Ägg-stra lång spelhelg! Vad spelar du?

Robot
Ägg-stra lång spelhelg! Vad spelar du?

Den här spelhelgen är längre än de flesta. Hurra!

#fz, #spelhelg


Just nu Nioh 2 PS5 ska ta Platinum på den.

Medlem

Det blir It Takes Two med en vän.
Vi har kört ett par timmar och gillar det väldigt mycket.
Storyn är ganska tråkig men bra gameplay och variation.

Medlem

Ska köra klart The outer worlds . Nästa vecka får det bli Outriders 🙂

Medlem

Control på PS5 ska klaras av och sätta Platinum.

Medlem

Lite fransk dubbel A i form av Greedfall som ska spelas ut, sen får vi se vad det blir.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Ägg-stra..

H

e

h

e

Avstängd

Jag ligger i en allmän speldipp sedan en månad tillbaka. Studerar världskrigen istället, eftersom skolan lärde mig fel. Grattis till Xbox Game Pass dock, då jag har 2 år prenumeration kvar...hahaha

Medlem

Surviving mars och Doom Eternal DLC nr 2!

Medlem
Skrivet av Pungvred:

... Studerar världskrigen istället, eftersom skolan lärde mig fel...

Vad lärde de dig fel?

Medlem

Monster Hunter Rise! Klarade nyligen av den (för nu) sista fulingen så det blir att optimera gear och farma side quests!

Medlem

Jag lirar Batman: Arkham Knight för fullt till Steam. Har alltid haft problem med kontrollen i RockSteadys/WB 4 Batman spel till Steam som gör att de inte fungerar alls och tangentbord + mus måste användas. Nu har jag iaf fått igång min dosa till Arkham Knight med hjälp av programmet "DS4windows" som emulerar PlayStation 4's Dual Shock 4 till en Xbox 360 kontroll. Däremot fungerar den fortfarande inte till Arkham Origins. Mycket märkligt.

Hur som helst är Batman: Arkham Knight ett fantastiskt spel. Tycker att Batmobilen var mycket roligare att använda nu än vad jag minns från min PS4 genomspelning år 2016. Coola uppgraderingar av bilen och det blir lite schack-taktiskt på slagfältet mot deras "drones". Grymt snygg grafik i spelet med ett otroligt stämningsfullt Gotham City. Älskar den speciella arkitekturen. Gameplayet är väldigt beroendeframkallande även. Diggar verkligen alla superskurkar som DC Comics har skrivit fram i Batman universumet.

Annars blir det jobb imorgon, Lördag, för att sedan fortsätta lira när jag kommer hem. Sedan ska jag träna på kvällen.
____________________________________________________________________
Spelet "Steel Rats" från 2018 är gratis @ Steam just nu:
https://store.steampowered.com/app/619700/Steel_Rats/

::::: Happy Easter :::::


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Kontot avslutas

Stardew Valley på Nintendo Switch blir det.
Med fler än en Switch i hushållet så kan vi nu spela mot varandra via varsin konsol.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Min fru överraskade mig med ett ”påskägg” i form av en extra Dualsense-kontroll (i syfte att vi ska spela ihop) så blev direkt till att ge oss på It Takes Two! Fantastiskt kul spel och extra härligt att frugan hakar på (hon är inte spelintresserad alls i vanliga fall). Vi har kanonkul ihop och har klarat ungefär halva spelet 🙂

Medlem
Medlem

Spelar lite Fallout 76, och nya PTU:n för Starcitizen. Körde lite Cyberpunk också för jag har inte klarat spelet än.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Outriders (när väl servrarna orkar) och Last Epoch

Medlem

Ska sätta igång med Shadow of The Tomb Raider. Gillade föregångaren grymt mycket, så har rätt höga förväntningar.

Sen blir det nog lite Red Alert också.

Medlem

Monster Hunter Rise, vilket spel!

Medlem

Det kom precis 32 st nya spel till Apple Arcade, så jag ska testa många av dem. Framför allt Oregon Trail ser intressant ut, eftersom jag är intresserad av amerikansk historia.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Blir nog Cod - Cold War/WZ

Medlem

Har fiksat It Takes Two som jag är peppa på... Nu om jag bara hade kunnat haft en kompis..


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Outriders.. eller vänta nu....... varenda jävla mpspel idag har serverproblem på release, zzZ.

Lämnade den feedbacken i demotråden, men det togs nog inte upp med dom

Medlem

Har spelat igenom Bioshock-"trilogin", och är strax klar med Infinite. Gillar Infinite mycket, men de första två var ganska sega. Blev nästan lite chockad när jag läste de gamla recensionerna och kommentarerna på ettan och tvåan här, mycket positivare än vad jag trodde


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Ska äntligen ta mod till mig och hämta ficklampan i half life alyx

Medlem

Jag jobbar dessvärre den här helgen. Söndag och måndag i alla fall... Känns mindre kul, ja men vad gör man. Jag har förresten ett skrivbordsjobb och pga pandemin VET jag att det knappt kommer finnas något att göra på jobbet. Jag kommer sitta och slösurfa, titta på youtube eller netflix och spela Switch 90% av tiden. Men jag måste ändå vara där, på kontoret... Av någon anledning.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Ska sätta igång med Shadow of The Tomb Raider. Gillade föregångaren grymt mycket, så har rätt höga förväntningar.

Sen blir det nog lite Red Alert också.

Tyckte själv att den var en besvikelse både storymässigt och även hur de har gjort vissa detaljer i spelet.

Medlem

Kommer köra mer Jedi Fallen Order under helgen.

Medlem

Tanken var att gotta ner mig i Outriders, taggad som få har jag nu suttit med en påse lösgodis samt en god dryck i handen och stirrat på felmeddelanden två kvällar i rad. De flesta andra spel jag har i backloggen är open-world eller andra sorters RPG som det inte känns lönt att starta eftersom all min tid lär gå till Outriders så fort de löser detta

Medlem
Skrivet av Seybsnilksz:

Har spelat igenom Bioshock-"trilogin", och är strax klar med Infinite. Gillar Infinite mycket, men de första två var ganska sega. Blev nästan lite chockad när jag läste de gamla recensionerna och kommentarerna på ettan och tvåan här, mycket positivare än vad jag trodde

Ettan piskar de andra två på fingrarna rejält om du frågar mig, infinite blev en helt annan grej och jag gillade inte det alls lika mycket.

123
Skriv svar