Lady Dimitrescu lackar ur i nytt Resident Evil Village-gameplay

Robot
Lady Dimitrescu lackar ur i nytt Resident Evil Village-gameplay

Och vi får en trevlig tur i en blodöversvämmad källare.

#Capcom, #Resident-evil-village


Medlem

Sjukt taggad på det här spelet. Såg riktigt bra ut för att vara på Ps4. Någon som vet om det är inventory tetris igen eller har de gjort om?

Medlem

Närmsta spelet jag är taggad för. Problemet är om det är lika obehagligt som 7an. Kommer inte kunna spela själv och måste då fixa sällskap för varje session.
#tinder?


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Börjar bli orimligt peppad på detta. Ser verkligen ut som att de lyckats ta det bästa från två världar. Gameplay och teknik från sjuan samt atmosfär och estetik från de klassiska spelen ❤️

Medlem

Maiden-demot var sjukt snyggt på ps5, minns dock inte hur inventory var på demot. Men obehagligt det minns jag helt klart att det var 👍😊

Medlem

Längtar efter att se hur det ser ut på min PS5:a 😍 stor hype

Medlem
Skrivet av Gaara:

Sjukt taggad på det här spelet. Såg riktigt bra ut för att vara på Ps4. Någon som vet om det är inventory tetris igen eller har de gjort om?

Det är tetris inventoryt så det lär bli en del pillande för att få med sig allt som man vill. 4 herbs eller granade launcher, det är frågan.

Medlem
Skrivet av Athretil:

Längtar efter att se hur det ser ut på min PS5:a 😍 stor hype

På din vad? Du har blivit lurad, finns inget sånt i verkligheten.

Medlem
Skrivet av Najkan:

På din vad? Du har blivit lurad, finns inget sånt i verkligheten.

Fint med Stadia, då slipper man alla fysiska enheter

Medlem
Skrivet av kanshira:

Det är tetris inventoryt så det lär bli en del pillande för att få med sig allt som man vill. 4 herbs eller granade launcher, det är frågan.

Ok tacker då vet man och kan förberada sig mentalt.

Btw, damen i videon måste ju vara blind som inte upptäcker när man kollar in i fönstret haha

Medlem

Längtar väldigt mycket! Ser mycket bra ut.

Är lite undrade till hur striderna kommer att fungera, de har sagt att blocka kommer vara en stor del av gameplay. Kan bli bra men har ej sett ett bra exempel ännu.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ok tacker då vet man och kan förberada sig mentalt.

Btw, damen i videon måste ju vara blind som inte upptäcker när man kollar in i fönstret haha

Tänkte samma sak...hon ser ju ut att titta rakt på honom i spegeln just när hon tar samtalet, för att inte tala om att hon måste ha rejält tunnelseende!

Medlem

Det är alltid så oerhört cringe att titta på en konsolkramare, det gör ont att se deras fruktansvärt värdelösa kontroll över siktet.

Medlem

Damn, hon är inte bara lång och stark. Blind är hon också... Ethan står precis utanför och gömmer sig inte allt för väl men icke! Hon ser inte honom. Det för mig känns lite löjligt ;P Annars väntar man ivrigt på spelet.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Det är alltid så oerhört cringe att titta på en konsolkramare, det gör ont att se deras fruktansvärt värdelösa kontroll över siktet.

Äsch, låt folk brottas med inkonsekvent bildhastighet och dålig aim (kasst sikte är ju synonymt med RE) om det är vad de vill, är ju kul med konsoler! Åtminstone gamla konsoler

Hittade min original Playstation inpackad i föräldrahemmet och den funkade fortfarande! Har börjat köpa in massa gammalt skräp man hade under uppväxten och har inte haft så roligt på år och dar! Öppna och rensa skräp eller rester från någons dryck som letat sig in mellan knapparna för och få liv i en halvtrasig 39kr PS1 dosa från tradera. Känns riktigt roligt att sitta framför en gammal CRT från vinden och fira RE25th jubileum med RE1 och RE2 på repig svart skiva med samma sorts original kontroll utan spakar man satt och spelade med som barn och upplevde sin första livrädsla framför ett spel :J

Det gick så långt att jag införskaffa en PS4 dosa till PC och lirade RE4 och RE5 (tur att Sony aldrig förnyat sig då PS4 kontrollen i princip är samma som till PS1).
Vande mig oförlåtligt snabbt och nu är det svårt att lira liknande spel med mus och tangentbord igen :0

Skrivet av Jonrei:

Damn, hon är inte bara lång och stark. Blind är hon också... Ethan står precis utanför och gömmer sig inte allt för väl men icke! Hon ser inte honom. Det för mig känns lite löjligt ;P Annars väntar man ivrigt på spelet.

Äsch, hon kanske bara är lite långsynt? Tror inte Ethan har skaffat sig ett huvud till RE8 heller så det blir ju svårare att ses (särskilt under rådande pandemi, t-virus, las plagas och sånt menar jag naturligtvis då alltså)

Skribent

Jag reagerade också på att vår kära dam verkar både blind och döv. Hon inte bara missar honom när hon snackar i telefon, utan även när hon går uppför trappan och Ethan smäller igen dörren bakom sig.

Man kan alltid hoppas att det är en del av storyn att hon med flit ignorerar honom.

Medlem

@Jonny Myrén Är inte det lite långsökt? Min teori är att hon har repiga kontaktlinser från sina klor och hennes längd gör att hennes trumhinnor påverkas av de låga trycket i atmosfären där uppe... eller så är hon bara gamelogic "blind"

Skribent
Skrivet av ifeelnothing:

@Jonny Myrén Är inte det lite långsökt? Min teori är att hon har repiga kontaktlinser från sina klor och hennes längd gör att hennes trumhinnor påverkas av de låga trycket i atmosfären där uppe... eller så är hon bara gamelogic "blind"

Jo, det rör sig nog om spellogisk blindhet, men man kan som sagt hoppas Det känns inte som att det hade varit särskilt svårt att regissera scenerna så att Ethan är mer gömd. Nu blir det extremt påtagligt och något man reagerar på direkt. Märkligt val.

Medlem

Bara jag som reagerade på att vattnet i källaren inte såg så bra ut. Inte hela världen då detta skräck äventyr kommer bli en höjdare men bara något jag uppmärksammade. Ska bli spännande att interagera med den otrooooooligt låååånga damen "Dimitrescu"..

Meine body ist fertig/bereit.

Day ONE köp @ Steam.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

The shining referens ?

1
Skriv svar