Nu kan du spela Ratchet & Clank i 60 fps på PS5, och det är fortfarande gratis

Robot
Nu kan du spela Ratchet & Clank i 60 fps på PS5, och det är fortfarande gratis

Kan plockas hem till och med imorgon eftermiddag.

#playstation-5, #ratchet-and-clank


Dex
Medlem

Hade inte testat detta spelet innan, men testade det för någon vecka sedan. Riktigt mysigt spel som faktiskt var riktigt kul. Väldigt trevlig humor

Rekommenderar verkligen det!

Skribent
Skrivet av Dex:

Hade inte testat detta spelet innan, men testade det för någon vecka sedan. Riktigt mysigt spel som faktiskt var riktigt kul. Väldigt trevlig humor

Rekommenderar verkligen det!

Är det så att du sitter och håller på en gammal PS3 så försök få tag i "Ratchet and Clank Future Trilogy". Den består av:

* Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction
* Ratchet & Clank Future: Quest for Booty (kortare mellanspel)
* Ratchet & Clank Future: A Crack in Time

Enligt mig de bästa Ratchet and Clank spelen, speciellt Tools of Destruction.

Ska även finnas på Playstation now enligt Ratchet and Clank wiki, men eftersom jag inte har tjänsten själv så är det inget jag kan bekräfta.

Dex
Medlem
Skrivet av Shadee:

Är det så att du sitter och håller på en gammal PS3 så försök få tag i "Ratchet and Clank Future Trilogy". Den består av:

* Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction
* Ratchet & Clank Future: Quest for Booty (kortare mellanspel)
* Ratchet & Clank Future: A Crack in Time

Enligt mig de bästa Ratchet and Clank spelen, speciellt Tools of Destruction.

Ska även finnas på Playstation now enligt Ratchet and Clank wiki, men eftersom jag inte har tjänsten själv så är det inget jag kan bekräfta.

Har inte testat Playstation Now än, men kanske dags att göra det om alla dom spelen finns där! Lätt värt det i en månad i alla fall!

Tack för tipset!

Medlem

Kan man plocka hem det gratis utan en konsol?

Skribent
Skrivet av Dex:

Har inte testat Playstation Now än, men kanske dags att göra det om alla dom spelen finns där! Lätt värt det i en månad i alla fall!

Tack för tipset!

Varsegod!

Som sagt, du får kika lite mer själv om de finns där. Jag har noll koll på om det är regionlåsningar och annat sattyg.

Kommer ihåg att jag bara satt och gapade över hur jävla snyggt Tools of Destruction var när jag köpte det på releasedagen 2007. Undrar om det håller grafikmässigt än idag, kanske värt att ta reda på. 🤔

Medlem
Skrivet av aholman:

Kan man plocka hem det gratis utan en konsol?

Testa att skapa ett psn-konto på telefonen eller datorn👍

Medlem
Skrivet av Shadee:

Är det så att du sitter och håller på en gammal PS3 så försök få tag i "Ratchet and Clank Future Trilogy". Den består av:

* Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction
* Ratchet & Clank Future: Quest for Booty (kortare mellanspel)
* Ratchet & Clank Future: A Crack in Time

Enligt mig de bästa Ratchet and Clank spelen, speciellt Tools of Destruction.

Ska även finnas på Playstation now enligt Ratchet and Clank wiki, men eftersom jag inte har tjänsten själv så är det inget jag kan bekräfta.

Yes, riktigt bra spel. Äger Ratchet & Clank: Tools of Destruction (synd att det spelet saknar throphys) och Ratchet & Clank: A Crack in Time på skiva. Grafiken håller tyvärr inte riktigt men gameplayet är riktigt skoj och karaktärerna älskar jag. Captain Quark är en sjuk MoFo. Mycket härliga antagonister i dessa spel. Komiskt cartoon onda är de allihopa. Tanken är att jag även ska beställa Ratchet & Clank: Quest for Booty och Ratchet & Clank: Nexus på skiva från CDON. Vill även beställa Ratchet & Clank: 1-3 Trilogy HD som är svår att få tag i fysiskt för en rimlig peng. Sjukt att spelet inte ens finns i den svenska PlayStation Butiken. Bara i den amerikanska.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Tack för påminnelsen om Ratchet & Clank! Jag höll på att missa erbjudandet.

Jag har aldrig spelat Ratchet & Clank tidigare men många verkar gilla spelet så det är klart jag måste testa det. Det blir på PS5 dessutom. 60 FPS!

Medlem

Grymt spel!

Originaltrilogin skattar jag väldigt högt (från PS2-eran). Den tillsammans med Jak & Daxter-trilogin utgjorde mycket timmar plattformsunderhållning Kom dock aldrig över Sly Racoon-spelen.

Sidenote:

Coolt ändå att
- Naugthy Dog gick Crash Bandicoot > Jak & Daxter > Uncharted > Last of Us
- Insomniac gick Spyro > Ratchet and Clank > Resistance > Spider-Man
- Sucker Punch gick Sly Racoon > Infamous > Ghost of Tsushima

Medlem

Spelade igenom nästan hela spelet förra veckan. Mycket bra.

Men känns lite snopet just nu...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Tack för påminnelsen om Ratchet & Clank! Jag höll på att missa erbjudandet.

Jag har aldrig spelat Ratchet & Clank tidigare men många verkar gilla spelet så det är klart jag måste testa det. Det blir på PS5 dessutom. 60 FPS!

Det ingår väl i PS Plus collection, eller har jag missat något?

Medlem
Skrivet av Shadee:

Är det så att du sitter och håller på en gammal PS3 så försök få tag i "Ratchet and Clank Future Trilogy". Den består av:

* Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction
* Ratchet & Clank Future: Quest for Booty (kortare mellanspel)
* Ratchet & Clank Future: A Crack in Time

Enligt mig de bästa Ratchet and Clank spelen, speciellt Tools of Destruction.

Ska även finnas på Playstation now enligt Ratchet and Clank wiki, men eftersom jag inte har tjänsten själv så är det inget jag kan bekräfta.

Skrivet av Dex:

Har inte testat Playstation Now än, men kanske dags att göra det om alla dom spelen finns där! Lätt värt det i en månad i alla fall!

Tack för tipset!

PSNow spel-lista
https://www.playstation.com/sv-se/ps-now/ps-now-games/#all-ps...

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det ingår väl i PS Plus collection, eller har jag missat något?

Du har rätt! 😊 Det var bara jag som hade missat det. Har inte haft PS5:an så länge.

Det finns ju en hel hög med PS4-spel där som jag kan spela på PS5 när som helst, insåg jag nu. Kul!

Medlem

Detta spelet funkade alldeles utmärkt redan i 30 fps haha, men satan vad det flyter på nu! 😁

Många bra förslag i tråden angående dom andra spelen i serien, och för dom oinvigda så vill jag bara förtydliga att det kommande Rift Apart INTE är en direkt uppföljare till detta, utan en fortsättning på huvudstoryn efter Into the Nexus.

Insomniac har själva sagt att man inte behöver ha spelat dom andra spelen innan, men om man är som mig och tycker om att ha lite mer kött på benen vad gäller karaktärer osv, så kanske det kan vara intressant att veta.

Förövrigt är jag GALET taggad på Rift Apart, det var ju (minst sagt) ett tag sedan det kom ett nytt R&C...

Flakmonkey

Kan bara instämma i hyllningarna i tråden. R&C är en väldigt underskattad serie imo, den här versionen var fantastiskt redan innan 60FPS och Rift Apart är ett av spelen jag ser allra mest fram emot i år. Så alla som inte redan spelat det bör verkligen passa på, även om du är tveksam på förhand. Det tar inte alltför många minuter innan man inser om man kommer gilla det eller inte när man väl spelar det, men bilder och trailers gör det icke rättvisa.

Medlem

Underbart spel!
Hade riktigt kul med det på PS4. Drog hem det igen nu när man kan spela i 60 fps för ett Platinum försök

Medlem
Skrivet av strangelove:

Underbart spel!
Hade riktigt kul med det på PS4. Drog hem det igen nu när man kan spela i 60 fps för ett Platinum försök

Pro tip från någon som endast saknade trofén att få alla typer av fiender i spelet att dansa med Groovitron minst en gång - köp vapnet SÅ SNABBT DU KAN (Rilgar, rätt tidigt i spelet) och använd den flitigt, och glöm inte bossarna.

Det var måttligt irriterande att i princip behöva spela om hela spelet endast pga den trofén vill jag lova 😂

Medlem

Kostar 208kr när jag tittar. Antar att erbjudandet är slut? Att det alltså gick ut midnatt, inte i eftermiddag som det står i artikeln.

Geeks Gaming
Skrivet av Nioreh:

Kostar 208kr när jag tittar. Antar att erbjudandet är slut? Att det alltså gick ut midnatt, inte i eftermiddag som det står i artikeln.

Fanns inte där igår heller... Så vet inte vart folk ser erbjudandet.

Medlem

Är spelen gratis med eller utan ps plus?

Medlem
Skrivet av ottoarg:

Är spelen gratis med eller utan ps plus?

Spelen i play at home är gratis, men detta spel är inte med där vad jag kan se.

Skribent
Skrivet av Nioreh:

Spelen i play at home är gratis, men detta spel är inte med där vad jag kan se.

Jag tolkar det som så att erbjudandet gick ut inatt. I den inbäddade tweeten till nyheten står "download the game for free now through 3/31." vilket borde betyda att vid midnatt till 1 april (Vilken tidszon?) försvann möjligheten att plocka hem det här gratis.

Skrivet av Jinxswe:

Fanns inte där igår heller... Så vet inte vart folk ser erbjudandet.

Igår bör det helt klart funnit där. Jag kollade inte själv, men fram till midnatt till natten till idag (1 april) så borde det gått att hämta hem. Förutsatt att det inte spökar med tidszoner och grejer.

Medlem

Nu ligger det ett förtydligande om att det handlar om PS Plus, inte play at home. Hela artikeln i övrigt pratar dock om play at home, som faktiskt är gratis, till skillnad från PS Plus-spelen.

Geeks Gaming
Skrivet av Nioreh:

Nu ligger det ett förtydligande om att det handlar om PS Plus, inte play at home. Hela artikeln i övrigt pratar dock om play at home, som faktiskt är gratis, till skillnad från PS Plus-spelen.

"As part of our Play At Home campaign, you can download and keep this game for free. Download before March 31 20:00 PDT." Står det på sidan.

Medlem

Tittade nyss på NX Gamers snabb analys av patchen. Det är ett imponerande resultat nu med lite ray tracing i spelet o det är patchat även för ps4 pro dock i 30fps där och 60 på ps5. Och vad jag fattade av nx gamer så gäller patchen oavsett hur du fått hem spelet, vare sig köpt, ps plus eller play at home.

Skrivet av Shadee:

Är det så att du sitter och håller på en gammal PS3 så försök få tag i "Ratchet and Clank Future Trilogy". Den består av:

* Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction
* Ratchet & Clank Future: Quest for Booty (kortare mellanspel)
* Ratchet & Clank Future: A Crack in Time

Enligt mig de bästa Ratchet and Clank spelen, speciellt Tools of Destruction.

Ska även finnas på Playstation now enligt Ratchet and Clank wiki, men eftersom jag inte har tjänsten själv så är det inget jag kan bekräfta.

Jopp de finns på ps now. Eller fanns iaf innan tror de ligger kvar.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag hittar inte denna gratis i min PS Store på PS5, skulle det inte fortsätta till 17 idag?

Flakmonkey
Skrivet av Dudinkalv:

Jag hittar inte denna gratis i min PS Store på PS5, skulle det inte fortsätta till 17 idag?

Oklart med PS Store, men har du PS5 så får du det väl iaf med Playstation Plus Collection?

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

"As part of our Play At Home campaign, you can download and keep this game for free. Download before March 31 20:00 PDT." Står det på sidan.

Ok, skumt. Jag var inne runt 03 i natt på ps5 och det kostade 208kr. Artikeln är iaf väldigt spretig nu. Oklart hur folk fått tag i denna.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Oklart med PS Store, men har du PS5 så får du det väl iaf med Playstation Plus Collection?

Jag vill inte ha playstation plus, jag gick in för att det stod att spelet skulle vara gratis för alla fram till 17 men något verkar ha blivit fel för det är det inte.

12
Skriv svar