Vilken låt lyssnar du på nu?

Medlem
Medlem

Lite pandemisymfoni, Maiden funkar bra som sådan också ^^

Medlem

Artist: Peter and the test tube babies
Album: Pissed and Proud (live platta)
Låt: Keep Britain Untidy
År: 1980

Har haft en våg av att bli nostalgisk över det goa 80 talets punk England. Punkscenen under 80 talet i England är bland det bästa som hänt världen.
Så många bra band men här kommer iaf en låt från en otroligt bra liveinspelning med Peter And The Test Tube Babies och låten Keep Britain Untidy.
Hela den här liven är vansinnigt bra men ja en låt per inlägg!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Inget superfan av Ljå men just den här låten du valt från plattan är enormt bra!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Valda delar av den här (låten är över 14 minuter lång) har snurrat varv på varv i skallen i snart en vecka nu.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Beseech med en Abba-cover.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Jag har konstant lyssnat på Helloween - Skyfall Alternative Vocal Mix som är 12 minuter lång sedan i Fredags. Kan bara inte sluta lyssna.
Tyvärr finns den inte på YouTube. Men en 7 minuter lång "single edit" finns, som tyvärr inte alls är lika bra. Alla bra delar är bortklippta
https://www.youtube.com/watch?v=gLV530n3kMw
Låten är dock betydligt bättre än videon..

Medlem

Blev dubbel förvåning när gitarristen från Amorphis släpper soloskiva där bl.a. Håkan Hemlin (Nordman) sjunger och Thyrfing släpper musikvideo.

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Flakmonkey
Medlem
Avstängd

signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Min favorit hittills av de nya låtarna!

Flakmonkey

Harry Mack och Marcus Veltri sammarbetar, kan inte bli annat än bra. Talang och framförallt en smittande positivitet och glädje, precis vad man behöver.

Medlem

signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Alltid trevligt när youtube för en gångs skull visar en rekommendation som man inte stött på förut och som faktiskt var nåt man gillade.

Inaktiv
Medlem

Melodiöst tunggung


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Aaaaaah, nostalgin! Man var blott en tonåring när denna ekade i högtalararna för första gången, vilka tider!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

På högsta volym, högsta volym sa jag! Lauer känns som en rätt ojämnt men det här albumet har bara bra låtar tycker jag! Vissa är episka, som den här exempelvis!

Lauer - Switec
https://open.spotify.com/track/7epj1k7tzKmrdz6FWvfs3x?si=ML-4...

Medlem

Martin Miller Session Band.

Sån känsla, så skickligt, så groovy.

Medlem

@Nemo: Har du sett Martins videos med Paul Gilbert och Andy Timmons? Det är fasiken 🔥

Medlem
Moderator | Testpilot

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

@Nemo: Har du sett Martins videos med Paul Gilbert och Andy Timmons? Det är fasiken 🔥

Javisst! Galet bra!! Jag kan se dem hur många gånger som helst.

Medlem

Erik Satie - Gnossienne No. 1 - melankoliskt och mycket vackert.

Reinbert de Leeuw - Erik Satie/ Gnossiennes 1-6 är värt att lyssna igenom en gång åtminstone, helt fantastiskt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skriv svar