No Man’s Sky har fått ett nytt spelläge

Robot
No Man’s Sky har fått ett nytt spelläge

Expeditions är gratis, och kan köras redan nu.

#no-mans-sky-expeditions


Medlem

Undrar om Cyberpunk kommer göra lika bra ifrån sig med hur de fixar spelet som No Mans Sky. (Med det sagt, det finns fortfarande enormt mycket som borde finnas med i NMS)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Spel har tyvärr i regel en chans på sej att lyckas då nyheten allteftersom försvinner i mediabruset. NMS var en katastrof när det kom då devsen ljugit om multiplayerdelen. Med det sagt måste jag själv säga att med denna patch verkar spelet vara riktigt lovande med just en grupp kompisar 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Spel har tyvärr i regel en chans på sej att lyckas då nyheten allteftersom försvinner i mediabruset. NMS var en katastrof när det kom då devsen ljugit om multiplayerdelen. Med det sagt måste jag själv säga att med denna patch verkar spelet vara riktigt lovande med just en grupp kompisar 🙂

Spelet har varit fantastiskt med ett gäng kompisar i ett par år nu.

Medlem
Skrivet av Rockefellerz:

Spelet har varit fantastiskt med ett gäng kompisar i ett par år nu.

Skulle du säga att det är kul även på egen hand? Är försiktigt intresserad i.o.m. sci-fi setting


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem
Skrivet av Ankh:

Undrar om Cyberpunk kommer göra lika bra ifrån sig med hur de fixar spelet som No Mans Sky. (Med det sagt, det finns fortfarande enormt mycket som borde finnas med i NMS)

Tycker personligen att det finns väldigt mycket att göra redan. Vad är det för saker du tänker på som borde vara med?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Tycker personligen att det finns väldigt mycket att göra redan. Vad är det för saker du tänker på som borde vara med?

Ja det finns tonvis, men det känns inte direkt levande. Det borde finnas (såvida inte det kommit nyligen då, har inte spelat det på ett halvår) npc:er på planeterna. Städer och inte bara de sura polisrobotarna som är pain in the arse hela tiden.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag hoppas dom fixat desync med andra spelare och för sig själv. Alltid kull komma tillbaka till en bass som är under marken för spelet inte mins din geo data.

Testpilot
Skrivet av TooAngryToDie:

Skulle du säga att det är kul även på egen hand? Är försiktigt intresserad i.o.m. sci-fi setting

Jag började köra igen för ett par veckor se och jag har superkul! (enbart solo)

Just denna patch verkar göra massor för att få de olika updragen mer roliga och att man sen då kan köra de mer tidsbegränsade missions som finns som ett eget spelläge.

Jag rekommenderar att man startar med en helt normal story mode save och sen då man är varm i kläderna sen kör det nya spelläget.
Massor av de saker som kommit i denna patch fixar till saker som varit lite enahanda och tråkiga så jag har super roligt.

Jag kör just nu uppdragen för att få ett eget levande skepp

Jag är grymt impad över att de för en kort tid sen frestade folk med en kompass symbol och sen nu SMACK trycker in en gigantiskt patch med massor av innehåll utan att man visste nåt innan.
Jag satt som ett ufo igår och undrade varför HUD'en såg annorlunda ut innan jag fattade att patchen kommit och blivit installerad !

Skribent
Skrivet av TooAngryToDie:

Skulle du säga att det är kul även på egen hand? Är försiktigt intresserad i.o.m. sci-fi setting

Jag skulle nog säga spelet ändå är "mer" ett singelplayerspel än multiplayer. Nu vet jag inte hur mycket de fixat med multiplayer, men det var där det fanns små irriterande saker som att quests inte synkas till grupperna, utan alla måste göra dem enskilt etc. Dock är det ändå kul att leka runt med vännerna. Men ett kort svar på din fråga, ja du har kul på egen hand, finns tonvis att göra. ;D


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Jag började köra igen för ett par veckor se och jag har superkul! (enbart solo)

Just denna patch verkar göra massor för att få de olika updragen mer roliga och att man sen då kan köra de mer tidsbegränsade missions som finns som ett eget spelläge.

Jag rekommenderar att man startar med en helt normal story mode save och sen då man är varm i kläderna sen kör det nya spelläget.
Massor av de saker som kommit i denna patch fixar till saker som varit lite enahanda och tråkiga så jag har super roligt.

Jag kör just nu uppdragen för att få ett eget levande skepp

Jag är grymt impad över att de för en kort tid sen frestade folk med en kompass symbol och sen nu SMACK trycker in en gigantiskt patch med massor av innehåll utan att man visste nåt innan.
Jag satt som ett ufo igår och undrade varför HUD'en såg annorlunda ut innan jag fattade att patchen kommit och blivit installerad !

Skrivet av Johlor:

Jag skulle nog säga spelet ändå är "mer" ett singelplayerspel än multiplayer. Nu vet jag inte hur mycket de fixat med multiplayer, men det var där det fanns små irriterande saker som att quests inte synkas till grupperna, utan alla måste göra dem enskilt etc. Dock är det ändå kul att leka runt med vännerna. Men ett kort svar på din fråga, ja du har kul på egen hand, finns tonvis att göra. ;D

Tack båda två för svaren! Det gav en bra bild av vad som kan förväntas (och motivation till köp)


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem

Dock verkar Hello Games tittat på Cyberpunk 2077 istället för tvärtom. För igår gick det inte att spela, 5 crasher på 20 minuter och flera skumma buggar. Körde bara i det nya spelläget.

Tittar man i reddittråden är jag inte ensam om detta. Kör på Steam.

Medlem
Skrivet av TooAngryToDie:

Skulle du säga att det är kul även på egen hand? Är försiktigt intresserad i.o.m. sci-fi setting

Oja. Jag kör ett eget game nu. Riktigt bra faktiskt.

Skribent
Skrivet av TooAngryToDie:

Tack båda två för svaren! Det gav en bra bild av vad som kan förväntas (och motivation till köp)

och har du PSVR kan du ju köra det i VR, helt fantastisk upplevelse. Önskar bara de kunde göra så man kan spela med en HOTA när man flyger, men annars är det sjukt nice.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

och har du PSVR kan du ju köra det i VR, helt fantastisk upplevelse. Önskar bara de kunde göra så man kan spela med en HOTA när man flyger, men annars är det sjukt nice.

Det blev på pc den här gången, men ser ut att vara spelbart med ett par olika vr-headsets enligt Steam. Är "så här" nära att köpa ett Oculus Quest 2, så alla för-argument är välkomna Absolut, med HOTAS i mixen blir det nog väldigt inlevelsefullt!


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem
Skrivet av Ankh:

Ja det finns tonvis, men det känns inte direkt levande. Det borde finnas (såvida inte det kommit nyligen då, har inte spelat det på ett halvår) npc:er på planeterna. Städer och inte bara de sura polisrobotarna som är pain in the arse hela tiden.

Kan köpa det. Har inte spelat jättemycket, kanske 50 timmar sedan Origins, men jag har bara stött på några få npc's på trade stations och mindre bosättningar som det var innan. Det hade absolut varit coolt att upptäcka en stad med femtio till hundra invånare där man kunde få side quests och liknande.
Något som jag tänkt på kunde ju vara att bygga, eller mer designa sitt eget skepp. Har stött på många bra skepp som ser typ för jävliga ut. Så jag får hålla med dig. Dom har gjort mycket men det finns mycket kvar.


signatur

PSN: MrOakenborn

Skribent
Skrivet av TooAngryToDie:

Det blev på pc den här gången, men ser ut att vara spelbart med ett par olika vr-headsets enligt Steam. Är "så här" nära att köpa ett Oculus Quest 2, så alla för-argument är välkomna Absolut, med HOTAS i mixen blir det nog väldigt inlevelsefullt!

Jag tror PC-versionen kan köra med HOTAS till och med, vilket inte PSVR kan.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det här spelet är riktigt kul nu för tiden. På egen hand eller med vänner.
Önskar dock de även kan komma ut med en ps5 patch för PS VR versionen.
Så man kan få mindre blur i VR.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

ZF
Medlem
Skrivet av Johlor:

och har du PSVR kan du ju köra det i VR, helt fantastisk upplevelse. Önskar bara de kunde göra så man kan spela med en HOTA när man flyger, men annars är det sjukt nice.

Vore fint om patchningarna fortsatte fram till PSVR2 släppts. Och med tanke på hur förvånande långlivat spelet blivit så kanske det inte är helt orimliga förhoppningar.

1
Skriv svar