Stort tillslag mot fuskverkstad - Tillgångar för 471 miljoner beslagtagna

Robot
Stort tillslag mot fuskverkstad - Tillgångar för 471 miljoner beslagtagna

Att kränga fusk är en lukrativ bransch.

#Tencent, #fusk, #kina


Medlem

Gott!
Fuska skall man göra i singleplayer. Minns den gamla goda tiden med ”glittering prices” och ”IDDQD”
Mmmhhhmmm

Medlem
Skrivet av yoggi:

Gott!
Fuska skall man göra i singleplayer. Minns den gamla goda tiden med ”glittering prices” och ”IDDQD”
Mmmhhhmmm

Fuska ska man ju inte göra alls.. modda kanske, men fuska? Vad är det roliga med det?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Call of Diyty Mobile. Vad är detta för spännande jag aldrig hört talas om?

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Call of Diyty Mobile. Vad är detta för spännande jag aldrig hört talas om?

Den Kinesiska varianten 😂

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bunisher:

Call of Diyty Mobile. Vad är detta för spännande jag aldrig hört talas om?

Den kinesiska kopian, såklart!


signatur
Medlem
Skrivet av Ankh:

Fuska ska man ju inte göra alls.. modda kanske, men fuska? Vad är det roliga med det?

Tycker det var rätt kul att fuska in en bebis på trehjuling med shotgun i Age of Empires back in the day. Eller i GTA 3 så man blir odödlig och kan överleva länge nog att slåss mot militärens pansarvagnar och helikoptrar. Eller bygga sitt drömhus i Sims för att sedan unpausa och gå minus varje månad tills man ger upp Finns mycket kul med fusk - i singleplayer.

Medlem

Modda singleplayer är ju något helt annat. Men det som är mest ofattbart för mig är omfattningen. Kan inte fatta att det finns så mycket folk som är villiga att betala för skiten.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Modda singleplayer är ju något helt annat. Men det som är mest ofattbart för mig är omfattningen. Kan inte fatta att det finns så mycket folk som är villiga att betala för skiten.

Ja att betala för att fuska i ett onlinespel och riskera avstängning är för mig väldigt svårt att första. Eller ja att fuska öht i ett onlinespel. Varför liksom.

Medlem

Jag väljer att se "Polisen ska dessutom ha hittat och förstört 17 olika fusk för bland annat Overwatch och Call of Duty Mobile, allt enligt en artikel hos BBC" som att ett gäng konstaplar ställde sig och sköt på datorerna på plats vid tillslaget. Var det så det faktiskt gick till? Antagligen inte. Men låt mig hoppas.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Jag väljer att se "Polisen ska dessutom ha hittat och förstört 17 olika fusk för bland annat Overwatch och Call of Duty Mobile, allt enligt en artikel hos BBC" som att ett gäng konstaplar ställde sig och sköt på datorerna på plats vid tillslaget. Var det så det faktiskt gick till? Antagligen inte. Men låt mig hoppas.

Skrev ut koderna på A4 och rev sönder dessa.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Fuska ska man ju inte göra alls.. modda kanske, men fuska? Vad är det roliga med det?

Man var 8 år och ville spränga mängder av demoner i bitar i Ultra Violence.

Kan fortfarande dra igång cheat engine någon gång ibland om jag prompt vill klara ut ett riktigt grindigt skitspel, såsom Octopath Traveler, och ändå vara något delaktig i hur spelet slutar istället för att kika klart i en youtube-video.

Medlem

Har inte fuskat i något onlinespel i vuxen ålder men som barn (ung och dum) så gjorde jag tyvärr det..

Speciellt i första Diablo på PC. Använde något fuskprogram som gjorde att man kunde döda andra spelare på en gång (instakill) då den moddade om en skill. Kände mig skittuff då men har ju insett hur larvigt det egentligen var.


signatur
Medlem

I online spel? Nix aldrig. På ett lan när vi satt och testade en aimbot/wallhack i CS för 200år sedan? Yepp, och då testade vi även om vi kunde hitta sätt att spöa personen med fusk, vilket visade sig vara i princip omöjligt.

Medlem

Njä, visst man har väl dragit igång någon trainer eller så i vissa sp spel.

NuZ
Testpilot

Aldrig online men har använd CE och olika trainers i SP spel för speedrunningen. Kan vara behagligt att kunna teleportera eller göra savestates om man är tvungen att öva på ett ställa om och om igen. Träligt om det är en bit in i spelet och måste spela om 30min varje gång för att öva en viss kurva eller item find t.ex.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Enda jag nånsin fuskat i varcduke nukem 3d, efter att ha klarat det typ 12 ggr


signatur

//monster

Medlem

Att fuska och modda i singleplayer kan ju vara riktigt skoj, men inte online det känns bara tråkigt och taskigt mot dom andra som spelar. Har prövat någon slags wallhack i CS när jag var ung cirka 12-13.

Medlem

Show me the money, Marco polo, yes?

Medlem

Köpt guld i wow en eller två gånger eller tre eller fyra

Medlem

Det jag tycker är intressant är att folk som kommit översåpass mycket pengar så dom kan klara sej livet ut i ren lyx genom brott, verkar ha svårt å förstå när det är dags å lägga av så dom inte hinner åka fast.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Det jag tycker är intressant är att folk som kommit översåpass mycket pengar så dom kan klara sej livet ut i ren lyx genom brott, verkar ha svårt å förstå när det är dags å lägga av så dom inte hinner åka fast.

Ja, det är sant. Kan ju undra hur de tänker. Men mycket vill ha mer antar jag.

1
Skriv svar