Äntligen dags för Outriders!

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Likadant på Xbox. Jag la ner det tills vidare.

jaha ok. läste folk har spelat typ hela dagen på konsoler.

Trist att det blir så här fast de har precis haft en stor test.

Medlem

Identified - The issue has been identified and a fix is being implemented.
Apr 1, 20:23 UTC

https://status.outriders.net/


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Identified - The issue has been identified and a fix is being implemented.
Apr 1, 20:23 UTC

https://status.outriders.net/

skulle precis skriva det.
hoppas det fungerar nu.

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Identified - The issue has been identified and a fix is being implemented.
Apr 1, 20:23 UTC

https://status.outriders.net/

Dom trodde det iaf. Men den fixen misslyckades. Tillbaka till ruta 1

Medlem

Röv. Jag laddade ner det till xbox under dagen men får göra ett försök att spela imorgon. Visserligen var inte demot nån wow upplevelse direkt men kan inte klaga egentligen då jag kan spela "gratis" genom game pass.

Medlem

Att backa nvidia drivar fungerade.

Stundtals känns det som serius sam. de bara kommer och kommer

Medlem

Laddade ner demot för att se om det var något att ha och måste säga att jag efter ca 2 timmar var totalt såld.
Det var länge sedan jag hade så kul i ett spel. Kommer lira det både på pc och xbox.

Medlem

Hade några connection issues igår, men efter att ha inaktiverat crossplay har jag inte stött på några fler dc. Lirar på PC.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Kör på Xbox. Är INTE nöjd med hur kontrollen fungerar. Varför är det så stor skillnad mellan olika konsolspel? I vissa spel är det lätt att sikta, i andra inte. Det spelar ingen roll vilka inställningar man gör, att sikta runt och rotera kameran blir spretigt.

Väldigt snyggt spel i 4K annars. Ska ge det en liten chans till.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Kör på Xbox. Är INTE nöjd med hur kontrollen fungerar. Varför är det så stor skillnad mellan olika konsolspel? I vissa spel är det lätt att sikta, i andra inte. Det spelar ingen roll vilka inställningar man gör, att sikta runt och rotera kameran blir spretigt.

Väldigt snyggt spel i 4K annars. Ska ge det en liten chans till.

Kör också på Xbox och av det lilla jag hann köra igår så tyckte jag också kontrollen kändes lite off... Vet inte hur jag ska förklara det riktigt. Inte världens sämsta kontroll, men något som skaver...

Medlem

Kommer spela mer ikväll! Är lvl 17 om någon vill hänga på! Min Xbox tagg är samma som här


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Inledningen av spelet påminde mig om det här klippet:

Särskilt runt 01:30.

För övrigt verkar spelet helt klart intressant när det kommer till själva spelmekaniken. Hoppas att de kan få ordning på prestandan inom några patcher. I nuläget sker det mycket konstigheter på PC med HDR, FPS Limiter, DX12 etc.

Medlem

Det går inte att starta spelet över huvudtaget. Fel meddelande på internet . Spelar på ps5

Medlem

Har lyckats komma in och spela i 10-15 min, utslängd och all loot jag plockat upp försvinner när jag loggar på igen. Ger upp nu för en stund, men försöker senare idag.

Medlem

Inte för att vara sån men varför lansera ett så här nätverksberoende spel precis vid påskhelgen?

Något för andra bolag att tänka på framöver kanske?
Lansera dessa typer av spel när så få som möjligt kan spela och fixa dem största problemen innan majoriteten stöter på dem.

Medlem

Vi skippar Outriders, jag å ungarna(spelade demon). Men så kom jag på att vi la till Remnant from the ashes i epic games när det var gratis där för nåt år sen. Så vi kör det i helgen och fan så bra spel det är.

Medlem

Jag spelar med min grabb. Jag på Xbox Series X och han på Playstation 5. Har funkat sådär hittills. Men när väl allt funkar så har vi j-kligt kul. Shit vilken action det är...

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Du får ringa Square Enix och klaga!

Eller kan det vara Microsoft som bestämmer vad som ska komma på gamepass? 😉

Ambassadör
Xbox
Skrivet av BooliBoo:

Eller kan det vara Microsoft som bestämmer vad som ska komma på gamepass? 😉

Nej, det är en affär mellan två parter. Microsoft vill så klart ha det överallt, men kanske inte till vilket pris som helst och Square Enix kanske inte har lust att konkurrera med sin övriga PC-försäljning på Steam etc?


signatur

Jump in.

Medlem

Är extremt sugen att spela med andra. Kör själv på XBXS.

fue
Medlem

Köpte det till PC. Hann lira 30 min innan påskfirande. Gillar det!!

Medlem

Ja nej. Det här spelet var inget för mig heller men tänker inte klaga på det för det laddades ner genom gamepass. Kul att testa. Gratis är gott. Finns inget jag kan klaga på alls. Eller gratis och gratis men ni hajar.

Medlem

Inte kunnat komma in på servern på flera timmar nu.

Kör på Xbox.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Inte kunnat komma in på servern på flera timmar nu.

Kör på Xbox.

https://twitter.com/Outriders/status/1378422376237563907?s=19
Nä, det verkar inte som att allt gick enligt planerna när de startade om servrarna. 😉


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

https://twitter.com/Outriders/status/1378422376237563907?s=19
Nä, det verkar inte som att allt gick enligt planerna när de startade om servrarna. 😉

Så drygt när man är sugen på att spela!

Har spelat ett par gånger idag, det har funkat fint, MEN; jag fick sänka World Tier annars kraschade det. Testa om ni har samma problem.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tio timmar in och spelet går från klarhet till klarhet. Riktigt härlig känsla i striderna. Hela paketet känns som en mix av Diablo, Borderlands, Gears of War och Mass Effect.

Tyvärr är det inte alls lika imponerande på den tekniska fronten. Att servrarna ligger nere så nära inpå släppdatumet är väl ingen större chock. Däremot behöver prestandan få sig en rejäl skjuts för att spelet ska bli riktigt njutbart. Med tanke på hur spelet ser ut bör det absolut inte vara så tungdrivet som det är.

Medlem

Måste vara roligt för spelare som betalt fullpris få spelet sänkt av alla Gamepass-spelare. Fattigt att Microsoft inte kan hjälpa till med serverkapacitet när de väljer att ta in ett multiplayer-spel i Gamepass.

fue
Medlem
Skrivet av Fulci:

Måste vara roligt för spelare som betalt fullpris få spelet sänkt av alla Gamepass-spelare. Fattigt att Microsoft inte kan hjälpa till med serverkapacitet när de väljer att ta in ett multiplayer-spel i Gamepass.

De valde ju MS infrastruktur. Skulle kört på AWS...

Medlem

Har spelat igenom demon på PS4. Blev inte imponerad.

Inget dåligt spel, men inget jag tänker köpa till fullpris. Kanske när det dyker upp på någon rea till halva priset eller så.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skriv svar