Ägg-stra lång spelhelg! Vad spelar du?

Medlem

Immortal Fenix Rising blir det henna helgen. Suttit hela dagen idag typ. Helt mossig i huvudet nu.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Gen
Medlem

Försöker varva Crash Bandicoot 4 och lugnar samtidigt ner mig med lite Last of US Remastered, båda på PS5.

Medlem

Räknas det om man spelar i golfsimulator?

Blir nog inte så mycket spelat i helgen, kanske lite gammalt hederligt Stellaris eller GW2. Har inte orkat dra igång något annat den senaste månaden or so.

Inaktiv

Spelar manlig häxa.
Förutom RL, blir det eve-online, och dailies i wow.

Medlem

Valhalla på Xboxen och pokemon go så jag får sträcka på benen lite oxå.

Medlem

Outriders hela helgen. Lite kallstartat har det varit. Men det får man räkna med Men nu funkar det bra ett tag igen.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Ska sätta igång med Shadow of The Tomb Raider. Gillade föregångaren grymt mycket, så har rätt höga förväntningar.

Sen blir det nog lite Red Alert också.

Skrivet av InsaneSharky:

Tyckte själv att den var en besvikelse både storymässigt och även hur de har gjort vissa detaljer i spelet.

"Problemet" med SotTR tyckte jag främst var att de inte kunde bestämma sig för om det skulle vara öppen värld eller en handling att följa. De lyckades lösa det trovärdigt i de första två spelen, men inte här. I Rise of the Tomb Raider kunde du ju inte ta dig tillbaka till Syrien förrän du var klar med handlingen i Sibirien. Här kan du däremot hoppa lite hursomhelst, ologiskt, på kartan efter ett tag, trots att det bryter mot handlingen.

De borde låst resandet till de platser du rimligen kan nå, beroende på var du är i handlingen, och låsa upp det sen för den som vill samla alla saker. Som jag, som gjorde 100% och "Completionist". Men med den (felaktiga) speldesign de valde, blir det upp till dig själv att "behärska" dig och få ett spel som känns kontinuerligt. Kan ju bero på att de bytte studio? Och att de valde att ge ut dlc, som var spridda i form av tombs över hela kartan, och jag spelade innan allt dlc kommit ut.

Har du ett Radeonkort kan du däremot glädja dig åt att spela i stereoskopisk 3d. Det går såklart även på Geforce, men Nvidia tog bort stödet för 3D Vision i drivrutinerna, Dessutom innan allt dlc kommit ut, trots att SotTR är ett Nvidiasponsrat spel. Riktigt dåligt, tyckte jag. Du kan såklart (idag, det tog ett halvår efter att spelet kommit ut) få raytracing på skuggorna, men det funkar inte med 3D Vision, eftersom du var tvungen att köra DX11 för att få 3D Vision, och raytracing funkar bara under DX12.

Det här är förresten ett spel du vill köra under DX12, DX11 suger.

Jag spelade i DX 12, Exclusive fullscreen on, 3D Side by side, 1080p@50Hz på ett RX 480. Kopplade bara upp kortet mot en 3d-tv med hdmi. Inlevelsen stereoskopi ger slår enligt mig högre upplösningar. Nu när det går att få raytracing även på AMD, undrar jag om det funkar att kombinera raytracing och stereoskopi på 6000-serien? Kan tyvärr inte testa själv, bara anta att båda funkar ihop.

OnT, har precis avslutat Dragon Age Inquisition inkl alla dlc. Tog runt 180 timmar, och vill nu ta något kortare spel. Såg att Amnesia: Rebirth är på rea på Steam, blir nog ett köp. Förra påsken var perfekt, man fick spela Gears 5 gratis, och det var precis att man hann klart hela spelet på ett par dagar. Inklusive att samla allt. Där med.

Medlem

AC Syndicate och Unity.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Blir Zelda BoTW på Wii U samt Total War Warhammer 2 på PC. Kanske lite Gears 5 och Halo 4 med en polare också.
BoTW var klart bättre än väntat även om förväntningarna var rätt höga. Synd att det inte är 60 fps bara.

Medlem

Cyberpunk 2077 tredje genomspelningen...ny hårdvara, flyter som en dröm i maxinställningar så känns som ett nytt spel.
Spelar även Disco Elysium The Final Cut.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av bluebird:

Ska sätta igång med Shadow of The Tomb Raider. Gillade föregångaren grymt mycket, så har rätt höga förväntningar.

Sen blir det nog lite Red Alert också.

Grymt. Jag älskade shadow of the tomb raider. Tyckte det var bättre än förra spelet och det ska man nog inte egentligen tycka. Mkt mer tombs att utforska i det här och gillar atmosfären något enormt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Jag ligger i en allmän speldipp sedan en månad tillbaka. Studerar världskrigen istället, eftersom skolan lärde mig fel. Grattis till Xbox Game Pass dock, då jag har 2 år prenumeration kvar...hahaha

Spela Battlefield så får du en gedigen kunskap om världskrigen.

Skribent

Hades, Stardew Valley, Fifa.. Och kanske Nanotale - Typing Chronicles!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

The last of us part 2.

Medlem

Immortal pheonix rising!


signatur

🐖💨💩

Farornas Konung

Diso Elysium. Trodde inte detta var något för mig men efter att ha spelat ca 1,5h och gapskrattat kanske 10 gånger inser jag att jag hade fel.
Blir nog lite Kindom Come Deliverance och DayZ på det.

Medlem

Jag har satt mig ned med Final Fantasy XV Windows Edition men det kommer även bli lite Airport CEO och Evil Genius 2

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av SunShine:

Grymt. Jag älskade shadow of the tomb raider. Tyckte det var bättre än förra spelet och det ska man nog inte egentligen tycka. Mkt mer tombs att utforska i det här och gillar atmosfären något enormt.

Rise of the Tomb Raider är fortfarande min favorit i den nya trilogin, men Shadow hade definitivt bättre gravar och strider.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean

Firar påsk uppe hos min mor i Norrland så det blir inget spelande alls. Det är kanske nu man skulle ha haft en Switch. Å andra sidan, 1,5-åringen och 3,5-åringen tar en del tid. Snart är det påskäggsjakt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Blev nyligen med Playstation (5) för första gången sedan jag lånade ett PS1 av en kompis för ca 25 år sedan. Precis klar med God of War så nu blir det Ratchet & Clank följt av Ghost of Tsushima. När frugan vill kolla på TV är det Divinity Original Sin 2 på PC som gäller.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Säsong 23 i D3, inte spelat på flera år så var faktiskt riktigt kul 🙂

Medlem

Ska ge mig på Disco Elysium the final cut nu äntligen! 🙂
Längtat som fan efter denna utgåva

Medlem
Skrivet av SunShine:

Grymt. Jag älskade shadow of the tomb raider. Tyckte det var bättre än förra spelet och det ska man nog inte egentligen tycka. Mkt mer tombs att utforska i det här och gillar atmosfären något enormt.

Jag håller nog med faktiskt.
Jag gillar shadow skarpt.

Medlem

The Last of Us 2!

Medlem

Ska fortsätta med Jedi: Fallen Order.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Rise of the Tomb Raider är fortfarande min favorit i den nya trilogin, men Shadow hade definitivt bättre gravar och strider.

Ja båda spelen har helt klart sina fördelar o nackdelar. Sedan ska jag förtydliga att jag gillar hela nya trilogin något enormt. Tre riktigt bra spel är vad man får. De förtjänar mkt mer uppmärksamhet än de fått om du frågar mig.
Är man ett fan av Uncharted spelen på playstation men inte lirat de här så har man sannerligen gått miste om tre grymma titlar den saken är säker.

Skrivet av SlimJim:

Jag håller nog med faktiskt.
Jag gillar shadow skarpt.

Ja, det var något visst med det. Svinroliga pussel nere i tombsen också.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Tänkte spela klart sista uppdraget (tror jag) på dishonored. Sen blir det hitman 3 eller dishonored 2 🧐

Medlem

Blir att fortsätta med Fenyx Immortals Rising, och även testa Days gone (Väldigt nöjd med ps5:an so far)


signatur

" Nothing is true everything is permitted"

Medlem

jag har kommit igång med disco elysium, men kör satisfactory vid sidan om pga ny massiv update, blir nog en hint av cyberpunk också nu efter att även den fått patch


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Anwest:

Det kom precis 32 st nya spel till Apple Arcade, så jag ska testa många av dem. Framför allt Oregon Trail ser intressant ut, eftersom jag är intresserad av amerikansk historia.

The Oregon Trail är ju det spelet som Roger the Alien och Stan Smiths son Steve spelar på nån gammal Macintosh dator. Roger blir helt crazy och fejkar sin död. American Dad at it's finest.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

123
Skriv svar