Outriders Steam-peak tripplar den som Avengers hade, men har crossplay-trubbel

Robot
Outriders Steam-peak tripplar den som Avengers hade, men har crossplay-trubbel

En flygande start. I stort sett.

#outriders, #steam


Medlem

Jag har inte haft problem i sig men måste säga att jag tyvärr inte fastnade för spelet...

Medlem

Enda problemen jag hade igår var serverproblem, vilket är förståeligt vid launch. Därför jag hatar att steam tillåter reviews inom 48h av ett online-lir. Folk som lämnar negativa reviews pga server issues och liknande dag ett är förmodligen folk som också tror på att vindkraftverk ger cancer och att 9/11 var "ett inside job".

Fick spela ungefär 3-4 timmar kanske trots serverproblem och nådde lvl 19. Tänkte dra max level idag och ta en titt på end game! Jag älskar looter shooters så Outriders passar mig väldigt fint!

Medlem

Massa buggar överallt och prestandaproblem.

Men riktigt roligt spel. Får diablo känsla när jag spelar det. Helt olikt alla andra loot shooters och kan nog vara den bästa loot shootern beroende på hur end gamet kommer vara.

Skribent

Upplevde inga serverproblem, men väl försvinnande HUD som gjorde spelet omöjligt att lira. Tycker dock att det känns lovande och ser fram emot att lira mer.

Inaktiv
Skrivet av Prixm:

Enda problemen jag hade igår var serverproblem, vilket är förståeligt vid launch. Därför jag hatar att steam tillåter reviews inom 48h av ett online-lir. Folk som lämnar negativa reviews pga server issues och liknande dag ett är förmodligen folk som också tror på att vindkraftverk ger cancer och att 9/11 var "ett inside job".

Fick spela ungefär 3-4 timmar kanske trots serverproblem och nådde lvl 19. Tänkte dra max level idag och ta en titt på end game! Jag älskar looter shooters så Outriders passar mig väldigt fint!

Om folk inte kan spela efter en release så är det väl inte konstigt att det får dåligt betyg? Samma sak som med CP, folk ger sin bild och betalar man 600kr för ett spel som inte ens går att starta så får man nog räkna med att folk blir sura.

Inaktiv

Kul spel, men kom till snöregionen imorse och det är som att bloom är satt på 2000%. Ser inte ett skit.
Har provat alla grafikinställningar, dx11, dx12, äldre nvidia drivrutiner, allt. No dice.
Blir att vänta på patch.

EDIT: Löste det genom att ta bort engine.ini och sen verify game files på steam.
Och om någon av er har micro-stuttering så löste jag det genom att klicka i "window lock" i inställningarna i spelet.

Medlem

Faktiskt ett bättre spel än väntat. Bara matchmaking som strular annars klockrent!

Medlem

allt funkat bra förutom att som vanligt dom kanske skyller på olika fel, men jag tror det är för mycket tryck på servrarna deras och så blir det inloggning och dc problem. under hela dagen nu fredag så tills runt 7 funkade allt felfritt men så fort det vart kväller och spelarantalet ökade så började det med lite problem.

Personligen tycker jag det är bagateller spelet utan dessa problem har funkat felfritt för mig och mina nära och kära ialla fall

Medlem

En person jag följer på Youtube kunde inte ens logga in i spelet. Videon var en sån där snabb tick tock liknande en så var svårt att få någon uppfattning. Jag tror att folk som gillar det här spelet inte bryr sig så mycket om grafik eller storyn. Dom vill bara grinda vapen mm. Hoppas verkligen att det riktiga spelet flyter på bra. Har bara kört igenom demot (helt +lite till) på ps5an. Och jag har inte några större förhoppningar om spelet. Kommer personligen att hoppa detta till förmån för andra spel.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Upplevde inga serverproblem, men väl försvinnande HUD som gjorde spelet omöjligt att lira. Tycker dock att det känns lovande och ser fram emot att lira mer.

Det enda du behöver göra för att lösa det felet är att gå ut till lobbyn och sen tillbaka igen.

Skribent
Skrivet av Tobhah:

Det enda du behöver göra för att lösa det felet är att gå ut till lobbyn och sen tillbaka igen.

Jo jag vet. Problemet är att det är en extremt temporär lösning. Jag lirade kanske två timmar igår och var tvungen att gå tillbaka till lobbyn runt tio gånger efter att HUD:en försvunnit igen efter någon laddningsskärm.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Om folk inte kan spela efter en release så är det väl inte konstigt att det får dåligt betyg? Samma sak som med CP, folk ger sin bild och betalar man 600kr för ett spel som inte ens går att starta så får man nog räkna med att folk blir sura.

Kommer aldrig förstå folk som dig. Året är 2021, vi vet att alla spel som är online dessa dagar, att dom vid release har svårigheter. Finns oerhört få större releases idag som inte har serverproblem vid launch eller massivt långa köer, problem med lagg pga otroligt stort tryck osv. Det är så en online-release som har hype fungerar. Du kanske inte spelade tex Diablo 3 när det kom, vissa kunde inte spela på flertalet dagar för att det var så mycket problem. Hade det varit en steam-release hade väl Diablo franchisen inte ens existerat idag pga review bombningen som hade hänt. Reviews behöver låsas vid launch, så är det bara, folk är alldeles för entitled dessa dagar, man blir spyfärdig.

Köp inte spelet dag ett om du inte kan förstå att detta är vad som händer dag ett. Köp det dag två då.

Inaktiv
Skrivet av Prixm:

Kommer aldrig förstå folk som dig. Året är 2021, vi vet att alla spel som är online dessa dagar, att dom vid release har svårigheter. Finns oerhört få större releases idag som inte har serverproblem vid launch eller massivt långa köer, problem med lagg pga otroligt stort tryck osv. Det är så en online-release som har hype fungerar. Du kanske inte spelade tex Diablo 3 när det kom, vissa kunde inte spela på flertalet dagar för att det var så mycket problem. Hade det varit en steam-release hade väl Diablo franchisen inte ens existerat idag pga review bombningen som hade hänt. Reviews behöver låsas vid launch, så är det bara, folk är alldeles för entitled dessa dagar, man blir spyfärdig.

Köp inte spelet dag ett om du inte kan förstå att detta är vad som händer dag ett. Köp det dag två då.

Jag har inte spelat Outriders själv, då jag väntar. Och jag spelade visst Diablo 3 på release samt Sim City och CP. Det jag säger är att jag förstår frustrationen hos dom som inte kan spela, och de använder de verktyg som finns för att visa sitt missnöje. Är väl inte konstigt? Jag hade själv aldrig kunnat lämna en review om jag spelat under 20-40h men förstår att folk är förbannade.

Om du nu blir så spyfärdig så kanske du borde vädra ditt missnöje hos Valve istället?

Medlem

Det stora problemet är att det är onlinetvång även för att köra solo. De borde ha ett offlineläge kan tyckas, då de menar att det inte är ett gaas spel.

Skrivet av Alienshade:

Jag tror att folk som gillar det här spelet inte bryr sig så mycket om grafik eller storyn. Dom vill bara grinda vapen mm. Hoppas verkligen att det riktiga spelet flyter på bra. Har bara kört igenom demot (helt +lite till) på ps5an. Och jag har inte några större förhoppningar om spelet. Kommer personligen att hoppa detta till förmån för andra spel.

Vad har du emot grafiken? Ser det dåligt ut på PS5? Tyckte det var helt okej på Series X. Inte det snyggaste jag sett men ändå.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Det stora problemet är att det är onlinetvång även för att köra solo. De borde ha ett offlineläge kan tyckas, då de menar att det inte är ett gaas spel.

Det är ett onlinespel fast man kan spela själv. Behöver inte vara GaaS för att vara onlinespel

Meningen är att man ska kunna hoppa in och ut och spela med vem som helst. Hela spelet är designat runt det och då är det svårt att göra en offline del också. Det går men det skulle tagit onödig tid för dom när de kan satsa den tiden att göra ett bättre spel istället.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Det är ett onlinespel fast man kan spela själv. Behöver inte vara GaaS för att vara onlinespel

Meningen är att man ska kunna hoppa in och ut och spela med vem som helst. Hela spelet är designat runt det och då är det svårt att göra en offline del också. Det går men det skulle tagit onödig tid för dom när de kan satsa den tiden att göra ett bättre spel istället.

Fungerar ju i väldigt många spel dock. Men visst, spelet har lite lägre budget.

Men då är det väl extra viktigt att matchmaking faktiskt fungerar.

1
Skriv svar