20+ timmar in i Last of Us 2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av laban005:

Du tänkte aldrig på att rubriken till tråden åldras jävligt illa? 😉

Haha, ja, borde kanske byta.


signatur
Medlem

Tyckte spelet var sjukt välgjort, underhållande gameplay, story etc. Mitt största och enda problem med spelet var den genomsyrande politiskt korrekta linje som hela spelet tog sig an jämfört med 1:an och andra ND spel.

SPOILER: Exemplet är den stora "fight" mellan två huvudkaraktärerna och deras sidekicks.

Här slåss alltså Ellie och hennes flickvän, som är jude, som är gravid med en asiatisk kille, dom slåss mot Abbie, butch tjej med sin sidekick som är transpojke. Liksom man tänker kunde dom inte stoppa sig själva o ba; "fan va de här ser lol ut, det är så tydligt vad vi håller på med (political correctness)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Constantine:

Tyckte spelet var sjukt välgjort, underhållande gameplay, story etc. Mitt största och enda problem med spelet var den genomsyrande politiskt korrekta linje som hela spelet tog sig an jämfört med 1:an och andra ND spel.

SPOILER: Exemplet är den stora "fight" mellan två huvudkaraktärerna och deras sidekicks.

Här slåss alltså Ellie och hennes flickvän, som är jude, som är gravid med en asiatisk kille, dom slåss mot Abbie, butch tjej med sin sidekick som är transpojke. Liksom man tänker kunde dom inte stoppa sig själva o ba; "fan va de här ser lol ut, det är så tydligt vad vi håller på med (political correctness)

Hade inga problem alls med urvalet av karaktärer och det säger jag inte för att vara woke.

Allt var underordnat Ellies sjuka hämndbegär och karaktärer mördas hejvilt. Oavsett vilka de är. Och ofta på ett snabbt, nästan menlöst sätt. Alla är lika inför den meningslösa våldet.


signatur
Medlem
Skrivet av Constantine:

Tyckte spelet var sjukt välgjort, underhållande gameplay, story etc. Mitt största och enda problem med spelet var den genomsyrande politiskt korrekta linje som hela spelet tog sig an jämfört med 1:an och andra ND spel.

SPOILER: Exemplet är den stora "fight" mellan två huvudkaraktärerna och deras sidekicks.

Här slåss alltså Ellie och hennes flickvän, som är jude, som är gravid med en asiatisk kille, dom slåss mot Abbie, butch tjej med sin sidekick som är transpojke. Liksom man tänker kunde dom inte stoppa sig själva o ba; "fan va de här ser lol ut, det är så tydligt vad vi håller på med (political correctness)

Jag fann inga politiska vinklar alls.
Såg bara människor och alla är vi olika.

Geeks Gaming

Jag tror att man hittar det man vill hitta, inte bara i spel utan överallt.

Söker man efter ”pk” (samt alla trendiga uttryck), så hittar man det.

Så frågan borde istället vara: varför söker man just det? Vad beror det på egentligen? 🤔

Nåja, spelets story och karaktärer är ju onekligen något som engagerar så man har ju definitivt lyckats
Sen tycker jag det är en frisk fläkt att följa vanliga människors öden än generisktvspelshjälte/hjältinna-mall 1A.

Bagaget och storyn känns mer äkta då, iaf för mig

Skägg.
10 Chambers

Så, färdig. Klockade på 23 timmar. Rusade inte igenom det men körde som sagt låg svårighetsgrad för att slippa bry mig överdrivet mycket om strider, resurser och smygande.

Jag tycker greppet med Abby som motpol till Ellie fungerade väldigt bra. Att få se konsekvenserna av ens egna besinningslösa mördande i det första halvan. Att individen kan välja mellan att hänge sig åt hämnden eller gå därifrån. Och konsekvenserna av det.

Ska försöka sammanfatta ett större intryck så snart jag kan. Kanske som video.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så, färdig. Klockade på 23 timmar. Rusade inte igenom det men körde som sagt låg svårighetsgrad för att slippa bry mig överdrivet mycket om strider, resurser och smygande.

Jag tycker greppet med Abby som motpol till Ellie fungerade väldigt bra. Att få se konsekvenserna av ens egna besinningslösa mördande i det första halvan. Att individen kan välja mellan att hänge sig åt hämnden eller gå därifrån. Och konsekvenserna av det.

Ska försöka sammanfatta ett större intryck så snart jag kan. Kanske som video.

Tvärtom för mig, funkade inte alls, gjorde det bara tråkigt och dissonans med vad jag skulle känna och vad jag verkligen kände. Synd när jag älskade 1an så mycket. Men har varit ganska tyst och lugn med min kritik då jag inte är okej med en hel del av kritiken som uppkommit med bl a mordhot och andra dumheter.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så, färdig. Klockade på 23 timmar. Rusade inte igenom det men körde som sagt låg svårighetsgrad för att slippa bry mig överdrivet mycket om strider, resurser och smygande.

Jag tycker greppet med Abby som motpol till Ellie fungerade väldigt bra. Att få se konsekvenserna av ens egna besinningslösa mördande i det första halvan. Att individen kan välja mellan att hänge sig åt hämnden eller gå därifrån. Och konsekvenserna av det.

Ska försöka sammanfatta ett större intryck så snart jag kan. Kanske som video.

For mig fungerade det nästan, men jag förmådde bara bli känslomässigt investerad i Ellie. Den andra damen hade redan bränt alla broar, så att säga.

Sedan var det något mer karaktärerna i spelet som skavde för mig. Inte att de var för PK som någon beskrev det, men som om de var lite väl klippta och skurna för sina roller. Om någon var snäll, glad eller gravid användes det nästan varje gång som hävstång för att få något att kännas tungt eller mörkt. Inte helt olikt deras level design, väldigt uppenbart vad som väntande.

Men i slutändan lyckades de spela på mina känslor. Mest av allt kände jag Ellies ilska - i slutändan kände jag mer av den än vad hon gjorde. Men också sorg, tillräckligt för att bli tårögd flera gånger om.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av laban005:

Tvärtom för mig, funkade inte alls, gjorde det bara tråkigt och dissonans med vad jag skulle känna och vad jag verkligen kände. Synd när jag älskade 1an så mycket. Men har varit ganska tyst och lugn med min kritik då jag inte är okej med en hel del av kritiken som uppkommit med bl a mordhot och andra dumheter.

Skrivet av Nomman:

For mig fungerade det nästan, men jag förmådde bara bli känslomässigt investerad i Ellie. Den andra damen hade redan bränt alla broar, så att säga.

Sedan var det något mer karaktärerna i spelet som skavde för mig. Inte att de var för PK som någon beskrev det, men som om de var lite väl klippta och skurna för sina roller. Om någon var snäll, glad eller gravid användes det nästan varje gång som hävstång för att få något att kännas tungt eller mörkt. Inte helt olikt deras level design, väldigt uppenbart vad som väntande.

Men i slutändan lyckades de spela på mina känslor. Mest av allt kände jag Ellies ilska - i slutändan kände jag mer av den än vad hon gjorde. Men också sorg, tillräckligt för att bli tårögd flera gånger om.

Och det är ju helt okej! Ändå kul att spelskapare som Naughty Dog vågar ta ut svängarna så pass mycket. Många spel är ju så strömlinjeformade, där alla potentiellt vassa kanter filats bort genom oräkneliga fokustester och marknadsanalyser.

Jag vill ha en spelbransch där olika berättelser kommer till tals, utan att utvecklarna mordshotad eller ens får ett argt brev. Alla spel kan inte vara för alla.

Och jag tycker inte det fanns någon som gjorde rätt i storyn. Snarare en spiral av allt grövre fel. I slutändan sympatiserar jag inte med någon.


signatur
Medlem
Skrivet av Nomman:

Inte helt olikt deras level design, väldigt uppenbart vad som väntande.

Nja, jag tycker ND leker rätt ofta med oss spelares förväntningar när det gäller level design. Det var ett antal gånger där jag kom in i ett område där det var sjukt mycket strategiskt utplacerade skydd som signalerade SHOOTOUT men sen händer det ingenting.
Även work bench-grejen när man antar att man är helt safe samt slutdelen på museet.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så, färdig. Klockade på 23 timmar. Rusade inte igenom det men körde som sagt låg svårighetsgrad för att slippa bry mig överdrivet mycket om strider, resurser och smygande.

Jag tycker greppet med Abby som motpol till Ellie fungerade väldigt bra. Att få se konsekvenserna av ens egna besinningslösa mördande i det första halvan. Att individen kan välja mellan att hänge sig åt hämnden eller gå därifrån. Och konsekvenserna av det.

Ska försöka sammanfatta ett större intryck så snart jag kan. Kanske som video.

Kan inte du och Jocke göra en liten spoilerspecial eller liknande? Älskar sånt!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Och det är ju helt okej! Ändå kul att spelskapare som Naughty Dog vågar ta ut svängarna så pass mycket. Många spel är ju så strömlinjeformade, där alla potentiellt vassa kanter filats bort genom oräkneliga fokustester och marknadsanalyser.

Jag vill ha en spelbransch där olika berättelser kommer till tals, utan att utvecklarna mordshotad eller ens får ett argt brev. Alla spel kan inte vara för alla.

Och jag tycker inte det fanns någon som gjorde rätt i storyn. Snarare en spiral av allt grövre fel. I slutändan sympatiserar jag inte med någon.

Absolut, problemet var bara att jag knappt kände nåt, inte ens ilska, hade ju kunnat funka rätt bra med tanke på spelets tema och att man inte alltid kan få som man vill. Har väldigt svårt att känna sympatier för karaktärerna trots att det känns som man ska göra det åt åtminstone ett håll. Men som du säger, spelet är inte för mig, så istället för att gnälla allt för mycket så håller jag mest tyst och minns 1an, samtidigt som jag kan impineras av världsbygget och spelet rent grafiskt och tekniskt.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Och det är ju helt okej! Ändå kul att spelskapare som Naughty Dog vågar ta ut svängarna så pass mycket. Många spel är ju så strömlinjeformade, där alla potentiellt vassa kanter filats bort genom oräkneliga fokustester och marknadsanalyser.

Jag vill ha en spelbransch där olika berättelser kommer till tals, utan att utvecklarna mordshotad eller ens får ett argt brev. Alla spel kan inte vara för alla.

Och jag tycker inte det fanns någon som gjorde rätt i storyn. Snarare en spiral av allt grövre fel. I slutändan sympatiserar jag inte med någon.

Ta ut svängarna är bra, men uppenbara politiska agendor vill jag inte ha nerkörda i halsen när jag spelar spel. Oavsett vad man tycker om budskapet. Alla är olika ja, men måste man göra en grej av att man är olika? Måste det bli en del av handlingen? Då blir det bara klumpigt, och en uppenbar dold agenda.

Om man jämför med ettan så var det inte på långa vägar samma känsla hur Ellies homosexualitet framställdes där. Då kändes det inte alls forcerat och påklistrat som det gjorde nu, utan tvärtom bara mänskligt.

Detta spelet kändes mer som att det viktigaste var att få in ett HBTQ-budskap, inte själva berättelsen i sig.

Sen anser jag att det var otroligt korkat att göra Ellie och Joel till mer eller mindre bifigurer i berättelsen, och att dessutom döda Joel 2 timmar in kan jag inte förstå alls. Det är faktiskt inget annat än respektlöst mot fansen, speciellt med tanke på spelets reklam-kampanj där man klippte på ett sätt som fick det att framstå att Joel var med mycket mer i berättelsen.
Det är ju som att Uncharted 2 skulle börja med att Nathan Drake perma-dör efter 10 minuter. Nej det kan jag inte förlåta, och jag hoppas inte det blir någon 3:a i serien.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Om man jämför med ettan så var det inte på långa vägar samma känsla hur Ellies homosexualitet framställdes där. Då kändes det inte alls forcerat och påklistrat som det gjorde nu, utan tvärtom bara mänskligt.

Detta spelet kändes mer som att det viktigaste var att få in ett HBTQ-budskap, inte själva berättelsen i sig.

Ellies homosexualitet är ju ingen grej i första spelet alls. Det behandlas ju istället i Left Behind(som förvisso kan räknas till första spelet).

Tycker personligen inte att hennes sexualitet känns forcerad någonstans, överhuvudtaget. Att det är mer intergrerat i berättelsen i Part 2 känns bara naturligt då hon har blivit äldre.

Meeeeen. Det är bara min åsikt. Du får såklart ha din egen

Medlem
Skrivet av bogani:

Ellies homosexualitet är ju ingen grej i första spelet alls. Det behandlas ju istället i Left Behind(som förvisso kan räknas till första spelet).

Tycker personligen inte att hennes sexualitet känns forcerad någonstans, överhuvudtaget. Att det är mer intergrerat i berättelsen i Part 2 känns bara naturligt då hon har blivit äldre.

Meeeeen. Det är bara min åsikt. Du får såklart ha din egen

Ja, ser att jag syftade lite fel. Menade inte just hennes homosexualitet, utan HELA hbtq-grejen i detta spelet var mer påklistrad och forcerad än i ettan.

Medlem

Jag hade sett rubriker om arga/besvikna fans men höll mig borta från spoliers så när jag väl spelade spelet så hade jag inget aning om vad folk var så förbannade på, när jag var klar med spelet så var jag tvungen att googla för att förstå vad folk var så upprörda över, och inte ens då fattade jag
Däremot så var det en riktigt lame uppföljare där receptet bara var mer av allt, dessvärre med sämre kvalitet.

mest arg/besviken var jag på att Abby inte mördade äckliga Ellie.. neee.. kommer det en trea kommer jag nog inte spela den


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Spelade precis klart det Ca 26h
Gillade Abbys del mest trots att jag bestämde mig från början att inte gilla henne Förstår hennes val gentemot Joel och de senare som kom Hennes story växte för varje minut för mig
Hade önskat mig ett för mig annat slut
Vill gärna se vad som hände/r med henne och Lev
Ellies slutliga val att inte kunna släppa hämndbegäret fick mig att ropa högt " men Ellye fe dig det räcker nu Du har Dina"
Mycket bra spel stark story och karaktärer

Medlem
Skrivet av Issue:

Jag hade sett rubriker om arga/besvikna fans men höll mig borta från spoliers så när jag väl spelade spelet så hade jag inget aning om vad folk var så förbannade på, när jag var klar med spelet så var jag tvungen att googla för att förstå vad folk var så upprörda över, och inte ens då fattade jag
Däremot så var det en riktigt lame uppföljare där receptet bara var mer av allt, dessvärre med sämre kvalitet.

mest arg/besviken var jag på att Abby inte mördade äckliga Ellie.. neee.. kommer det en trea kommer jag nog inte spela den

Om vi bortser från det politiska så kan du alltså inte öht ha någon förståelse för att folk blev upprörda över att det första spelets huvudpersoner, och oerhört omtyckta karaktärer, antingen blir

ihjälslagen efter 2 timmar

eller

bortplockad från halva spelet

, samtidigt som du förväntas sympatisera med en ny karaktär som orsakade just detta?

Det är trotsallt uppföljaren till ett av de mest omtyckta spelen genom tiderna vi pratar om och inte del 2 av nått dussinspel på gamepass.

Medlem

Jag tror att du Calle fick en betydligt bättre upplevelse genom att spela på en låg svårighetsgrad än vad många av oss andra fick som valde en högre. Sista halva av spelet hade jag så hårt att det liksom värkte att försöka ta mig vidare. Att spela om strider om och om igen med en karaktär som man avskyr var allt annat än njutbart. För egen del tycker jag inte bara att The Last Of Us Part II var ett spel som hade mått bra av att vara hälften så långt - utan bäst hade det mått av att aldrig släppas. Joel och Ellies story behövde ingen fortsättning - och framför allt inte den fortsättning de nu fick. Spelets berättande är så urbota amatörmässigt att man bara vill stänga av...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av lars_kongo:

Om vi bortser från det politiska så kan du alltså inte öht ha någon förståelse för att folk blev upprörda över att det första spelets huvudpersoner, och oerhört omtyckta karaktärer, antingen blir

ihjälslagen efter 2 timmar

eller

bortplockad från halva spelet

, samtidigt som du förväntas sympatisera med en ny karaktär som orsakade just detta?

Det är trotsallt uppföljaren till ett av de mest omtyckta spelen genom tiderna vi pratar om och inte del 2 av nått dussinspel på gamepass.

Du känner uppenbarligen väldigt mycket kring det här, men lugna dig lite.

Det är uppenbart att Naughty Dog ville utforska konsekvenserna av första spelets massmördande, hämnd och våldsspiraler är ju det centrala temat. Personligen gillar jag hur de vände på steken men förstår också att det inte är för alla. Håller dock inte med om att Naughty Dog gjort något fel, och hejar snarare på att deras kreativa frihet.

Gick tillbaka och läste Jockes recension nu och kan hålla med i det mesta.

Hur många hade valt att stanna kvar där på traktorn, om ni kunnat?


signatur
Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Om vi bortser från det politiska så kan du alltså inte öht ha någon förståelse för att folk blev upprörda över att det första spelets huvudpersoner, och oerhört omtyckta karaktärer, antingen blir

ihjälslagen efter 2 timmar

eller

bortplockad från halva spelet

, samtidigt som du förväntas sympatisera med en ny karaktär som orsakade just detta?

Det är trotsallt uppföljaren till ett av de mest omtyckta spelen genom tiderna vi pratar om och inte del 2 av nått dussinspel på gamepass.

Edit: tog bort onödigt tjaffs....

Men nej..jag fick inte den romansen med Joel i del ett som en del verkar att ha fått och sett till hans handlingar i del ett så var det bara rätt åt honom. Och ju mer jag fick spela som Abby desto mer sympatisera jag med henne


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tobhah:

Jag tror att du Calle fick en betydligt bättre upplevelse genom att spela på en låg svårighetsgrad än vad många av oss andra fick som valde en högre. Sista halva av spelet hade jag så hårt att det liksom värkte att försöka ta mig vidare. Att spela om strider om och om igen med en karaktär som man avskyr var allt annat än njutbart. För egen del tycker jag inte bara att The Last Of Us Part II var ett spel som hade mått bra av att vara hälften så långt - utan bäst hade det mått av att aldrig släppas. Joel och Ellies story behövde ingen fortsättning - och framför allt inte den fortsättning de nu fick. Spelets berättande är så urbota amatörmässigt att man bara vill stänga av...

Ja, eftersom jag verkligen inte var ett fan av kärn-gameplayet under första spelet, men ändå ville uppleva tvåan kändes det som helt rätt val.

Vet inte om jag håller med dig om att det är amatörmässigt, har svårt att på rak arm säga ett spel som vågat mer och levererat mer story än detta.


signatur
Medlem
Skrivet av Tobhah:

Jag tror att du Calle fick en betydligt bättre upplevelse genom att spela på en låg svårighetsgrad än vad många av oss andra fick som valde en högre. Sista halva av spelet hade jag så hårt att det liksom värkte att försöka ta mig vidare. Att spela om strider om och om igen med en karaktär som man avskyr var allt annat än njutbart. För egen del tycker jag inte bara att The Last Of Us Part II var ett spel som hade mått bra av att vara hälften så långt - utan bäst hade det mått av att aldrig släppas. Joel och Ellies story behövde ingen fortsättning - och framför allt inte den fortsättning de nu fick. Spelets berättande är så urbota amatörmässigt att man bara vill stänga av...

Storyn va ju det som fick en att sitta kvar o spela vidare då det kunde kännas "tjatigt gameplay" efter ett tag ibland när man bara ville veta storyn. Gillar Abby skarpt, vore skoj om hon fick ett eget spel:D

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Du känner uppenbarligen väldigt mycket kring det här, men lugna dig lite.

Det är uppenbart att Naughty Dog ville utforska konsekvenserna av första spelets massmördande, hämnd och våldsspiraler är ju det centrala temat. Personligen gillar jag hur de vände på steken men förstår också att det inte är för alla. Håller dock inte med om att Naughty Dog gjort något fel, och hejar snarare på att deras kreativa frihet.

Gick tillbaka och läste Jockes recension nu och kan hålla med i det mesta.

Hur många hade valt att stanna kvar där på traktorn, om ni kunnat?

Just där och då ville jag. Men jag hade nog ogillat det mer och mer i efterhand. Hade känts lite som en cop out. Ellie's hämndbegär är ju som sagt en mental sjukdom vid det laget. Jag vet att många ogillar att hon låter Abby leva i slutet, men det var ju första gången hon faktiskt har allt i sina egna händer. Första gången hon själv kan påverka utgången.

Så, ska jag tolka det som att du tycker bättre om Part 2 än första? 🙂

Medlem

Är kanske så att de som inte har några jättestarka band till första spelet och dess karaktärer, mer uppskattar den "modiga" och annorlunda berättelsen i del 2.
Själv har jag starka band till ettan och jag ogillar i princip hela storyn i 2:an, MEN jag tycker ändå att spelet är bra för dess tekniska kvaliteter och det finns ju ändå nått i storyn som gör att man inte vill sluta spela och se hur det slutar.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Är kanske så att de som inte har några jättestarka band till första spelet och dess karaktärer, mer uppskattar den "modiga" och annorlunda berättelsen i del 2.
Själv har jag starka band till ettan och jag ogillar i princip hela storyn i 2:an, MEN jag tycker ändå att spelet är bra för dess tekniska kvaliteter och det finns ju ändå nått i storyn som gör att man inte vill sluta spela och se hur det slutar.

Nä älskar både ettan och tvåan. Båda skulle nog vara med på en topp tio lista av alla spel man spelat.

Medlem
Skrivet av Constantine:

Misstolka inte, jag tycker inte karaktärerna i sig var något fel på, älskade ellie o dina. Det som stör mig är att det tydligt varit medvetna val i design fasen, woke alltså.

Ni som inte förstår detta: 1. Jag tvekar starkt på eran intellektuella nivå eller 2. Ni stödjer och följer denna agenda.
Som någon sa; "jag ser inga sånna kopplingar" eller att "den som letar efter något hittar det" liksom kom igen, ni är väl fan alla här vuxna människor, kan vi sluta låtsas som att en spade inte är en spade. Återigen jag sitter inte och irreterad över att man spelar en lebb, jag är inte dum i huvudet. Mitt problem är att det blev så överdrivet när varenda minioritet ska representeras och det blir överdrivet. Det både speglas och speglar det vardagliga livet. Tycker ni världen är bra som den är idag? I så fall, aa då behöver vi inte diskutera mer.

Vart någonstans tycker du det är överdrivet och antar att du tycker politiska intryck trycks ner i halsen på dig?

Jag finner inget fel eller politisk i spelet alls.
Spelet tolkar riktiga människor och inte överdrivna superhjältar, kanske är där skon klämmer eller så letar du efter saker bara för att kunna gnälla.

Vilken agenda tycker du vi kör ner i halsen på dig?

Medlem
Skrivet av Constantine:

Misstolka inte, jag tycker inte karaktärerna i sig var något fel på, älskade ellie o dina. Det som stör mig är att det tydligt varit medvetna val i design fasen, woke alltså.

Ni som inte förstår detta: 1. Jag tvekar starkt på eran intellektuella nivå eller 2. Ni stödjer och följer denna agenda.
Som någon sa; "jag ser inga sånna kopplingar" eller att "den som letar efter något hittar det" liksom kom igen, ni är väl fan alla här vuxna människor, kan vi sluta låtsas som att en spade inte är en spade. Återigen jag sitter inte och irreterad över att man spelar en lebb, jag är inte dum i huvudet. Mitt problem är att det blev så överdrivet när varenda minioritet ska representeras och det blir överdrivet. Det både speglas och speglar det vardagliga livet. Tycker ni världen är bra som den är idag? I så fall, aa då behöver vi inte diskutera mer.

Vad är det för fel med att spelutvecklare gör ett aktivt val att inkludera fler typer av människor i deras spel?

Medlem

Alla ni som hatar Abby för det hon gjorde.
Tänk er själva in i hennes situation.

Detta spel leker med ens känslor och val som vi förmodligen själva också skulle göra.

Tyvärr har många svårt att släppa att hon är kraftig samt det förekommer homosexuella samt transsexuella i spelet och då blir spelet det sämsta någonsin.

Märkte inget hat emot spelet Tell me why, men det kanske beror på att det inte är ett Sony spel.

SoL
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hur många hade valt att stanna kvar där på traktorn, om ni kunnat?

Jag hade! En left behind part II kanske hade passat in.

Skriv svar