan klargöra?

Medlem

Hur står sig dessa emot Pulse 3D och fungerar de på PS5(med 3D funktioner)?
Fungerar Pulse 3D på Xbox?

Varför har ni inte recenserat Pulse 3D?

Redaktör
Skrivet av Stuart_bombfeldr:

Förstår jag rätt nu? : man kan ha dessa kopplade till sin xbox samtidigt som de är kopplade till en dator eller telefon. Alltså att man kan höra spelljudet samtidigt som man pratar i t.ex. Discord på en annan enhet? Isåfall är de precis vad jag letar efter. Någon som kan klargöra?

Du fattar rätt. Om du kör dem mot Xboxen (eller en pc med Xbox Wireless Adapter) kan du samtidigt koppla dem till en bluetooth-anslutning, t.ex. mobilen, och ha ljud från båda. Jag pratade i mobilen samtidigt som jag hade spelljud i bakgrunden.


signatur
Redaktör
Skrivet av Fearnox:

Hur står sig dessa emot Pulse 3D och fungerar de på PS5(med 3D funktioner)?
Fungerar Pulse 3D på Xbox?

Varför har ni inte recenserat Pulse 3D?

Jag sitter med Pulse 3D nu, test kommer inom kort. Vi bad om dem när PS5 släpptes men fick inga då, jag vet inte varför. Bristvara kanske. Det vore inte första gången för hårdvara det här året.

Tveksamt om Xbox-lurarna funkar på PS5. De saknar ju 3,5 mm-anslutning så kabel till kontrollen går bort. Möjligen med en bluetooth-adapter från tredjepart, men det känns långtifrån säkert med tanke på aktörerna (Sony, MS). Däremot kan jag tänkta mig att Pulse 3D kan funka på Xbox om man kopplar dem till kontrollens 3,5 mm-jack. Jag ska testa vid tillfälle.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag sitter med Pulse 3D nu, test kommer inom kort. Vi bad om dem när PS5 släpptes men fick inga då, jag vet inte varför. Bristvara kanske. Det vore inte första gången för hårdvara det här året.

Tveksamt om Xbox-lurarna funkar på PS5. De saknar ju 3,5 mm-anslutning så kabel till kontrollen går bort. Möjligen med en bluetooth-adapter från tredjepart, men det känns långtifrån säkert med tanke på aktörerna (Sony, MS). Däremot kan jag tänkta mig att Pulse 3D kan funka på Xbox om man kopplar dem till kontrollens 3,5 mm-jack. Jag ska testa vid tillfälle.

Tack för svar, ser fram emot testet!

Jag tänker att det kan finnas de som vill ha bästa headsetet oavsett vilken konsol man äger eller ifall man äger båda så kanske man vill slippa att köpa två.
Själv så kanske jag köper Series X eller kör på mid-gen upgrade framöver, då är det ändå intressant att veta redan nu ifall man borde köpa pulse, Xbox headsetet eller om man måste köpa båda, alternativt satsa på 3dje part som fungerar med båda konsolerna(som då kanske får vara dyrare till och med eftersom att det är billigare än att köpa 2 headset).

Ambassadör
Xbox

Trevlig recension!

Det är riktigt bra lurar, bästa jag testat i den här prisklassen utan tvekan. Känns som lurar för det dubbla.

@perihelion74 har dessutom helt rätt, det där är vägen att gå för ännu bättre ljud. Det är ju det första man fixar med...


signatur

Jump in.

Medlem

Bra recension!

Någon som jämfört dessa mot Corsair HS75 ännu? Hade varit intressant.

NuZ
Testpilot

Trevlig läsning! Verkar vara bra lurar för det priset


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

"Om du gillar att höra exakt varifrån ljud kommer finns stöd för spatialljud (eller 3d-ljud) modell Windows Sonic, Dolby Atmos och DTS Headphone:X. Att alternativ finns är bra, men det förtar användarvänligheten och dessutom kostar de två senare en slant (men kan testas gratis några månader). Där har konkurrenten Playstation 5 en fördel: den har egen ljudteknik med 3d-ljud kostnadsfritt tillgängligt så fort du ansluter ett headset, trådat eller trådlöst."

Har inte microsoft sin egen ljudteknik med 3d ljud i form av windows sonic vilken även är gratis? Så var är fördelen med ps5 där menar du?

Redaktör
Skrivet av roftg:

"Om du gillar att höra exakt varifrån ljud kommer finns stöd för spatialljud (eller 3d-ljud) modell Windows Sonic, Dolby Atmos och DTS Headphone:X. Att alternativ finns är bra, men det förtar användarvänligheten och dessutom kostar de två senare en slant (men kan testas gratis några månader). Där har konkurrenten Playstation 5 en fördel: den har egen ljudteknik med 3d-ljud kostnadsfritt tillgängligt så fort du ansluter ett headset, trådat eller trådlöst."

Har inte microsoft sin egen ljudteknik med 3d ljud i form av windows sonic vilken även är gratis? Så var är fördelen med ps5 där menar du?

Fördelen är att PS5:an är mycket enklare, bara att bocka för 3d-ljud i inställningarna och köra. Med Xbox-lurarna ställls du inför flera alternativ och måste eventuellt hämta appar för att aktivera det. Fler alternativ på Xbox (bra) men krångligare (dåligt).


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Fördelen är att PS5:an är mycket enklare, bara att bocka för 3d-ljud i inställningarna och köra. Med Xbox-lurarna ställls du inför flera alternativ och måste eventuellt hämta appar för att aktivera det. Fler alternativ på Xbox (bra) men krångligare (dåligt).

Det är väl ingen skillnad, du gör ju samma på xbox du bockar för windows sonic(eller om det är förvalt jag minns ej) och så kör du.
att det är fler alternativ gör det väl inte krångligt om du nu inte är typ 5 bast vill säga..

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Finns en del tips där ute på hur man förbättrar ljudet i lurarna. Nedan är det som funkat bäst för mig. I mitt fall tyckte jag det gjorde stor skillnad. Men kan givetvis variera beroende på öron.

1. Starta Xboxen och lurarna.
2. Gå in under Inställningar / Enheter & Anslutningar / Tillbehör.
3. Stega till lurarna och välj "konfigurera".
4. Välj "Equalizer" / anpassat
5. Ställ in enligt nedan:

125hz - 4e strecket nerifrån
250hz - 3e strecket nerifrån
1khz - 6e strecket nerifrån
4kh - 8e strecket nerifrån
8khz - 7e strecket nerifrån

6. Gå ut ur Accessories appen och tillbaka till första skärmen vid inställningar.
7. Under "Allmänt/volym och ljudutgång" ändra Headsetljud till "Dolby Atmos for headphones"
8. Ladda ner "Dolby Access" appen och se till att Gaming profilen är vald under settings fliken.

Det var några steg men jag kan i stort sett garantera att du kommer uppleva en förbättring. Dolby Atmos kommer kräva någon licens efter 6 månader om du väljer att fortsätta med det då lurarna kommer med en 6 månader trial. Trial sker automatiskt. Du behöver inte reggae dig eller något. Bara ladda ner och välj game profilen.

Lycka till!

Stöder dom Dolby Atmos? Läste inte allt i texten ovan.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Redaktör
Skrivet av roftg:

Det är väl ingen skillnad, du gör ju samma på xbox du bockar för windows sonic(eller om det är förvalt jag minns ej) och så kör du.
att det är fler alternativ gör det väl inte krångligt om du nu inte är typ 5 bast vill säga..

Du har rätt, i grund och botten är det samma sak. Har justerat texten.


signatur
Redaktör
Skrivet av Pretorian24:

Stöder dom Dolby Atmos? Läste inte allt i texten ovan.

Ja.


signatur
Medlem
Skrivet av Papphammar:

Mina höll en timme, tog inte laddning och startade aldrig mer.
Leveranstid 1+ månad enligt webhallen för nästa batch.
Men de var bra den timmen de höll.
Börjar bli riktigt irriterande detta att inget finns i lager snart...

Spel & Sånt har ett gäng i lager, så om du har möjlighet att avboka hos Webhallen så kan du beställa därifrån och ha dom nästa vecka

Medlem

Funkar den i Linux? Det finns ju drivers till Xbox Wireless Adapter där.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Med velourdräkt, rena öron och välsmorda underarmar tar Farbror FZ en titt på Microsofts trådlösa lilla gamingheadset.

#xbox-wireless-headset


Tack för jättebra recension! Du och ni på FZ äger.

"Att kräva aktiv brusreducering för det här priset är att begära för mycket, men jag hade gärna sett det i en dyrare version med sånt som grädde på ett redan välsmakande mos. "

Skulle vara mycket intressant om ni kunde testa de kommande gaminglurarna från B&O (misstänker att det är de som hjälpt Microsoft med design och konstruktion av deras lurar) som skall vara fullproppade med avancerad teknik (för att vara gaminglurar) som virtuell mic-bom och självklart även ANC.

Beoplay Portal: https://www.whathifi.com/news/bang-and-olufsen-unveils-its-fi...

Skulle gissa att de ljud/HiFi-mässigt även konkurrerar med de bättre trådlösa lurarna från Bose, Sony (som du har), etc. Har även möjlighet till 3,5 mm ingång och sladd som medföljer (intressant för PlayStation-användning).

Ser dessutom ovanligt snygga ut för att vara gaming-headset (man kan ha de på stan, jobb och resa utan problem)!

https://www.bang-olufsen.com/en/headphones/beoplay-portal
https://www.hifiklubben.se/bang--olufsen-beoplay-portal-traad...
https://www.xbox.com/sv-SE/accessories/headsets/beoplay-porta...

Kommer inte förens om ca. 1-2 månader, men skulle vara grymt kul att se en recension på dessa av er (ni gör det så bra och enkelt med det viktiga, jämfört med de flesta andra testare).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

12
Skriv svar