Snabbkollen – har du betalat för fusk i spel?

Medlem
Skrivet av fp:

Det vore intressantare att veta varför de som fuskar regelbundet fuskar.

"Rafflande! FZ frågar ut ex-fuskare! Stor intervju!"


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av fp:

Det vore intressantare att veta varför de som fuskar regelbundet fuskar.

Jag kan förstå fusk inom e-sport där det stora prissummor och sponsorkontrakt som står på spel.

Personligen så har jag fuskat i singleplayerspel för att komma framåt snabbt.

Oftast handlar det dock om att använda någon form av så kallad "trainer" efter att man klarat iallafall huvudstoryn i spelet, om sådan finns. I GTA V t.ex. har jag nyttjat en trainer för att endast kunna leka runt i spelet.

Och fusk i singleplayerspel påverkar ju inte någon annan spelare.

Medlem

Vilka är det som svarar ja och fuskar här? Ge er till känna så får ni smisk!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Lukan:

Köpte wow guld på någon skum sida för många många år sedan

Tiden det tog 40 timmar maxad guldgrind på samma kyrkogård för att få ihop till hästen som "alla" gjorde så jobbade jag 2 timmar övertid på jobbet och köpte faktiskt guld jag också då jag insåg det där snart skulle försvinna ändå.

Det var horribelt då det "ej var valbart" att skippa hästen och inte direkt nån fest of strength att känna sig nöjd över.

Inaktiv

Aldrig köpt fusk eller använt fusk i online-spel, jag har laddat ner aimbots dock, till unrealtournament, det första, iochmed att jag "kände" 2 av dom som byggde cshp och ett annat antifusk, för att maila dom dom nya bottarna.

Blev bannad på en server också, för att jag hade dom nerladdade i min "nerladdningar" map, fortfarande zippade/rarade..:p
Men det ordnade sig snabbt, eftersom dom samarbetade med dom 2 jag försåg med fusk.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Vilka är det som svarar ja och fuskar här? Ge er till känna så får ni smisk!

jag svarade ja.. jag betalade för en bot till wow

FM-guru
F.d. Sisyr

Tacka vet jag den gamla goda tiden, när till och med fusk var något utvecklarna själva var kreativa med! Bilar med raketkastare i Age of Empires och dylikt.

Medlem

Skrämmande att hela 5% av de som röstat har svarat ja.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag har betalat och använt bot i D3. Men jag ser det som ett singleplayers-spel. Att Blizzard tvingar en att vara online är deras problem.

Medlem

Räknas action replay mk IV och The final cartridge 3? I så fall:
- Ja

Medlem
Skrivet av Bulberfoot:

Jag fuskar aldrig i online-spel.
Offline-spel däremot, när lillsyrran håller på att vinna i Monopol...

Ja tänkte precis skriva att jag absolut inte kan tänka mig att fuska i något och att poängen med spel försvinner då..... Men om man råkar vara bank och spelare när brorsan beter sig som ett svin när han leder.... Då tycker ja ju bara att ja tar mitt ansvar för realism i spel när ja inför lite korruption i bankväsendet

12
Skriv svar